سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۷۱
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی :ساخته شدن فیلم براساس بازی های کامپیوتری پیده ای است که از سال های ابتدایی دهه نود میلادی در صنعت سینما ظهور کرد. البته این تغییر صحنه به مذاق بسیاری از تماشاگران سینما و طرفداران بازی های کامپیوتری خوش نیامده و شاهد این مدعا شکست های سنگین تجاری و هنری این فیلم ها است. شاید یکی از دلایل این شکست های سینمایی را بتواند در تفاوت دنیاهای بازی های کامپیوتری و سینما دانست که اولی بیشتر از دومی افراد را درگیر خود می کند. از سویی دیگر تغییر داستان بازی برای روایت سینمایی آن باعث تغییرات بسیار در اصل داستان می شود و نتیجه آن سرخوردگی تماشاگران از دیدن نتیجه بر پرده سینما است.

در طول تاریخ سینما بازی های کامپیوتری بسیاری تبدیل به فیلم شده اند که بسیاری از انها به فراموشی سپرده شده است. برادران شگفت انگیز ماریو (Super Mario Bros) (یا همان قارچ خور خودمان !) محصول 1993، نبرد مرگبار (Mortal Kombat) محصول 1995، رزیدنت اویل (Resident Evil) محصول 2002، بلاد راین (BloodRayne) محصول 2006، مکس پین (Max Payne) محصول 2008 از جمله فیلم هایی بودند که براساس بازی های مطرح ساخته شده و همگی از نظر تجاری و هنری شکست خورده اند. نکته جالب توجه این است که برخی از این فیلم ها حتی بر پرده سینما هم اکران نشده و مستقیما راهی شبکه ویدئویی شده اند.

کمپانی مطرح در زمینه باز یهای کامپیوتری قصد دارد که دو اقتباس سینمایی از بازی های مطرح خود بسازد.

به گزارش Variety، کمپانی کَپکام (Capcom) روز پنجشنبه اعلام کرد که با پل اندرسون (Paul W.S. Anderson) برای ساختن اقتباسی سینمایی از بازی شکارچی هیولا (Monster Hunter) به توافق رسیده است. براساس اطلاعاتی که این کمپانی از داستان فیلم منتشر کرده است، شکارچی هیولا روایتگر داستان دو قهرمان از دو دنیای مختلف است که برای مقابله با یک خطر مشترک با یکدیگر متحد می شوند.

اندرسون پیش از این اقتباس های سینمایی بازی های نبرد مرگبار را در سال 1995 و سری فیلم های رزیدنت اویل را کارگردانی کرده بود.

از سوی دیگر کپکام کار ساختن فیلمی براساس دیگر بازی مطرح این کمپانی را به نام "مِگا مَن" (Mega Man) را نهایی کرد. این فیلم را هِنری جوست (Henry Joost) و آریل شولمن (Ariel Schulman) کارگردانی خواهند کرد.

تونل سینما: از حضور شگفت انگیز « کلینت ایستوود» بزرگ بر پرده سینماها تا ساخته شدن فیلم بازی های شرکت کپکام

همکاری مجدد کلینت ایستوود و بردلی کوپر در قاطر

مواد مخدر و دنیای سوداگران مواد مخدر یکی مواردی است که سینمای جنایی و اکشن بسیار از آن اقتباس های موفقی انجام داده و حالا به نظر می رسد که با توجه به خشونت های کارتل های مکزیکی در مکزیک و جنگ مواد مخدر که بین دولت و کارتل های مواد مخدر در این کشور راه افتاده شاهد موج فیلم هایی در این رابطه باشیم که یک نمونه آن فیلم سیکاریو بود که دنباله آن هم امسال به نمایش درآمد.

حالا خبر رسیده که کارگردان مطرح تاریخ سینما قصد ساخت فیلمی با محوریت مواد مخدر را دارد.

به گزارش Variety، نمایش اولین تریلر های آخرین ساخته کلینت ایستوود به نام "قاطر" (The Mule) با استقبال رو به رو شده است. ایستوود که پیش از این و بعد از فیلم گرند تورینو (Grand Torino) محصول 2008 اعلام کرده بود که دیگر در فیلم های خود بازی نمی کند بار دیگر بر پرده سینما ظاهر شده است.

علاوه بر ایستوود، بردلی کوپر هم در این فیلم حضور دارد و این اولین همکاری مشترک ایستوود و کوپر بعد از فیلم تک تیرانداز امریکایی (2014) به حساب می آید.

"قاطر" روایتگر داستان یک باغبان 90 ساله و مجروح جنگ جهانی دوم است که تلاش می کند انتقال محوله کوکائین به ارزش 3 میلیون دلار را از طریق میشیگان برای یک کارتل مواد مخدر مکزیک انجام دهد.

این فیلم قرار است روز 14 دسامبر بر پرده سینماها اکران شود.

تونل سینما: از حضور شگفت انگیز « کلینت ایستوود» بزرگ بر پرده سینماها تا ساخته شدن فیلم بازی های شرکت کپکام


اکران فیلمی با محوریت قحطی بزرگ ایرلند

گرسنگی و جدال با قحطی یکی از مشکلات و دغدغه های دائمی بشر بوده که از قضا مورد استفاده صنعت سینما قرار گرفته است. فیلم های بسیاری با محوریت گرسنگی و قحطی در طول تاریخ سینما ساخته شده اند که از مهمترین انها می توان به فیلم مرگ گیاهان (No Blade of Grass) محصول 1970 و فیلم گرسنگی (Hunger) محصول 2008 اشاره کرد. ضمن اینکه از مستند "داستان شوروی" (The Soviet Story) محصول 2008 هم نمی توان به راحتی گذشت.

حالا فیلمی با موضوع قحطی بزرگ ایرلند بر پرده سینما ها آمده است.

به گزارش The Playlist، فیلم ایرلندی "سیاه 47" (Black 47) که پیش از این در جشنواره های کَن فرانسه، برلین آلمان و دوبلین ایرلند به نمایش درآمده از روز 28 سپتامبر در سینماهای آمریکا هم اکران معدودی دارد. با این همه نقد ها و نظر ها در مورد این فیلم مثبت بوده است.

"سیاه 47" فیلمی داستانی با محوریت قحطی بزرگ ایرلند در سال 1847 است که در آن یک ایرلندی که برای ارتش انگلستان جنگیده برای دیدن خانواده خود به ایرلند بازمی گردد و با دیدن آثار قحطی در این کشور شوکه می شود.

هوگو ویوینگ (Hugo Weaving) بازیگر فیلم هایی مانند ماتریکس (در نقش مامور اسمیت) در این فیلم در نقش سرباز ایرلندی ظاهر شده است. لَنس دالی (Lance Daly) کارگردانی "سیاه 47" را برعهده داشته است.

تونل سینما: از حضور شگفت انگیز « کلینت ایستوود» بزرگ بر پرده سینماها تا ساخته شدن فیلم بازی های شرکت کپکام
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲