جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

« معصومه بافنده » ،بازیگر سینما،تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: فردی که در اینستاگرام صفحه طنزی داشته و مدام مشغول طنازی در این فضا است به دلیل تعداد بالای فالورهایش به یکباره حتی برای ایفای نقش در یک کار سینمایی انتخاب می‌شود. فکر می‌کنم این حرکت تلاش بازیگری که به شکل اصیل بازی می‌کند را زیرسوأل می‌برد.

این بازیگر در خصوص فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: به زودی قرار است در یک کار کوتاه داستانی بازی داشته باشم و آخرین کاری که داشته‌ام، مستندی داستانی به نام "خانه پدری" به کارگردانی آقای"عبدالله زاده" است که قرار بود مدتی پیش از تلویزیون پخش شود،اما به دلیل برخی جریانات در کشور پخش آن به تعویق افتاده است. علاوه بر این فعالیت هنری محدودی که دارم با توجه به رشته تحصیلی‌ام که روان شناسی است در یک کلینیک مشاوره مشغول به کار هستم.

استعداد داشتم اما شانس خیر | بازیگر را بر اساس تعداد فالوورهایش انتخاب می کنند ،مضحکه! | وعده چلوکباب می‌دهند!

وی در رابطه با دلیل حضور کمرنگ‌اش درعرصه بازیگری گفت : برخی مواقع کاری پیشنهاد شده اما مورد علاقه من نبوده و گاهی نقشی مورد علاقه من بوده اما انتخاب نشده‌ام. البته فکر می‌کنم باند بازی در فیلمسازی به نسبت گذشته بیشتر شده است؛امروزسوای کارهای سینمایی،فیلمسازی در تلویزیون هم تابع جریانات خاصی در انتخابات بازیگران است.

بافنده افزود: به طور مثال ساده ترین و مضحک ترین قضیه در این رابطه،انتخاب بازیگر بر اساس تعداد فالورها در اینستاگرام است؛حتی کسی که اصلا بازیگر نیست. فردی که در اینستاگرام صفحه طنزی داشته و مدام مشغول طنازی در این فضا است به دلیل تعداد بالای فالورهایش به یکباره حتی برای ایفای نقش در یک کارسینمایی انتخاب می‌شود. فکر می‌کنم این حرکت تلاش بازیگری که به شکل اصیل بازی می‌کند را زیرسوأل می‌برد.جدا از این به طور نمونه سال گذشته قراردادی برای یک کار تلویزیونی بستم و قرار بود بعد از ایام عید تا فصل زمستان بر سر این کار بمانم ،اما متأسفانه عملکردی از عوامل کار دیدم که منجر به انصراف من شد؛ در واقع در زمان قرارداد نقشی را به من پیشنهاد دادند که بر اساس آن قبول همکاری کردم اما نظرشان را تغییر داده و نقش دیگری را پیشنهاد کردند و با این کار همه برنامه‌های من را به هم ریختند و زمانی که من نپذیرفتم به دوستان برخورد و جالب اینکه مدتی بعد نقش کوتاه دیگری در همان کار را پیشنهاد دادند،من هم گفتم "شما وعده چلوکباب می‌دهید و بعد نان و پنیر جلوی آدم می‌گذارید"! من قبول نمی‌کنم.

بازیگر سریال تلویزیونی"زخم" ضمن اشاره به این موضوع که در شرایط اقتصادی موجود،پرداختهای بازیگران با تأخیر صورت می‌گیرد،بیان داشت: تعداد معدودی از بازیگران هستند که در این شرایط با مشکلات مالی مواجه نمی‌شوند،من جزو این تعداد معدود نیستم و در این شرایط با مشکلات مالی روبرو هستم ؛الان هم که در زمینه روان شناسی مشغول به کار هستم بیشتر به این دلیل است که با کمبود مالی مواجه نباشم و درواقع شغل دومی داشته باشم.

وی در رابطه با فعالیت‌های اخیراش در عرصه تئاتر گفت:آخرین کارم در تئاتر چهار سال پیش در جشنواره فجر با نام"پذیرائی" بود؛ از آن زمان به بعد قسمت نشده تا در این عرصه کار کنم. سال گذشته مشغول آماده سازی یک نمایش بودم اما تهیه کننده زیر قولش زد و کار متوقف شد. اما به زودی با چند نفر از دوستان مشغول تهیه یک کار نمایشی هستیم که امیدوارم به صحنه برسد.البته تک اجراهای مناسبتی داشته و در اجرا به این صورت فعالیت زیادی داشته‌ام.

این بازیگر درخصوص دلایل ریزش مخاطبان رسانه ملی اظهار داشت: سوای این بحث کلیشه‌ای که شبکه‌های ماهواره‌ای مثل "جم"این روزها مخاطبان بیشتری داشته و پربیننده تر از شبکه‌های داخلی هستند،باکمی درایت می‌توان متوجه این موضوع شد که افرادی که بیننده سریال‌های ماهواره‌ای "جم" هستند،خود از منتقدان این سریال‌ها بوده اما بالاجبار بیننده آنها هستند؛بنابراین این پرسش پیش می‌آید که چرا این بینندگان درحالیکه بیننده این سریال‌ها هستند جزو منتقدین انها هم به شمار می‌آیند اما حاضر نیستند برنامه‌های رسانه ملی را تماشا کنند! بنابراین باید سلیقه مخاطب را به دست آورد و پس از آن به دنبال برنامه سازی بود؛به طور نمونه باید دید سریال‌های پرطرفداری نظیر سریال"پدر" از چه ویژگی‌هایی برخوردار بودند که پر بیننده شدند و در همان راستا حرکت کرد کمااینکه در مورد همین سریال هم نقطه ضعف‌هایی وجود داشت به طوری که برخی سکانس‌ها مورد تمسخر واقع شد.

وی در ادامه درخصوص حضور بازیگران در فضای مجازی گفت: به نظر من هر کاری در حد تعادل خوب است؛اما من به شخصه از این حد تعادل هم بسیار پایین تر هستم و حضور کمرنگی در این فضاها دارم؛ امروز مد شده که در فضای مجازی خود را تبلیغ کنند اما من دوست ندارم با این مد پیش بروم و هر روز خود را در فضای مجازی به نمایش بگذارم که من را به عنوان یک بازیگر ببینید و برای کارها انتخاب کنند. من ترجیح می‌دهم بر اساس پیشینه هنری ام انتخاب شوم و در این مدت هم کارگردانان محترمی که با من کار کردند بر همین اساس من را انتخاب کرده‌اند،فقط به این دلیل که معتقد بوده‌اند معصومه بافنده بازی خوبی داشته پس برای فلان نقش از او دعوت کنیم.

این بازیگر در ادامه افزود: تا به حال برای من حاشیه‌ای در فضای مجازی درست نشده اما "پانته آ بهرام" عزیز به تازگی حرف خوبی زده‌ و گفته‌اند"برخی حواشی را ایجاد می‌کنند برای مشهور شدن" . اگرچه یکی از دلایل کمکاری من این بوده که خودرا تبلیغ نکرده و مبلغی هم نداشته‌ام اما با این وجود حاضر نیستم به این شکل کارم را معرفی کنم .خوشبختانه آنقدر هم مشهور نیستم تا برای من حاشیه‌ای درست شود.

وی در انتها گفت: به نظر من در حرفه بازیگری در کنار سایر موارد برای شانس هم باید احتمالی قائل شد،متاسفانه من جزو بازیگران خوش شانس نبوده‌ام به این دلیل که بازیگرانی که به همراه من وارد این عرصه شدند، الان سوپراستار هستند. به جرأت می‌گویم در زمان شروع بازی من بسیار بهتر از آنها بود،بنابراین در بازیگری هم استعداد لازم است و هم اینکه شرایط با تو همراه شود. من استعداد داشتم اما شانس، خیر. نمی‌دانم در آینده چه پیش می‌آید،اما تلاشم را خواهم کرد و سعی می‌کنم کارم را به بهترین نحو ممکن انجام دهم در نتیجه از هنر فاصله نخواهم گرفت و ارتباطاتتم را حفظ خواهم کرد و مابقی را به دست خدا می‌سپارم.

گفت و گواز: اعظم صفایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲