پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۹۲
تاریخ انتشار : ۳۶ : ۱۲ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : سری فیلم های جیمز باند را می توان به عنوان یکی از نماد های سینمای آمریکا و به طور کلی سینما دانست که هر چند سال یکبار علاقه مندان فیلم های اکشن را به سالن های سینما می کشاند. در واقع تاثیری که جیمزباند بر فرهنگ عامه گذاشته به ندرت می توان در فیلم دیگری دید. این موضوع باعث شده هر کدام از فیلم های جیمزباند علاوه بر سود مالی تاثیر به سزایی در سلیقه سینما رو ها داشته باشند.

شاید به دلیل همین نگاه به پدیده جیمز باند باشد که اخبار مرتبط با این فیلم از مرحله پیش تولید تا مرحله اکران سراسری زیر ذره بین رسانه ها قرار می گیرد و بعد از تمام شدن قرارداد بازیگر نقش جیمز باند حدس و گمانه زنی ها در مورد بازیگر آن و بازیگری که نقش شخصیت شرور مقابل وی را بازی می کند به اوج برسد.

بعد از کش و قوس های بسیاری که در مورد انتخاب بازیگر نقش جیمز باند به وجود آمد حالا بازیگر دیگری برای ایفای نقش در این فیلم انتخاب شده است.

به گزارش واریتی، کش و قوس های بسیاری که در مورد نقش جیمز باند در فیلم بعدی این مجموعه وجود داشت و در نهایت دانیل کریگ به مانند چهارفیلم قبلی این مجموعه قرار شد در فیلم جدید این مجموعه بازی کند. حالا سعید تغماوی (Saïd Taghmaoui) بازیگر مراکشی الاصل خبر از حضور در این فیلم داده است.

انطور که خود تغماوی به یک روزنامه چاپ ابوظبی به نام نشنال (The National) در امارات اعلام کرده هنوز در مورد نقشی که وی در این فیلم خواهد داشت توضیحی به وی داده نشده و علت این امر کناره گیری دنی بویل از کارگردانی این فیلم بوده که پروژه ساخت آن را به تعویق انداخته است.

این بازیگر مراکشی که سابقه حضور در فیلم هایی مانند زن شگفت انگیز، سه پادشاه و سریال گمشدگان را دارد به این روزنامه اماراتی گفت: "احتمال می رود که در جیمز باند بعدی در نقش شخصیت شرور فیلم بازی کنم. من توسط دنی بویل انتخاب شده بودم ولی در حال حاضر او پروژه را ترک کرده است. ما نمی دانیم که کارگردان چه کسی خواهد بود و تولید کنندگان هم نمی دانند که آیا در حال حاضر این شخصیت روس یا خاورمیانه ای خواهد بود.

تونل سینما: از حضور بازیگر مراکشی در جیمز باند تا پروژه های مخفی کارگردان اتریشی

پروژه های مخفی نابغه اتریشی

بازی کردن یک کارگردان در فیلم های سینمایی غیر از فیلم های خود چیز چندان مرسومی نیست و تاریخ سینما نمونه های معدودی از جلوی دوربین آمدن کارگردانان در فیلم های دیگر دارد. اگر از اورسن ولز که علاوه بر کارگردانی بازیگر خوبی هم بود بگذریم در تاریخ سینما به ندرت شاهد این بوده ایم که کارگردانان سینمایی بازیگران خوبی هم باشند. با این همه نمونه هایی غیر از اورسن وِلز هم در زمینه دیده می شوند که حضور کوئنتین تارنتینو در فیلم از گرگ و میش تا سحر (From Dusk Till Down) یکی از آنها است.

حالا یکی از بزرگترین کارگردانان اروپا و سینمای اتریش قصد بازی در یک فیلم سینمایی مطرح را دارد.

به گزارش Indiewire، وِرنر هرتزوگ (Werner Herzog) که آخرین کار وی مستندی به نام "دیدار با گورباچف" (Meeting Gorbachev) یکم سپتامبر، در جشنواره فیلم تلوراید (Telluride Film Festival) به نمایش درآمد اعلام کرده که قصد بازی در یک قسمت سری مجموعه سینمایی را دارد.

با اینکه هرتزوگ حاضر نشد در مورد این فیلم اطلاعات بیشتری بدهد اما آنطور که خود هرتزوگ گفته این پروژه می تواند برگ تازه ای در کارنامه بازیگری خود باشد و از آن با نام هاکلبری (Huckleberry) نام برده است. هرتزوگ در پروژه های بزرگی نظیر جک ریچر در مقابل تام کروز بازی کرده است.هرتزوگ از سویی دیگر خبر از ساخت فیلمی در ژاپن داده اما هیچ اطلاعات دیگری در مورد این فیلم به رسانه ها داده نشده است.

تونل سینما: از حضور بازیگر مراکشی در جیمز باند تا پروژه های مخفی کارگردان اتریشی

گومورا بار دیگر بر پرده سینما باز می گردد

صنعت سینما گاهی شاهد این بوده که فیلمی سینمایی بعد از درخشش بر پرده سینما راه خود را به درون تلوزیون باز می کند. این موضوع در گذشته هم وجود داشته هرچند که به ندرت نتیجه قابل قبولی از آن به دست امده است. با این همه با توجه به رونق سریال های تلوزیونی به نظر می رسد باید بیش از گذشته شاهد حضور شخصیت های فیلم های سینمایی بر صفحه تلوزیون باشیم.

فیلم ایتالیایی گومورا (Gomorrah) با سوژه مافیایی خود در سال 2008 توجهات بسیاری به خود جلب کرد تا جایی که سریالی براساس شخصیت های آن در سال 2014 ساخته شد. حالا آنطور که واریتی گزارش داده بعد از درخشش این سریال قرار است فیلمی سینمایی که پیش درآمدی بر وقایع این فیلم است ساخته شود.

این فیلم قرار است توسط شبکه اسکای ایتالیا (Sky Italia) پخش شود و آنطور که ریکاردو توزی (Riccardo Tozzi) تهیه کننده آن گفته داستان آن بر محوریت شخصیت چیرو (Ciro) می گردد.

تونل سینما: از حضور بازیگر مراکشی در جیمز باند تا پروژه های مخفی کارگردان اتریشی
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار