پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۰۸
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۰۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : فیلم های «جیمز باند» را می توان به عنوان یکی از نماد های سینمایی دانست که هر چند سال یکبار تماشاگران را به سالن های سینما می کشاند و مردم ماجراجویی های این شخصیت سینمایی را دنبال و با موفقیت ها و شکست هایش همزاد پنداری می کنند. این شخصیت داستانی در سال 1953 توسط نویسنده بریتانیایی به نام « یان فلمینگ» خلق شده‌ و تا کنون 24 فیلم با محوریت این شخصیت ساخته شده است.

به همین دلیل هر اخبار مرتبط با مراحل پیش تولید، تولید و اکران هر قسمت از این مجموعه فیلم ها با وسواس بسیاری از سوی دوستداران سینما دنبال می شود. گاهی حجم شایعات و اخبار در اطراف این مجموعه فیلم ها تا جایی است که خود فیلم تحت الشعاع این اخبار و شایعات قرار می گیرد. ظاهرا قسمت 25 این مجموعه قرار است از این حیث رکوردار باشد.

بعد از انتشار اخبار بسیاری در مورد انتخاب بازیگر، کناره گیری کارگردان، تغییر داستان و زمان اکران، حالا به نظر می رسد که انتخاب فیلمنامه نویس هم در دستور کار تهیه کنندگان این فیلم قرار گرفته است.

به گزارش گاردین، نیل پورویس (Neal Purvis) و رابرت وِید (Robert Wade) که پیش از این در نوشتن فیلمنامه جیمزباند فعالیت داشتند، دوباره از سوی تهیه کنندگان فیلم برای نوشتن فیلمنامه قسمت جدید جیمزباند فراخوانده شده اند. پیش از این قرار بود نوشتن فیلمنامه این قسمت بر عهده دنی بویل باشد که با انصراف وی از کارگردانی این فیلم موضوع منتفی شد.

فیلم دنیا کافی نیست (1999) اولین کار وِید و پورویس به عنوان فیلمنامه نویسان جیمز باند بود و فیلم های روز دیگر بمیر (2002)، کازینو رویال (2006)، ذره‌ای آرامش (2008)، اسکای فال (2012) و اسپکتر (2015) دیگر فیلم های مجموعه جیمزباند هستند که کار نویسندگی آن بر عهده وِید و پورویس بوده است.

تونل سینما: از استخدام دوباره نویسندگان جیمز باند تا بسکتبالیستی که تهیه کننده سریال شد

لبرون جیمز تهیه کننده سریال می شود

دنیای ورزش و سینما به طور کلی با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند اما این دو دنیا هم در زمینه های مختلف با یکدیگر تشابهاتی دارند و تبادلات انها در طول سال های مختلف به نفع هر دو تمام شده است. در این بین برخی از ورزشکاران حرفه ای هم تلاش کرده اند که در دنیای سینما نیز جایی برای خود دست و پا کنند.

این موضوع از زمان حضور جانی ویسمولر (Johnny Weissmuller) شناگر مطرح امریکایی که در نقش تارزان در سال 1932 تا حضور دواین جانسون ملقب به راک در دنیای سینما همواره مورد توجه تماشاگران بوده است. هرچند که در این زمینه شکست های بزرگی هم برای ورزشکارانی که وارد دنیای سینما هستند هم به چشم می خورد.

حالا یکی از ستارگان بزرگ بسکتبال جهان از همکاری خود با الیزابت بنکس برای ساخت سریالی با محوریت بسکتبال خبر داده است.

به گزارش واریتی، لبرون جیمز بازیکن مطرح بسکتبال آمریکا و تیم لس آنجلس لیکرز قصد دارد با همکاری الیزابت بنکس سریالی با محوریت ورزش بسکتبال برای شبکه NBC بسازد.

آنطور که ورایتی خبر داده، این سریال حلقه ها (Hoops) نام دارد و جیمز و بنکس تهیه کنندگان آن خواهند بود. هر قسمت این سریال در حدود یک ساعت طول خواهد کشید وداستان آن تلاش های یک مربی زن برای رسیدن به عنوان اولین مربی زن مسابقات کالج های مردان امریکا نشان خواهد داد. هنوز بازیگران این سریال معرفی نشده اند.

تونل سینما: از استخدام دوباره نویسندگان جیمز باند تا بسکتبالیستی که تهیه کننده سریال شد

پیوستن یک بازیگر جدید به فصل سوم وست وُرلد

فیلم های ژانر علمی –تخیلی که در گذشته ساخته شده اند یکی از منابعی هستند که در سینمای امروز جهان بارها مورد اقتباس قرار گرفته و تلاش شده است که فیلم های جدید و متنوعی براساس آنها ساخته شود که این موضوع با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت سینما و ساخت فیلم به وجود آمده باعث شده که بازسازی این فیلم ها از نظر بصری بسیار برای تماشاگران جذاب باشند.

حالا فصل سوم سریالی که براساس یک فیلم مطرح سینمای علمی و تخیلی ساخته شده بازیگران خود را شناخته و در حال ساخت است.

به گزارش Deadline، سریال تلوزیونی وست وُرلد (Westworld) که اقتباسی از فیلم سینمایی به همین نام و محصول 1973 است، مقدمات ساخت فصل سوم خود را فراهم کرده و قرار است آرون پال (Aaron Paul) بازیگر سریال هایی مانند بریکینگ بد در این فصل یکی از بازیگران آن باشد.

ماجرای این سریال که محصول شبکه تلوزیونی HBO است، در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌هایی مصنوعی که «میزبان» نام دارند، تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که «تازه‌واردان» یا «مهمانان» نام دارند، با پرداخت مبالغی زیاد می‌توانند وارد محوطهٔ پارک وست ‌ورلد شوند و هرکاری که مایل باشند را انجام دهند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هرطور که می‌خواهند رفتار کنند، بدون آنکه ترسی از تلافی توسط میزبانان داشته ‌باشند.

تونل سینما: از استخدام دوباره نویسندگان جیمز باند تا بسکتبالیستی که تهیه کننده سریال شد

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲