جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۰۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

به گزارش دیباچه، «گل نساء» نخستین ساخته بلند داستانی ستار چمنی‌گل؛ جایزه بهترین فیلم هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی «بدون خشونت» در کشور آمریکا را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «گل نساء» Golnesa به کارگردانی ستار چمنی‌گل، با فیلمنامه ویدا صالحی، با مدیریت فیلمبرداری محمد فکوری و با نقش آفرینی سعید داخ، علی محمد رادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی و ویدا عمویی؛ در جدیدترین اکران بین‌المللی خود، به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی «فیلم‌های سینمایی» در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بدون خشونت» Nonviolent در کشور آمریکا به نمایش درآمد و از طرف اعضای هیئت داوران؛ جایزه بهترین فیلم این جشنواره به «ستار چمنی‌گل» کارگردان و «یوسف کریمی» تهیه‌کنندگان این اثر سینمای اهدا شد.

این دوره از جشنواره با نمایش 32 فیلم در بخش‌های مختلف سینمایی، کوتاه و مستند از 20 کشور جهان در روزهای 29 شهریور ماه تا 8 مهر ماه جاری (20 تا 30 سپتامبر 2018) در کشور آمریکا برگزار شد و مراسم اختتامییه آن در روز 8 مهر ماه جاری (1 اکتبر 2018) با اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی به کار خود پایان داد.

در پیام این جشنواره که مهمترین و معروف‌ترین جشنواره فیلم‌های بدون خشونت در جهان به‌شمار می‌رود؛ آمده است: «ما می‌خواهیم حقوق زنان و کودکان مورد احترام قرار بگیرد. ما می‌خواهیم با آلودگی فکری، حماقت، نژادپرستی و تبعیض مبارزه کنیم. ما می‌خواهیم نشان دهیم که فیلم‌های خشونت‌آمیز می‌توانند از لحاظ تجاری قابل اعتماد باشند و می‌توانند در دستیابی به یک دنیای بهتر کمک کنند.»

فیلم «گل نساء» در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش فیلم‌های بلند سینمایی و با حضور نویسنده و کارگردان این اثر سینمایی در بخش رقابتی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کازان» در روز 17 شهریور ماه (8 سپتامبر 2018) در سالن شماره سینمای هتل «ريويرا» Riviera در شهر کازان در کشور روسیه روی پرده رفت و توانست جایزه بهترین کارگردانی برای ستار چمنی‌گل و بهترین فیلمبرداری برای محمد فکوری را از آن خود کند.

این جشنواره هر ساله با همت وزارت فرهنگ فرهنگ تاتارستان روسیه و شهرداری کازان برگزار می‌شود؛ امسال با شعار «گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و فرهنگ گفت‌وگوها» با حضور فیلم‌ها و شخصیت‌های سینمایی کشورهای مسلمان و با نمایش 65 فیلم در بخش‌های مختلف کوتاه، مستند و بلند سینمایی از 56 کشور جهان در روزهای 13 تا 19 شهریور ماه امسال ( 4 الی 10 سپتامبر 2018) در شهر فرهنگی کازان برگزار شد.

«گل نساء» همزمان با چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کازان» در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سالنتو» Salento در کشور ایتالیا به نمایش درآمد و یگانه رجبی بازیگر این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره را از آن خود کند.


منبع: دیباچه
برچسب ها: گل نساء ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار