جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۱۲
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : در دورانی هستیم که به اعتقاد بیشتر منتقدان رسانه ای، دوران اوج صنعت سرگرمی سازی در تلویزیون است و به نوعی تلویزیون و سریال های تلویزیونی در حال حاضر در اوج جذب مخاطب هستند. در واقع تلویزیون انتخاب بیشتر مردم برای گذران وقت شده و به این موضوع صنعت سینما را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. با این همه هستند افرادی که اعتقاد دارند که این دوران نمی تواند مدت طولانی ادامه داشته باشد و به زودی شاهد افول تلویزیون و بازگشت سلیقه عمومی به طرف سینما یا سرگرمی های دیگر خواهیم بود.

این موضوعی است که کارگردان مطرح سینمای آمریکا و برنده جایزه اسکار کارگردانی در سال 2013 برای فیلم 12 سال بردگی تائید کرده است.

به گزارش IndieWire، استو مک کوئین کارگردان ایرلندی در گفت و گویی که با این وب سایت داشته با اشاره به تعدد پروژه های تلویزیونی اعلام کرد: تلویزیون در حال حاضر دوره خود را دارد. در دهه 90 و 2000 این جعبه جادویی شگفت انگیز بود اما به نظر می رسد در حال حاضر ساخت پروژه های گوناگون در اولویت تلویزیون است. نمی دانم چه اتفاقی رخ خواهد داد اما بدیهی است که کیفیت کاهش داشته است. برنامه های بیشتری ساخته می شود اما کیفیت کاهش داشته است.

مک کوئین عقیده دارد که پول بسیار زیادی در این بخش خرج می شود اما ایده های نو و جذاب کم هستند.

کارگردان 12 سال بردگی ادامه داد: من تلویزیون را دوست ندارم. چیزهای بسیار خوبی درآن بود اما در حال حاضر تلویزیون چیز بدی شده است.

مک کوئین در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد تجربه همکاری خود با تلویزیون گفته است: دیگر این کار را انجام نمی دهم زیرا جای کمی برای انجام کار وجود دارد.

تونل سینما: انتقاد از تلویزیون و فیلم دیگری در کارنامه آقای خاص!

فیلمی خاص از آقای خاص سینما

« جرج میلر » یکی از کارگردانان خاص دنیای سینما است که در کارنامه خود در بیشتر ژانر های سینمایی از انیمیشن گرفته تا اکشن، موفق بوده است. وی که کارگردان فیلم تحسین شده مکس دیوانه (Mad Max) در سال 1979 بود این فیلم را در سال 2015 بازسازی کرد که بازهم مورد توجه و اقبال مردم و منتقدان قرار گرفت و نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را برای وی به دنبال داشت. اما میلر یک بار این اسکار را نه برای فیلم بلکه به خاطر ساخت انیمیشن محبوب پاهای شاد (Happy Feet) در سال 2006 به دست آورده است.

حالا این کارگردان خاص تاریخ سینما قصد دارد باز هم فیلم جدید و تازه ای به کارنامه پربار خود اضافه کند.

به گزارش The Wrap، ایدریس اِلبا و تیلدا سوئینتون بازیگران هستند که احتمالا در پروژه جدید جرج میلر به نام اشتیاق سه هزار ساله (Three Thousand Years of Longing) می پیوندند.

آنطور که منابع نزدیک به The Wrap اعلام کرده اند، این دو بازیگر به احتمال زیاد در پروژه حضور خواهند داشت اما به دلیل اینکه این پروژه از نظر مالی هنوز تامین نشده، هنوز این خبر تائید رسمی نشده است.

میلر خود کارگردانی و نویسندگی فیلمنامه را بر عهده خواهد داشت. هنوز از جزئیات فیلم اطلاعی بیرون نیامده اما برخی از منایع نزدیک به کارگردان این فیلم را به طور کامل اثری متفاوت از پروژه های قبلی این کارگردان توصیف کرده اند.

تونل سینما: انتقاد از تلویزیون و فیلم دیگری در کارنامه آقای خاص!

ابرقهرمان لاتین تبار بر پرده سینما ها

ابرقهرمانان در سینمای امروز تبدیل به یکی از ارکان جدایی ناپذیر آن شده اند و به نظر می رسد که این روند تا چند سال دیگر ادامه داشته باشد. این موضوع بعد از آغاز رقاب استودیو های مارول و دی سی برای ساختن فیلم های بهتر و بیشتر از ابرقهرمانان خود بیش از پیش نمود پیدا کرد و به نظر می رسد که این رقابت با توجه به فروش تجاری خوبی که محصولات این دو کمپانی دارند همچنان ادامه داشته باشد. با این همه تنها آمریکا نیست که قهرمانان خود را دارد. ابر قهرمانان دیگری هم در سایر نقاط جهان مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.

خبر رسیده که کار ساخت اولین فیلم ابر قهرمانی لاتین تبار در حال جلو رفتن است.

به گزارش ScreenDaily، این فیلم که به کارگردانی بِن هرناندز بری (Ben Hernandez Bray) ساخته خواهد شد، اِل چیکانو (El Chicano) نام دارد. بازیگران این فیلم رائول کاستیلو (Raúl Castillo) و کِیت دی کاستیلو (Kate del Castillo) هستند.

فیلم تِمی گانگستری و جنایی دارد که در آن افسر پلیسی بعد از مرگ بار دیگر زنده می شود و تلاش می کند راز مرگ خود را کشف کند.

تونل سینما: انتقاد از تلویزیون و فیلم دیگری در کارنامه آقای خاص!
منبع: دیباچه
برچسب ها: تونل سینما ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲