سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۱۳
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷

سعید طاهری : محمود شهریاری یکی از مجریانی است که با وجود فعالیت در صدا وسیما و اجرای برنامه‌های مختلف، منتقد سیاست‌های مدیران سیما است. او که پیشتر و در بیانیه‌ای اعلام کرده بود برنامه «ماه عسل» از احساسات مخاطبان سو استفاده می‌کند و تلویزیون درحال فاصله گرفتن از مردم است در گفتوگو با دیباچه از عملکرد مدیر جوان شبکه سه انتقاد کرد.

شهریاری در ابتدا با اشاره به سیاست‌های شبکه‌های تلویزیونی پر مخاطب در سراسر جهان و مقایسه آن با عملکرد شبکه سه گفت: «در تمام دنیا شبکه های تلویزیونی بر اساس نظر مخاطبانشان سعی می‌کنند برنامه‌‌های خود را تبیین و تدوین کنند. در واقع مخاطب اساس برنامه‌ریزی و ساخت برنامه‌‌ها هستند. ولی متاسفانه برای سازمان صدا و سیما این موضوع فاقد اهمیت است. شما نگاهی بیاندازید به رفتاری که با مجری محبوب برنامه «90» شد، برنامه‌ای که موجب اعتبار و آبروی شبکه سه است؛ چطور برنامه‌ای قدیمی با دو دهه سابقه به حاشیه کشیده شد.»

او در ادامه گفت: «کافی است به شبکه‌‌های معروف و پر مخاطب در دنیا نگاهی بیاندازید؛ آیا دیده‌اید مدیران این شبکه‌‌ها مدام جلوی دوربین باشند؟ در حالی که مدیران سیما مدام در تلویزیون هستند و در هر سخنرانی و جلسه و نشست با هیات دولت یا... هستند و دوربین روی آن‌‌ها است؛ یا حتی در اخبار هم حضور دارند و مصاحبه می‌کنند. این‌ها رفتارهایی است دور از شان.»

محمود شهریاری با اشاره به کم تجربگی علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما گفت: «این قبیل اتفاق‌ها حاصل جوانی و کم‌تجربگی مدیر شبکه سه است و موجب می‌شود تا این مشکلات به مردم هم سرایت کند. در این میان مخاطبان که هزینه‌های سازمان صدا و سیما را با پرداخت مالیات از جیب‌شان می‌دهند، نادیده گرفته شده‌اند. تجربه خودش را اینجا نشان می‌دهد، چرا که زمان آقای پورمحمدی (مدیر پیشین شبکه سه) این قبیل اتفاق‌ها رخ نمی‌داد.»

شهریاری معتقد است : « نتیجه این رفتارهای غیرحرفه‌ای،ریزش مخاطب و از دست رفتن این سرمایه عظیم نسبت به سال‌‌های قبل است.متاسفانه مدیران برج عاج نشین صدا و سیما این موضوع را نمی‌پذیرند و معتقدند تلویزیون با افزایش مخاطب هم مواجه بوده است! این در حالی است که ما شاهد هستیم کیفیت برنامه‌‌های شبکه‌ای خارجی با 35 جوان برابری می‌کند با سیما که 38500 کارمند دارد!»

او تعدد شبکه را یکی دیگر از دلایل نابسامانی سیما می‌داند و در آخر به همین موضوع اشاره کرد: «آقای ضرغامی در دوران مدیرتش بنیان لرزانی را بنا نهاد و شبکه‌های متعددی راه‌اندازی کرد ،شبکه‌‌هایی که کمتر از کارکنانشان بیننده دارند! و هزینه‌ای اضافی روی دست مردم گذاشت. بد نیست بگویم چند روز قبل در خیابان پشت یک وانت نوشته شده بود: تنهایم، تنهاتر از شبکه 4! شبکه خانواده ایجاد کردیم اما تمام شبکه‌‌ها برنامه خانواده دارند. کانال سلامت داریم ولی هر کانال یک پزشک آورده و برنامه پزشکی دارد. با موازی‌کاری سطحی بیننده از دست می‌رود.‌ متاسفانه مشکلات از جایی نشات می‌گیرد که به نام شایسته سالاری و جوان‌گرایی افرادی با روابط فامیلی و بدون تجربه و دانش وارد محیط کار می‌شوند و در بالاترین منسب‌ها می‌نشینند و نتیجه می‌شود همین وضعی که امروز در شبکه سه و مجموعه سیما شاهدش هستیم.»


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲