پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷

شیوا ابراهیم بازیگر تلویزیون،سینما وتئاتر که این روزها حضور کمرنگی در عرصه هنر دارد، درگفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به آقای روحانی رأی دادم چرا که اگر به ایشان رأی نمی‌دادم گزینه مناسب دیگری وجود نداشت.

این بازیگر درباره علت کمکاری‌های اخیر خود اظهار داشت: آخرین سریالی که برای تلویزیون کار کردم «خانواده دکتر ماهان» بود که تنها یکماه در بخشی از سریال که ضبط آن در تهران بود حضور داشتم و قسمت اعظم این کار در شمال کشور در حال فیلمبرداری است. بعد از این کار که تا فروردین ماه به اتمام رسید تصمیم به قطع همکاری با تلویزیون  گرفتم که این تصمیم من به دلایل گوناگونی از جمله کیفیت بد فیلمنامه‌های تلویزیونی، وضعیت بد این رسانه و عدم همراهی با مردم صورت گرفت.

وی افزود: از طرفی  وضعیت مالی و بد حسابی مدیران این سازمان در پرداخت حق الزحمه بازیگران یکی از دلایل اصلی من برای عدم تمایل به همکاری است، مشکلی که بسیاری از همکاران من هم با آن مواجه هستند. اما پیش از تصمیمم برای عدم همکاری با این رسانه، در یک سریال تلویزیونی که نام  اولیه آن «آشوب» بود و گویا قرار است این نام تغییر کند؛ ایفای نقش کردم. کارگردان این کار" امیر پوروزیری" و تهیه کنندگی آن بر عهده "مهدی همایونفر" است؛ بسیار به آن علاقمند هستم به این دلیل که عوامل فنی و هنری، خوبی در این کار حضور داشتند و مهم تر اینکه سناریوی خوبی دارد. این سریال در مراحل صداگذاری است و فکر می‌کنم در مدت زمان کمی برای پخش آماده شود.

بازیگر سریال موفق"پرده نشین" در رابطه با وضعیت حال حاضر تئاتر در کشور گفت: رشته اصلی من تئاتر بوده و همیشه یکی از آرزوهای من و اغلب بازیگران حضور در صحنه است. در حال حاضر افزایش تعداد سالن‌های  خصوصی تئاتر، هم یک سری آسیب و هم یک سری مزیت به همراه داشته است. در گذشته تنها تئاتر شهر و تعداد محدودی سالن برای اجرا وجود داشت؛اما امروز تعداد سالن‌ها بیشتر شده و افرادی که تازه وارد این وادی می‌شوند هم می‌توانند در این سالنها اجراهای حرفه‌ای و تماشاگر داشته باشند. این موضوع کمی باعث هرج و مرج شده و کیفیت کارها پایین آمده است البته هرچند این افراد تازه کار هم حق کار دارند، اما اجرای کارهای بی کیفیت در مکانی نظیر تئاتر شهر یک فاجعه است.

وی افزود: به نظر من بهتر است به جای اینکه در اجراها افرادی را مأمور کنند تا به لباس و پوشش بازیگر نظارت کنند،افراد متخصصی را برای نظارت کیفی اجراها مامور کنند و بر سر این مسأله حساسیت داشته باشند تا دسته بندی درستی بر اساس حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای بودن اجراها شکل بگیرد و سالن‌های اجرا بر اساس این دسته بندی فعالیت کنند.

شیوا ابراهیمی ضمن ابراز تأسف از شرایط اقتصادی نامساعد در کشور اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به آقای روحانی رأی دادم چرا که اگر به ایشان رأی نمی‌دادم گزینه مناسب دیگری وجود نداشت. به هرحال  فکر کردم که باید ادامه روی راه اصلاح طلبان باشم؛زمانی آقای "خاتمی" در وضعیتی راه گفتگو را باز کرد که کسی نمی‌دانست گفتگو چیست و ما هم فکر کردیم حداقل این گفتگو ادامه پیدا می‌کند اما متأسفانه آقای"روحانی" خلاف این راه را رفت و گفتگویی در کار نبود و زمانی که برای صحبت با مردم به تلویزیون آمد نشان داد که مخاطبش مردم نیست. من اگر رأی دادم نشان دهنده این نیست که آدم سیاسی هستم به نظر من یک شهروند باید مشارکت کند و اگر مشارکت نکند یعنی وجود نداشته و مطالبه‌ای هم ندارد.

وی افزود: قسمت اعظم وضعیت اقتصادی حال برمی‌گردد به مسائل سیاسی که من هم در این زمینه صاحب نظر نیستم و امیدوارم سیاستمداران این معضل را حل کنند. من و هنرمندان دیگر مطمئنا از این قضیه دچار مشکل شده‌ایم و به حرفه ما هم آسیب وارد شده است. مشخص است که آدمی که پول خرید مواد غذایی اولیه را ندارد قادر به تهیه بلیط 40 تومانی تئاتر، برای اعضای خانواده چهار نفره خود هم نیست.بنابراین با این وضع تئاتر به سمت خاص تر شدن می‌رود و این وضعیت در سالن‌های اجرا مشهود است به طوری که معمولا سالن‌ها خالی از تماشاگر است؛ البته به جز یک سری کارهای خاص که معلوم نیست تماشاگر و بودجه آن از کجا می‌آید! به طور نمونه برخی اجراهایی که در تالار وحدت برگزار می‌شود و پر کردن این تالار هم کار ساده‌ای نیست چرا که امروز پر کردن یک سالن 80 نفره هم مشکل است.

گفت و گو: اعظم صفایی

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار