جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۰۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

فقیهه سلطانی بازیگرسینما،تلویزیون وتئاتر که فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را با بازی در فیلم "روسری آبی" ساخته "رخشان بنی اعتماد" آغاز کرد، درگفتگو با خبرنگار حوزه سینمای دیباچه گفت: از تلویزیون طلبکار هستم،اما هیچ کس پاسخگو نیست.

این بازیگر در رابطه با فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی "یلدا" به کارگردانی آقای "بخشی" هستم؛ در این فیلم نقش کوتاهی دارم و به این علت نقش‌های کوتاه اما تأثیرگذار را انتخاب می‌کنم تا فرصت بیشتری برای رسیدگی به دخترم"گندم" داشته باشم.علاوه بر این مشغول کارگردانی یک کار نمایشی و درصدد آماده کردن این کار برای اجرا هستم. این تئاتر پروژه سنگینی دارد که حدود دو سال و نیم برای آن وقت صرف کرده‌ایم اما به دلیل اینکه نیاز به حمایت مالی خوبی دارد به دنبال اسپانسر برای آن هستیم؛ به دلیل شرایط اقتصادی بدی که وجود دارد این امکان تا به حال فراهم نشده است. متأسفانه سالن‌های نمایش در دست عده خاصی بوده و مافیایی دارد که به هیچ کس جز خودشان سالن‌ها را واگذار نمی‌کند . وضعیت اجرا در سالن‌های نیمه دولتی هم به همین صورت است و سالن‌های خصوصی هم بودجه بالایی دارد که امیدوار هستیم فراهم شود.

وی در ادامه افزود: پیشنهادهای زیادی برای بازی در سریال‌های تلویزیونی داشته‌ام و تا به حال بیش از 10 سریال را رد کرده‌ام؛ دلیل آن هم این است که تایم کاری طولانی است  و از همه مهمتر وقت و انرژی زیادی می‌گذاریم اما متأسفانه در آخر با ما تسویه حساب نمی‌کنند و من هم نمی‌توانم از وقت و رسیدگی به فرزندم بگذرم و منتظر باشم که آیا دستمزد می‌دهند یا نمی‌‎دهند.

فقیهه سلطانی در رابطه با وضعیت سریال‌های تلویزیونی اظهار داشت: فکر نمی‌کنم تلویزیون کاهش مخاطب داشته باشد به این دلیل که سریال‌های خوب مخاطب زیادی هم دارند؛منتهی همیشه مردم از سریال‌ها عصبانی هستند و از انتخاب نقش‌ها و سرنوشت شخصیت‌های سریال ناراضی هستند. با اینکه سریال‌های خوبی هم تولید می‌شود اما این نارضایتی وجود دارد و شاید دلیل آن این باشد که موضوع سریال‌ها از فرهنگ ما دور است و مردم ماجراهای سریال را به دلیل تفاوت واقعیت فرهنگ جامعه با آنچه در تلویزیون دیده می‌شود،درک نمی‌کنند.

بازیگر سریال "تبریز در مه" در پاسخ به این پرسش که علاقمند به حضور در کدام مدیوم هنری است" گفت: خاستگاه من تئاتر بوده اما به طور کلی برای من فرقی نمی‌کند در کدام مدیوم حضور پیدا کنم هرچند بازی در سینما و تئاتر را ترجیح می‌دهم به این دلیل که در تلویزیون، نتیجه کار به لحاظ پرداخت دستمزدها چندان مشخص نیست؛ البته این اتفاق در سینما هم رخ می‌دهد اما بسیار کمتر از تلویزیون، به این دلیل که تهیه کننده‌های سینما اغلب خصوصی هستند. باورتان نمی‌شود که تا چه اندازه از تلویزیون طلبکار هستم،اما هیچ کس پاسخگو نیست، در گذشته که مجرد بودم این مسأله تا این اندازه برایم مهم نبود اما حال که فرزندی دارم وبرای کار کردن،از وقت رسیدگی به او کم می‌کنم، طبیعتا باید بازگشتی داشته باشد؛ بنابراین کار برای تلویزیون ارزش تلف کردن این همه وقت و انرژی را ندارد.

گفت و گو از: اعظم صفایی



منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲