پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۹۳
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۲ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

«حسین رفیعی» مجری و بازیگر تلویزیون در گفتگو با دیباچه در رابطه با حضور بازیگران در برنامه‌های مختلف تلویزیونی به عنوان مجری اظهار داشت: من کار خود را از ابتدا با بازیگری آغاز کردم و پس از آن وارد اجرا شدم. صدا و سیما متعلق به من یا هر شخص دیگر نیست و هر کس که توانایی یک یا چند کار را دارد با صلاحدید برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان می‌تواند آن کار را انجام دهد. من هیچ اشکالی در اینکه یک مجری بازیگر شود یا یک بازیگر مجری ندارم.

رفیعی در ادامه خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ سال است که در تلویزیون برنامه اجرا می‌کنم و بالاترین زمان پخش زنده به من تعلق دارد و در موقعیت‌های مختلف این کار را انجام داده‌ام و فکر می‌کنم به مسائل حائز اهمیت در این حیطه اشراف کامل دارم. یکی از مسائل مهم در برنامه‌سازی سرمایه است و وقتی یک سرمایه‌گذار، تهیه‌کننده یا حامی مالی برای فعالیت در یک برنامه اقدام می‌کند طبیعی است که دخالت‌هایی در کار دارد و انتخاب‌هایی از سوی او صورت می‌گیرد که از نظر من جای ایراد در این مسأله وجود ندارد.

وی افزود: از نظر من در هنر و ورزش همه آدم‌ها حق ورود دارند و هیچگاه نمی‌شود با معادلات هنرمند ساخت. اگر یک بازیگر از هر لحاظ بتواند نقش‌های مختلف را به خوبی ایفا کند در اجرا نیز می‌تواند موفق باشد و اگر اینگونه بود هیچ ایرادی در این نیست که یک بازیگر کار اجرا را انجام دهد همانطور که ایرادی در بازیگر شدن یک مجری وجود ندارد و ارزش یک کار هنری را مطمئناَ فقط مردم می‌توانند مشخص کنند.

این مجری تلویزیون در ادامه اظهار داشت: در گذشته شاهد بودیم که مجری‌های با استعدادی چون عباس غزالی، مهدی سلوکی و محمد سلوکی در برنامه ‌«نیم‌رخ» مجری بوددند و در آینده نیز موفق به حضور موفق در حیطه بازیگری بودند اما این روزها رویکرد به گونه‌ای شده که با توجه به فضایی که در شبکه‌های مجازی وجود دارد بسیاری از افراد به دنبال چالش هستند که این مسأله مجری‌های جسور و صریح‌تر را می‌طلبد و لازم است که در تلویزیون شاهد حضور مجری‌های جسور و صریح باشیم. با وجود اینکه تا زمان تأیین‌کننده بودن اسپانسر بسیاری از انتخاب‌ها ممکن است چندان کارشناسی نباشد اما اسپانسرها نیز به آن چیز که جامعه می‌پسندد اهمیت می‌دهند.

مجری برنامه تلویزیونی «دست به نقد» در ادامه گفت: اگر مدتها است برنامه محبوبی چون «نیم‌رخ» را در تلویزیون شاهد نیستیم به بی‌سلیقگی برنامه‌سازها برمی‌گردد. البته مجموعه برنامه‌ای چون «خندوانه» از برنامه‌های موفق سال‌های گذشته بوده اما تعداد برنامه‌های موفق با اجراهای خوب باید بیشتر شود. مطمئناَ نمی‌شود از تأثیر مسائل مالی بر کیفیت یک برنامه چشم پوشی کرد و برنامه‌هایی که از نظر مالی در وضعیت بهتری به ‌سر می‌برند می‌توانند با گروه بهتر و کارشناسان مجرب به نتیجه بهتری در جذب مخاطب برسند. مخاطبان ما نیز نباید در سلایقشان دچار نزول شوند و باید در انتخاب برنامه‌های خوب سختگیر باشند. در تمام برنامه‌های داخلی ما ردپای مسائل فرهنگی به خوبی دیده می‌شود و معمولاَ شاهد این هستیم که استانداردهایی تا حدی رعایت می‌شود.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳