سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۴۳
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷
نخستین کنگره ملی « تحول و تعالی بانوی برندآفرین » برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش دیباچه، «عصر گفتگوی قلم» اولین کنگره « ملی تحول و تعالی بانوی برند آفرین» با حضور« دلاور بزرگ نیا» مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران، «شهرام سخنور» مدیر عامل و موسس گروه فناوری اطلاعات آوین،«ثریا شارقی» مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران ، «الملک بنزرا» مدرس ترکیه ،«ایمان مصدری» مدیر کل گروه متخصصین ایران و عضو کمیته کار آفرینی،«فریبا نظری »مشاور وزیر کشور در امور بانوان،«نسرین اکبری» رییس کمیسیون خانه صنعت معدن و تجارت ایران،«سید محمد صادق موسوی» رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران ،«فاطمه داداشیان» مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم، شب گذشته هفتم مهر ماه در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزارشد.

«سخنور» مدیر عامل و موسس « گروه فناوری اطلاعات آوین» پیرامون مدیریت فرصت ها و مخاطرات در نوآوری و کار آفرینی به فهرست و موضوعاتی در این خصوص پرداخت و گفت: در مدیریت فرصت ها و مخاطرات باید به نوآوری و ارکان آن توجه کرد و به بخشهایی مهمی چون : نظریه مدیریت داده ،اطلاعات دانش،مدیریت ریسک در عصر دیجیتال،عصر تغییرات و لزوم آمادگی برای تکنولوژی های برتر و مبانی برنامه ریزی در مدیریت طرح های نوآفرینی بپردازیم .

وی سپس به تعریف خود از داده اشاره کرد و افزود: داده عبارت است از جزئی که بدون فرآوری و به خودی خود معنای خاص ندارد ،در مقابل اطلاعات داده ای است که طی فرآیندی تبدیل به چیز معنا داری شده است.

مدیر عامل و موسس گروه فناوری اطلاعات آوین درخصوص نوآوری عنوان کرد: نوآوری فرآیند تبدیل یک ایده و یا اختراع به محصول یا خدمت که برای مشتریان ایجاد ارزش نموده و آنها را راغب به خرید می نماید،البته نوآوری یعنی خلاقیت و اصیل بودن فرآیندی که منجر به تغییر و بهبود عملکرد شده و کارایی را افزایش می دهد اما باید گفت که نوآوری لزوما به معنای اختراع نیست .

در بخش دیگر «سخنور» درباره مدیریت ریسک بیان کرد: ریسک یعنی احتمال خطر یا فرصت؛ ریسک فرآیند شناخت ارزیابی مدیریت و کنترل تهدیدات و یا فرصت ها است.

وی افزود: فرآیند مدیریت ریسک شامل شناسایی ریسک،تخمین احتمال وقوع شناخت اثرات و تحلیل ریسک در صورت وقوع،تحلیل کیفی ریسک ، اعمال استراتژی ‌،تحلیل کمی ریسک و محاسبه آن است.

«سخنور» بااشاره به موفقیت در ریسک پذیری تاکید کرد: اگر می خواهیم در ریسک موفقیتی کسب کنیم باید تکنولوژی و پیشرفت ها را بشناسیم و نظرات و تحلیل ها را پیگیری کنیم.

«نظری » مشاور وزیر کشور در امور بانوان با توجه به آمارهای یک مقاله پژوهشی توضیح داد: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت بالاتر از ده سال در میان زنان شهری و روستایی نشان می دهد که زنان روستایی بیشتر از زنان شهری در مشارکت اقتصادی سهم دارند. همچنین نرخ بیکاری همین جامعه آماری برای جمعیت شهری بیشترین بیکاری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: سهم اشتغال خدمات زنان در بخش های (اقتصاد،کشاورزی ،صنعت) مربوط به صنعت و کشاورزی می شود و برتری با جمعیت زنان است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان عنوان کرد: نوآوری و پذیرش شرایط جدید یک ارزشی را خلق می کند و بیش از ۹ میلیون زن در آمریکا صاحب شرکت و کمپانی خودشان هستند.

در ادامه مراسم «الملک بنزرا» مدرس ترک زبان(ترکیه ای ) درباره داشتن خلاقیت گفت: خلاقیت از فکر شروع می شود و بدون تفکر نمی توانیم افراد خلاقی باشیم.

وی افزود: خلاقیت با اندیشه شروع می شود باید در این راستا به الهامی که به ما می شود توجه کنیم چراکه بسیار ارزشمند است.

این مدرس تصریح کرد: هر کودکی که به دنیا می آید یک هنرمند است اما زمانی که از خلاقیت و ایده های خود حرف می زند اطرافیان او را کوچک می بینند و انرژی منفی منتقل می کنند،این امر با عث می شود این خلاقیت در درون او کشته شود؛ همه شما خلاق هستید و می توانید سطح خلاقیت را افزایش دهید.

مدرس مطرح کشور ترکیه با اشاره به راهکارهای داشتن خلاقیت های جدید عنوان کرد: برای داشتن خلاقیت های جدید باید به آماده کردن روح،ثبت مشاهدات و خیال پردازی توجه کنیم ،در این مسیر خانواده نقش موثری می تواند در خلاقیت شما داشته باشد .همه ما می توانیم روح خود را آماده کنیم و یک فضای مناسبی را برای فکر کردن داشته باشیم.

استاد دانشگاه آکسفورد انگلستان در خصوص ثبت مشاهدات عنوان کرد: برای داشتن خلاقیت نظم داشته باشید، لحظات و فضای اطراف خود را با دقت نگاه کنید و آگاه باشید ؛چرا که خلاقیت به خودی خود خلق نمی شود .همیشه همراه خود دفترچه یادداشت داشته باشید و نکاتی را در آن بنویسید و با دقت به اطراف نگاه کنید عجله نکنید و به خلاقیت خود توجه کنید.

«بزرگ نیا» مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در خصوص توانمندی بانوان گفت: همه بانوانی که در این مراسم هستند نمونه ای از زنان خلاق و شجاعی هستند که ریسک پذیری بالایی داشتند و توانسته اند در حوزه های مختلف نقش آفرینی کنند . یک بال دیگر آن مردانی هستند که در کنار بانوان حضور دارند تا خانم ها در جامعه به خوبی دیده شوند .

وی افزود: بخشی از فرصت نوظهور کارآفرینی اقتصادی در جامعه ما که بر پایه های فرهنگی استواربوده صنعت گردشگری است.تاکنون خام فروشی کرده ایم و نتوانستیم از بسیاری ظرفیت های خود به خوبی استفاده کنیم.

«بزرگ نیا » با اشاره ای به شهر رشت و معرفی غذاهای آن عنوان کرد: خاور خانم با معرفی غذاهای محلی توانست فضای توجه به غذا در استان گیلان را مورد توجه قراربدهد و شهر رشت به عنوان شهر جهانی غذا شناخته شود .

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد : باید بدانید که بهترین گالری ها در همین شهر تهران توسط خانم ها مدیریت می شود و می دانید که فروش آثار هنری بسیار سخت است و این هنر بانوان بوده که می توانند این ارتباط را برقرار کنند.در حوزه صنایع دستی کم کار کرده ایم و نیاز است از شما متخصصان در بسته بندی ،برند سازی ،بازرگانی ،صادرات استفاده کنیم.

در بخش پایانی مراسم پنل پرسش و پاسخ با موضوعیت توسعه کسب و کار و برندینگ به منظور توسعه پایدار با حضور « ایمان مصدری» مدیر کل گروه متخصصین ایران و عضو کمیته کار آفرینی، « نسرین اکبری» رییس کمیسیون خانه صنعت معدن و تجارت ایران، « سید محمد صادق موسوی » رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران ،« فاطمه داداشیان» مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم برگزار شد.

در ابتدا «مصدری » مدیر کل گروه متخصصین ایران گفت : جمعیت ایران ۵۰.۴ درصد مردان ، ۴۹.۶درصد زنان را تشکیل داده اند و نیمی از جمعیت کشور که در بازار کار هستند بر اساس اطلاعات سال ۱۳۹۲ زنان تشکیل می دهند، درصورتی که نرخ بیکاری زنان ۱۹.۸ درصد و برای مردان ۸.۶ درصدبوده یعنی نرخ بیکاری زنان حدود ۱۱.۲ درصد بیشتر از مردان است .

وی افزود:یکی از بزرگترین مشکلات ما در کشور این بوده که نگاهمان به داخل است و بخش بسیاری از شرکت های خدماتی و تولیدی ما نگاهشان این است که خدمات خود را در داخل کشور داشته باشند و نگاه برون گرا به خارج از کشور نداریم .

مدیر کل گروه متخصصین ایران تصریح کرد : بین المللی کردن خدمات شرکت تولیدی و خدماتی درخارج از کشور بسیار مهم است و متاسفانه شرکت های ما نمی توانند از امتیاز حضور در نمایشگاه های خارجی استفاده کنند.

«داداشیان» مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم گفت: تنها خواسته زنان ایران بعد از مشروطیت این بود که ما سواد داشته باشیم و تحصیل در واقع خواسته زن ایرانی بود.

وی افزود : خانم های ما با درس خواندن به طور خودجوش به تحصیل روی آوردند و امیدوارم از چنین پتانسیلی دولت های هوشمند حداکثر استفاده را در توسعه پایدار داشته باشند .

مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم عنوان کرد : وجود دولت های توسعه گرا ،کار آمد و شفاف می تواند یک نقش عمده در توسعه پایدار داشته باشد .زمانی که به تاریخ دولت های ایران نگاه می کنیم به خصوص در حوزه فعالیت های اقتصادی متوجه می شویم که مردم ایران در بدترین شرایط اقتصادی توسعه گرا هستند و بخش خصوصی توانسته اند با جهان بین الملل در ارتباط باشد و از فضاهای مناسب برای توسعه کشور استفاده کند.

«اکبری» رئیس کمیسیون خانه صنعت معدن و تجارت ایران در خصوص عملکرد این کمیسیون گفت:کمیسیون زنان خانه صنعت معدن تجارت یک سازمان مردم نهاد است و با نگاه به موضوع و مشکلاتی که در سطح کلان جامعه مطرح است در کنار خانه صنعت و معدن نگاه ویژه ای به خانم ها داریم و تلاش می کنیم که یک ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی برای رفع موانع ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون خانه صنعت معدن و تجارت ایران بیان کرد: بحث حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم است ودر زمینه کالای ایرانی همیشه نگاه ما به خانم ها بر می گردد و بحث توجه به کالای ایرانی یک موضوع مهم بوده که اگر به آن توجه می کردیم الان شرایط کشور اینگونه نبود .اگر در شرایط خودش با نگاه درست با برنامه ریزی مناسب از کالاهای خودمان حمایت می کردیم ،اکنون شرایط ما متفاوت میشد.

«موسوی» رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران در خصوص دو اتفاق در اداره توسعه کار آفرینی گفت : در اداره توسعه کار آفرینی دو اتفاق رخ می دهد،ابتدا جشنواره کار آفرینی برتراست که ثبت نام سیزدهمین دوره آن به زودی شروع خواهد شد،نکته دوم این است که در حوزه کار آفرینی متاسفانه ریسک بالا است؛ یک بخشی از آن به خاطر شرایط اقتصادی کشور و موضوع دیگر آن نبود آموزش های لازم است که تقریبا سه ساله به استناد مصوبه شورای عالی اشتغال کشور ادارات کل تعاون کار رفاه اجتماعی کشور مجوز مرکز مشاوره اطلاع رسانی خدمات کار آفرینی صادر می کنند و افرادی که توانمندی داشته باشند بتوانند مجوز را دریافت کنند.و این مشاوره ها می تواند به کسانی که می خواهند توسعه کسب و کار کنند آگاهانه در مسیر خود حرکت کنند.

گفتنی است در پایان این کنگره ،با حضور مسئولین حاضر ، از بین 400 نفر از بانوان کارآفرین و برندآفرین و پس از ارزیابی در شاخص های مختلف،از 90 نفر تقدیر بعمل آمد.


برچسب ها: برندآفرین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار