شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷

مریم بوبانی از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است تلویزیون حتی قادر به پرداخت دستمزدهای عقب‌افتاده بازیگران هم نیست چه برسد به اینکه در ازای پخش مجدد سریال‌ها به بازیگران آن مجموعه، مبلغی را پرداخت کند.

مریم بوبانی درمورد بدحسابی سازمان با بازیگران و پرداخت نشدن به موقع دستمزدها گفت: «همین ابتدا باید بگویم تلویزیون دستمزد بازیگران در سریال‌‌های جدید را پرداخت کند، ‌حق‌الزحمه برای بازپخش کارهای قدیمی پیشکش... واقعیت این است که کفگیر سازمان تهِ دیگ خورده است و با پخش سریال‌‌های قدیمی تنها از گذشته تقدیر می‌کند. به هر حال بازپخش سریال‌‌‎های قدیمی و در نظر گرفتن مبلغی برای عوامل مجموعه اتفاقی است که فکر می‌کنم در کشورهای دیگر رخ می‌دهد اما در اینجا مثل خواب و خیال است. سازمان صدا و سیما هم مثل سازمان‌‌‌های مردمی دیگر باید موجب آسایش باشد اما تعجب‌آور نیست که در این امر ناموفق بوده است.»

او در ادامه گفت: «در حال حاضر برای بازی در یک اپیزود قراردادی معادل با میانگین دستمزدها در سال 1390 را بسته‌ام و هیچکس نمی‌تواند گلایه کند چون من نه تنها از این راه امرار معاش می‌کنم که به عنوان بازیگر نیاز به دیده شدن دارم.»

بوبانی که معتقداست کارهای ماندگار تلویزیون حاصل تلاش فردی آدم‌ها بوده، در همین ارتباط گفت: «تلویزیون هیچگاه وضعیت خوبی نداشته و اگر کار خوبی در این میان ساخته شده حاصل زحمت و تلاش آدم‌های خاصی بوده که آمدند و کار خوبی را تحویل دادند؛ وگرنه عملکرد ضعیف سیما موجب گرایش مردم به شبکه‌‌های مزخرف ماهواره‌ای شده است.»

او درمورد اختلاف نظرهای اخیردر صدا و سیما و خصوصا شبکه سه هم گفت: «اگر صدا و سیما را مانند یک خانه در نظر بگیرید؛ واقعیت این است که وقتی پدر خانواده عاقل نباشد افراد خانه به جان یکدیگر می‌افتند. در چنین وضعیتی مدیریت درست وجود ندارد و همه چیز بر مبنای روابط شکل می‌گیرد و پیش می‌رود.»

این بازیگر درمورد ادعای مدیران سیما مبنی بر افزایش مخاطب در سال‌‌های اخیر گفت: «سوالی که مطرح می‌شود این است: دلیل این افزایش مخاطب چیست؟ سریال‌‌های شاخصی ساخته شده است؟ متاسفانه اینچنین نیست و گاهی اوقات و به صورت مقطعی کار خوبی پخش می‌شود. واقعیت این است که من به شخصه بارها با این جمله مواجه شده‌ام که مردم می‌گویند ما اصلا تلویزیون ایران را نمی‌گیریم.»

مریم بوبانی درمورد فعالیت‌های اخیر خود هم گفت: «به تازگی در فیلمی به کارگردانی جمیل رستمی در کردستان جلوی دوربین رفتم. همچنین در دو اپیزود از کار جمال حاتمی حضوری کوتاه داشتم. دلیلش اعتماد و اعتقادی است که به جمال حاتمی و کارش دارم. فعلا در کارهای پراکنده اینچنینی حاضر می‌شوم و منتظر روزهای بهتر هستم.»

گفت و گو از سعید طاهری
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار