شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : در میان شخصیت های فیلم های ابرقهرمانی شخصیت های ضد قهرمان باید از نوعی کاریزما و جذابیت ذاتی برای بالا بردن تنش های داستانی بهره مند باشند. در واقع می توان گفت که یک فیلم ابرقهرمانی که فاقد شخصیت شرور قوی و در عین حال جذاب باشد به زحمت می تواند توجه تماشاگران و منتقدان سینمایی را به خود جلب کند.

در طول تاریخ سینما، شخصیت های مختلفی در فیلم های ابرقهرمانی در مقابل شخصیت و قطب مثبت فیلم صف آرایی کرده اند اما به نظر می رسد که در بین این ضد قهرمان ها شخصیت جوکر از جایگاه برجسته ای برخوردار باشد. این موضوع بعد از نقش آفرینی جک نیکلسون در نقش جوکر در فیلم بتمن (1989) و هیث لجر در فیلم شوالیه تاریکی (2008) بیش از هر دوران دیگری نمود پیدا کرد.

حالا این شخصیت منفور کمیک بوک های بتمن آنقدر محبویت دارد که فیلمی اختصاصی درباره وی و ریشه های شکل گیری شخصیت جوکر ساخته شود.

Indiewire گزارش داد، اولین تصاویر فیلم جوکر (Joker) به کارگردانی تاد فیلیپس منتشر شده و در این تصاویر، اولین عکس ها از چهره خواکین فینیکس (Joaquin Phoenix) که در نقش جوکر در این فیلم نقش آفرینی می کند هم دیده می شود.

جوکر که قرار است در 4 اکتبر سال آینده بر پرده نمایش سینما ها بیاید روایتی از زندگی گذشته جوکر را به تصویر می کشد. داستان فیلم در دهه 80 می گذرد و چگونگی تبدیل شدن جوکر که یک استندآپ کمدین است را به یکی از بزرگترین تبه کاران شهر گاتهام را روایت می کند. علاوه بر فینیکس، رابرت دونیرو هم در این فیلم نقش آفرینی می کند.

تونل سینما: از انتشار اولین تصاویر از جوکر جدید سینما تا معرفی نمایندگان هند و فرانسه به اسکار 2019

بازسازی فیلم ترسناک دهه هشتادی

در دهه 80 میلادی، با رونق ویدئو شاهد ساخت فیلم هایی با بودجه های ناچیز بود که از دل همین فیلم ها برخی از کارگردانان بزرگ سینما اولین کارهای سینمایی خود را ساختند و موفق به جلب نظر کمپانی های بزرگ تر شدند. در این میان سینمای وحشت به دلیل قواعد و هزینه های پائینتری که داشت بیش از هر ژانر دیگری محبوب فیلمسازان تازه کار آن دوران مانند سام ریمی بود که با فیلم مرده پلید (Evil Dead) که در ایران با نام کلبه وحشت شناخته شده است، بود.

در دورانی که بازسازی و دنباله سازی آثار سینمایی رونق گرفته است زمزمه هایی از دوباره سازی یکی از مطرح ترین فیلم های ژانر وحشت در دهه 80 به گوش می رسد.

به گزارش Indiewire، دان مانچینی (Don Mancini) تهیه کننده سری فیلم های ترسناک "بازی بچه ها" (Child’s Play) در اظهار نظری که در شبکه اجتماعی توئیتر داشته از احتمال بازسازی این فیلم خبر داده است.

مانچینی، که علاوه بر تهیه کنندگی نویسندگی هر هفت فیلم این مجموعه و کارگردانی سه قسمت آخر این فیلم ها را برعهده داشت، در این پیام اعلام کده که کار ساخت فیلم جدید این مجموعه از چند روز پیش آغاز شده و برخلاف نسخه های قبلی برد دوریف (Brad Dourif) در نقش چاکی (Chucky) صحبت نخواهد کرد.

اخرین نسخه این فیلم سال گذشته و با عنوان " فرقه چاکی" (Cult of Chucky) سال گذشته به طور مستقیم در شبکه ویدئویی عرضه شد که توانست درامد 2 میلیون دلاری برای تهیه کنندگانش داشته باشد و نظر مثبت منتقدان را تا حدودی جلب کند.


تونل سینما: از انتشار اولین تصاویر از جوکر جدید سینما تا معرفی نمایندگان هند و فرانسه به اسکار 2019

نمایندگان هند و فرانسه هم برای اسکار 2019 انتخاب شدند

هند و فرانسه از جمله کشورهای پیشرو در صنعت سینما هستند که فیلم های ساخت این کشورها در بازارهای جهانی و در بین تماشاگران شهرت بسیاری دارد. فیلم های فرانسوی به دلیل اهمیت و ارزش های هنری خود در بین سینمارو ها محبوبیت دارد. از سوی دیگر سینمای هند صاحب بیشترین تولید فیلم هیا سینمایی در جهان است و هر سال بیش از 1000 فیلم در این کشور تولید شده و در سالن های سینمای سراسر جهان به نمایش در می آیند. فیلم های هندی علاوه بر هند و جنوب آسیا در خاورمیانه و جنوب شرق آسیا هم محبوبیت دارند.

با نزدیک شدن به تاریخ یک اکتبر و پایان مهلت معرفی نمایندگان کشورها برای اسکار بهترین فیلم خارجی زبان 2019، شاهد افزایش کشورهای شرکت کننده در این رویداد بزرگ سینمایی هستیم.

به گزارش Variety، فرانسه فیلم (La douleur) که با عنوان انگلیسی خاطره جنگ (Memoir of War) شناخته شده است را به عنوان نماینده این کشور در اسکار 2019 معرفی کرد.

این فیلم به کارگردانی امانوئل فینکل (Emmanuel Finkiel) رخداد های دوران اشغال فرانسه را براساس اتوبیوگرافی به همین نام به تصویر می کشد. تنها موفقیت این فیلم نامزدی در بخش بهترین فیلم در جشنواره فیلم حیفا بوده است. آخرین بار که فرانسه توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را به خود اختصاص دهد سال 1992 و با فیلم هندوچین (Indochine) بود. آخرین نامزدی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان هم برای فرانسه مربوط به سال 2015 و فیلم موستانگ (Mustang) بود که به زبان تُرکی ساخته شده بود.

هند هم فیلم "راک استارهای روستا" (Village Rockstars) به عنوان نماینده خود در اسکار 2019 معرفی کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، راک استار های روستا فیلمی به زبان سیامی است که نمایش های موفقی در جشنواره های گوناگون داشته که مهمترین آنها جشنواره کَن و تورنتو بوده است. این فیلم در جشنواره های داخلی هند هم حضور موفقی داشته است.

تونل سینما: از انتشار اولین تصاویر از جوکر جدید سینما تا معرفی نمایندگان هند و فرانسه به اسکار 2019
منبع: دیباچه
برچسب ها: تونل سینما ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار