پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۸۸
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : فیلم های زندگینامه ای یکی از ژانر های پرطرفدار در بین سینمادوستان است. این ژانر به خصوص وقتی در مورد زندگی خوانندگان و هنرمندان مشهور باشد بیش از سایر افراد ممکن است توجهات را به خود جلب کند. با این همه در ساخت این فیلم های زندگی نامه ای سازندگان باید در عین حالی که به وقایع و خط داستانی شخصیت معروف وفادار باشند، باید تلاش کنند که روایت زندگی این افراد جذابیت لازم را برای تماشاگران داشته باشد.

به همین دلیل در تمام فیلم های زدگی نامه ای شاهد هستیم که بسته به نوع نگاه کارگردان بخش هایی از وقایع اصلی تغییر و برای مناسب شدن برای روایت شدن بر پرده سینما تغییر پیدا می کند. نکته دیگر در مورد ساخت فیلم های زندگی نامه ای نوع روایت از زندگی فرد است که دربیشتر مواقع کارگردان ترجیح می دهد تنها بخش مهمی از زندگی این فرد را بر پرده سینما بیاورد که غنا و جذابیت کافی برای تبدیل شدن به فیلم داشته باشد.

حالا با نزدیک شدن به زمان اکران فیلمی در مورد یکی از معروفترین خوانندگان تاریخ اقدامات جالبی برای جذب تماشاگران این فیلم شده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، با اینکه فیلم زندگی نامه ای در مورد زندگی فِردی مِرکوری خواننده معروف گروه موسیقی کوئین (Queen) با نام "حماسه کولی " (Bohemian Rhapsody) به مرحله نمایش رسیده ، اما به نظر می رسد که تهیه کنندگان فیلم قرار است برای واقعی تر شدن فیلم بخشی از استادیوم ومبلی لندن را برای نمایش فیلم به خود اختصاص دهند.

آنطور که هالییود ریپوتر گزارش داده، روز اکران عمومی "حماسه کولی " بخشی از استادیوم ومبلی که گروه کوئین یکی از اجراهای بزرگ و خاطره انگیز خود را در سال 1985 داشت، قرار است برای نمایش این فیلم آماده شود تا تماشاگران به طور کامل خود را در حال و هوای آن تصور کنند. کنسرت مذکور در سال 1985 و با هدف خیریه با حضور 75 هزار نفر در استادیوم ومبلی برگزار شد.

در فیلم "حماسه کولی "، رامی مالک (Rami Malek) بازیگر بریتانیایی که اصلیت مصری دارد در نقش فردی مرکوری ظاهر شده و برایان سینگر (Bryan Singer) کارگردانی فیلم را بر عهده دارد. فیلم قرار است روز 24 اکتبر در بریتانیا و 2 نوامبر در آمریکا به نمایش در بیاید.

تونل سینما: از بازگشت «فردی مرکوری » به « ومبلی » تا زور آزمایی« استاتهام و جانسون»

بازیگر بلید رانر 2049 در فیلمی جنایی

درخشش یک فیلم علاوه بر اینکه برای تهیه کنندگان و کارگردان فیلم سود مالی داشته باشد می تواند برای برخی از بازیگران گمنام و کمتر شناخته شده حکم سکوی پرتاب را داشته باشد. این موضوع می تواند علاوه بر افزایش شانس بیشتر برای دریافت پیشنهادات بهتر، از نظر مالی هم تغییر زیادی در پروژه های آینده این بازیگران داشته باشد.

بازیگر فیلم بلید رانر 2049 بعد از درخشش در این فیلم حالا در فیلم جدیدی نقش آفرینی خواهد کرد.

به گزارش IMDb News، آنا دو آرماس (Ana de Armas) بازیگر فیلم بلید رانر 2049 که برای بازی در این فیلم نامزد جایزه ساتِرن (Saturn Award) برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد، در فیلم جدیدی به کارگردانی کوین پولاک (Kevin Pollak) ظاهر خواهد شد.

دو آرماس در این فیلم که "در انتظار هِلِن " (Waiting for Helen) نام دارد در نقش یک گارسون ظاهر خواهد شد که درگیر ماجرایی جنایی می شود. هنوز سایر بازیگران فیلم مشخص نشده اند ولی انتظار می رود که فیلمبرداری این فیلم تا اخر سال جاری میلادی آغاز شود تا فیلم برای سال آینده به مرحله اکران برسد.

تونل سینما: از بازگشت «فردی مرکوری » به « ومبلی » تا زور آزمایی« استاتهام و جانسون»

استاتهام و جانسون در مقابل هم قرار می گیرند

قرار گرفتن دو بازیگر مطرح در سینمای اکشن در فیلم های موسوم به دو رفیق از گذشته مرسوم بوده است، این سبک از فیلم های اکشن در اوایل دهه 90 رو به افزایش داشتند. البته در این فیلم ها الزاما دو ستاره اکشن در کنار یکدیگر نبودند بلکه گاهی در مقابل هم نیز ظاهر می شدند.

به گزارش Collider ، اولین تصاویر مربوط به فیلم جدید جیسون استاتهام و دوآین جانسون به نام "هابز و شاو" (Hobbs and Shaw) منتشر شده است. این فیلم به نوعی اسپین آف سری فیلم های مطرح سریع و خشمگین (Fast and Furious franchise) است. داستان فیلم در مورد شخصیت لوک هابز، متخصص سابق خدمات امنیتی دیپلماتیک و لوک هابز سرباز سابق است اما جزئیات بیشتری از داستان فیلم تاکنون ارائه نشده است.

تاریخ اکران فیلم 29 جولای سال آینده میلادی است.

تونل سینما: از بازگشت «فردی مرکوری » به « ومبلی » تا زور آزمایی« استاتهام و جانسون»
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲