پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷
پشت پرده حضور محمد رضا گلزار در لیست جذاب ترین بازیگران سایت IMDB به روایت دیباچه
لیست ادعایی گلزار در تاریخ 24 جولای 2016 یعنی حدود دو سال پیش ساخته شده است.

محمد حسن گودرزی : شبکه های اجتماعی یکی از راه هایی است که بازیگران و هنرمندان و به طور کلی افرادی که در نظر جوامع مختلف به عنوان اشخاص مشهور یا در اصطلاح عامه، سلبریتی می توانند با طرفداران خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند. در واقع این ارتباط مستقیم باعث می شود که طرفداران با هنرمندان رابطه ای دو طرفه داشته باشند. با این همه این موضوع باعث می شود که زندگی شخصی این سلبریتی ها بیش از گذشته در معرض دید عموم باشد و به همین میزان اشتباهات احتمالی این افراد بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و گاها اشتباهات این افراد باعث انتقاد شدید مردم از این سلبریتی ها شود.

با این همه موضوعی که درمورد سلبریتی های مطرح بیش از همه باعث بروز مشکل برای این افراد و انتقاد شدید می شود اصرار برخی از سلبریتی ها در مورد اظهار نظر در مورد مسائل مختلف اجتماعی و گاهی انتشار اخباری است که به دلیل مسائلی مانند نا آشنا بودن به فضای رسانه ای و گاهی عدم سواد کافی، باعث بروز مشکل برای برخی از افراد و گاهی ریشخند و استهزای افراد سلبریتی از سوی مردم می شود.

این سلبریتی های عجول !

در ایران هم بارها شاهد این نوع موضوع گیری ها و اظهار نظرهای اشتباه از سوی برخی از سلبریتی ها بوده ایم که خواسته یا نا خواسته به استهزای آنها انجامیده است. 3 سال پیش «ترانه علیدوستی» در مورد تصویری که در اینستاگرام منتشر کرد نوشت: "وصیت من به شما این است که انگلیسی یاد بگیرید.چون در کشور ما جز آقای ظریف دیگر کسی انگلیسی بلد نیست و هیچکس نمانده که روی منوی دو زبانه رستورانها، اتوبوسهای حامل توریست، بیلبوردهای تبلیغاتی و حتی بنرهای خوش‌آمدگویی به مهمانان سیاسی، این زبان را بی غلط بنویسد." اما این اظهار نظر علیدوستی با واکنش مخاطبان وی رو به رو شد که اورا به دلیل عدم تشخیص و تفاوت بین زبان انگلیسی و ترکی مورد تمسخر قرار دادند. بعدا علیدوستی به دلیل این اظهار نظر عذرخواهی و اشتباهش را پذیرفت.

نمونه دیگر که چندی پیش اتفاق افتاد انتشار فیلمی در مورد سوختن کبوتران در مراسم عاشورا بود که چند نفر از سلبریتی ها این اتفاق را به شدت محکوم کردند. این در حالی بود که فیلم مورد نظر مربوط به چند سال پیش و اتفاق رخ داده سهوی و به دلیل اشتباه مسئول برگزاری مراسم صورت گرفته بود اما این دسته از سلبریتی ها این موضوع را عمدی فرض کرده بودند. البته باید به این دو مورد موارد بسیاری از اظهار نظرهای اشتباه و شتابزده در مورد مسائل مختلف را اضافه کرد که برخی از سلبریتی ها مرتکب شده اند و این موضوع بیش از اینکه ریشه در اشتباهات انها داشته باشد در عدم داشتن دقت و سواد کافی در مورد این افراد سرچشمه می گیرد. مورد اخیر محمدرضا گلزار یکی از آخرین نمونه های بیراهه رفتن سلبریتی ها در ایران است.

ادعایی بزرگ !

اواخر هفته گذشته محمدرضا گلزار بازیگر41 ساله و نوازنده، مدل، خواننده و مجری ایرانی در پستی که در اینستاگرام خود منتشر کرده بود مدعی حضور در جمع جذاب ترین بازیگران جهان شده بود. در این فیلم منتشر شده در یکی از سایت های اینترنتی، فهرستی از جذاب ترین بازیگران سینمای جهان که ادعا می‌شود مربوط به سایت «IMDB» است، مرور می‌شود که محمدرضا گلزار در رده سیزدهم آن قرار دارد.

وقتی محمدرضا گلزار خبر جعلی را جدی  گرفت! | گلزار جذاب از کلارک گیبل و کلینت ایستوود ؟!

این ادعا که در نگاه اول هم بسیار دور از ذهن می آمد به سرعت مورد توجه افراد مختلف قرار گرفت و حرف و حدیث های مختلفی در مورد معتبر بودن این موضوع در بین کاربران فضای مجازی صورت گرفت. اما چیزی که از همان ابتدا مشخص بود شک و شبهه هایی بود که در مورد این خبر به وجود آمده بود.

با این همه با نگاهی اجمالی به وب سایت فوق متوجه خواهیم شد که لیست مورد ادعای آقای گلزار یکی از هزاران لیستی است که در این وب سایت کاربر محور قرار دارد. در واقع در این وب سایت یا به ادعای اینستاگرام رضا گلزار «در این مجله » کاربران می توانند لیست هایی در موضوعات مورد علاقه خود ساخته و در معرض دید سایر کاربران قرار دهند. 

وقتی محمدرضا گلزار خبر جعلی را جدی  گرفت! | گلزار جذاب از کلارک گیبل و کلینت ایستوود ؟!

لیست مورد نظر هم یکی از 44 لیست موجود در این وب سایت است که نام محمد رضا گلزار در آن به چشم می خورد. از لیستی که لقب زشت ترین های تاریخ سینما را دارد تا لیستی که با عنوان چرت و پِرت ! نام گلزار در آن به چشم می خورد.

وقتی محمدرضا گلزار خبر جعلی را جدی  گرفت! | گلزار جذاب از کلارک گیبل و کلینت ایستوود ؟!

نکته جالب توجه دیگر این است که لیست ادعایی سایت اینترنتی مشهور و اینستاگرام گلزار در تاریخ 24 جولای 2016 یعنی حدود دو سال پیش ساخته شده و به نظر می رسد که منتشر کنندگان این خبر، کوچکترین دقتی در مورد تاریخ انتشار این لیست نداشته اند.

وقتی محمدرضا گلزار خبر جعلی را جدی  گرفت! | گلزار جذاب از کلارک گیبل و کلینت ایستوود ؟!

 از سوی دیگر در این لیست افرادی مانند کلینت ایستوود، هامفری بوگارت، کلارک گیبل، تام کروز، راک هادسن و بسیاری دیگر از هنرپیشگان مطرح جهانی قرار دارند که در رتبه ای پائینتر از گلزار قرار داشته است ! این باعث شده که به نوعی اصالت و درستی این لیست را زیر سوال رود و معلوم نیست این رتبه بندی بر چه معیاری صورت گرفته است.

وقتی محمدرضا گلزار خبر جعلی را جدی  گرفت! | گلزار جذاب از کلارک گیبل و کلینت ایستوود ؟!

سینمای ایران افراد بزرگ کم ندارد

در اینکه محمد رضا گلزار چهره ای شناخته شده برای ایرانیان است هیچ شک و شبهه ای نیست و حتی این حقیقت که به اعتقاد بسیاری از منتقدان هنری وی صرفا یک فرد جذاب از نظر ظاهری است و استعداد بازیگری وی مورد تردید قرار دارد، هم نمی تواند از جذابیت وی به عنوان یک سوپر استار و فردی مردمی کم کند و حضور گلزار در مراسم خیریه مختلف هم گواهی بر مردمی بودن او بوده است. اما باید گفت عدم حضور یک مشاور رسانه ای در کنار گلزار و بسیاری از افرادی که در فضای مجازی به عنوان هنرمندان سینمای ایران فعالیت دارند باعث شده که اتفاقاتی این چنینی رخ دهد و این هنرمند مطرح و مورد احترام ایرانی سوژه خوبی برای تمسخر افراد شود.


سینمای ایران هنرمندان بین المللی و شناخته شده ای مانند شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، پیمان معادی و ... در سطح جهانی دارد و شاید اگر قرار بر حضور نمایندگان سینمای ایران در لیست های معتبر رسانه ها و منتقدان واقعی نه مانند این لیست ساختگی باشد این نام ها بیشتر از هر نام دیگری استحقاق حضور در لیست های معتبر را دارند. حضوری که نه به خاطر مسائلی مانند چهره ظاهری و خوشتیپ بودن، بلکه به خاطر تلاش برای بزرگی و اعتلای نام سینمای ایران در عرصه جهانی است.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار