پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷

یگانه بختیاری: مسایل و مشکلات محیط زیستی در سراسر جهان باعث گشته، مسئولین و افراد برجسته متوجه ضرورت آگاه سازی و آموزش مردم در این زمینه باشند. در ایران نیز، هنرمندان عرصه های مختلف به انداره توان خود سعی بر کمک برای حل این معضل دارند. یکی از هنرمندان برجسته و محبوب ایرانی که دغدغه محیط زیست را دارد، فرهاد توحیدی فیلم نامه نویس مشهور است. این هنرمند سال های متوالی برای آگاه سازی مردم در خصوص مشکلات زیست محیطی در قالب جشنواره فیلم سبز تلاش کرده است.

فرهاد توحیدی در مورد تاثیر حضور هنرمندان در کمپین های مختلف محیط زیستی و تلاش آن ها برای آگاهی عموم جامعه از معضلات زیست محیطی به خبرنگار دیباچه گفت: حضور هنرمندان قطعا تاثیرگذار خواهد بود، زیرا آن ها جزئی از گروه های مرجع در جامعه هستند و به علت علاقه مردم به هنرمندان، اظهار نظر آن ها در خصوص نکات محیط زیستی و موازین رفتاری افراد در برخورد با محیط زیست، مورد توجه آنها قرار می گیرد .

باید مسئله محیط زیست را یک بحث روز در سطح کشوری و جهانی دانست چرا که مردم به صورت روزمره با آن سروکار دارند و در طی دوسال گذشته متقاعد شدند ما با بحران خشکشسالی دشت ها و کمبود آب رو به رو هستیم ؛ در پیدایش آگاهی عمومی و توجه به این مسایل و هشدار آن، هنرمندان تاثیر بسزایی داشتند.

توحیدی از برگزاری مجدد جشنواره فیلم سبز تا سال دیگر خبر داد و گفت: این جشنواره درگذشته به حد خود تاثیرگذار بوده است و نگاه آینده ما بر این جشنواره در سال دیگر خیلی ایده آلیستی نیست، زیرا کارهای فرهنگی دیربازده و نیازمند زمان و استمرار در طرح هستند تا نتیجه ای مناسب از آن ها حاصل شود.

فرهاد توحیدی دبیر جشنواره فیلم سبز در ادامه گفت: خیلی خوش بین نیستم که مردم با برگزاری جشنواره آگاه شوند که دچار چه آسیب هایی هستیم و از آنجا که هدف ما عموم مردم می باشند، تلاش کردیم رسانه شهرستان ها در دوره اول پررونق برگزار شود و در دوره پنجم جشنواره که بعد از یازده سال برگزار شد در هفتاد شهر اکران داشتیم و سال گذشته نیز حدود دویست نمایش رایگان در شهرهای مختلف اکران گشت و دویست هزارنفر مخاطب از سراسر کشور از فیلم ها بازدید کردند، برای ما قابل تصور است که در دور آینده برگزاری جشنواره با گسترش اکران در شهرستان ها تعداد نمایش را افزایش دهیم.

توحیدی در پایان از عدم حمایت سازمان محیط زیست گله کرد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در دوره تصدی گری آقای کلانتری خیلی راغب نیست در حوزه حمایت از ساخت فیلم های دغدغه مند محیط زیستی ورود کند شاید بخشی از آن به علت مسائل مادی باشد و باید اضافه کنم، دوره پنجم و ششم جشنواره فیلم سبز بدون دریافت ریالی از سازمان محیط زیست برگزار گشت.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳