پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۷۵
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : فیلم های ترسناک با توجه به این موضوع که برای ساخت آنها به طور معمول کمتر از فیلم های دیگر هزینه می شود، از اهمیت بسیاری برای شرکت های فیلم سازی برخوردار هستند. در صورت موفقیت تجاری یک فیلم ترسناک کم بودجه، سود بسیاری عاید کمپانی سازنده فیلم می گردد و همین امر باعث افزایش شانس کارگردان این فیلم ها برای ساخت پروژه های جدید تر می شود. از سوی دیگر ممکن است محبوبیت فیلم ترسناک کم بودجه ای که به موفقیت تجاری رسیده تا جایی پیش برود که قسمت های بعدی آن به دلیل وجود هواداران دائمی فروش خود را تضمین شده ببینند. سری فیلم های اره (SAW)، فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity) نمونه های خوبی برای موفقیت فیلم های ترسناک کم بودجه به حساب می آیند.

در هفته ای که گذشت، یک فیلم ترسناک صدر نشین جدول پرفروش های سینمای آمریکا بود.

به گزارش واریتی، فیلم راهبه (The Nun) که اسپین آف فیلم احضار ۲ (The Conjuring 2) به شمار می رود در پیش نمایش هفته گذشته در صدر جدول رده بندی فیلم های آمریکا قرار داشت.

این فیلم که از هفته جاری به اکران سراسری در می آید، روز پنجشنبه پیش نمایش آن آغاز شد و تا روز گذشته موفق شد در حدود 5.4 میلیون دلار فروش کند. این فیلم پرفروش ترین پیش نمایش را تاکنون در سری فیلم های احضار داشته است.

فیلم نعنای تند (Peppermint) با شرکت جنیفر گارنر که در ژانر اکشن ساخته شده است هم 800 هزار دلار فروش داشت. این فیلم در 2,340 پرده سینما به نمایش درآمد هرچند این میزان فروش نشان از نارضایتی تماشاگران از فیلم دارد و در سایت هایی نقد فیلم مانند راتن تومیتوز نمره پائینی گرفته است.

تونل سینما: از پیش نمایش موفق فیلم ترسناک راهبه تا خبرساز شدن دوباره «پولانسکی»

رومن پولانسکی بازیگر فیلم جدید خود را انتخاب کرد

رومن پولانسکی را می توان یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما دانست که الهام ‌بخش کارگردانان مختلفی از جمله برادران کوئن، وس اندرسن، آتوم اگویان، دارن آرونوفسکی، پارک چان-ووک، آبل فرارا و وس کریون بوده است. زندگی شخصی این کارگردان هم به دلیل مسائل اخلاقی مورد توجه رسانه های مختلف قرار داشته است. پولانسکی که با فیلم‌های پیانیست (۲۰۰۲)، محله چینی‌ها (۱۹۷۴) و بچه رزماری (۱۹۶۸) شناخته می شود.

حالا پولانسکی 85 ساله در تلاش برای ساخت آخرین فیلم خود است.

به گزارش The Playlist، پولانسکی اعلام کرده که کار ساخت اخرین فیلم خود را با شرکت بازیگر فرانسوی، ژان دوژاردین (Jean Dujardin) که برای فیلم آرتیست در سال 2011 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد، خواهد ساخت.

این فیلم (J’accuse) نام دارد و به ماجرای معروف به "ماجرای دریفوس" (l'affaire Dreyfus) می پردازد که طی آن در سال ۱۸۹۴، آلفرد دریفوس افسر یهودی ارتش فرانسه، در دادگاه به اتهام خیانت به حبس محکوم گشت و از کار در ارتش برکنار شد. هنوز در مورد سایر جزئیات و بازیگران فیلم اطلاعاتی منتشر نشده است .

تونل سینما: از پیش نمایش موفق فیلم ترسناک راهبه تا خبرساز شدن دوباره «پولانسکی»

فصل سوم بی باک تا چند ماه دیگر بر صفحه تلوزیون

سریال تلوزیونی که براساس شخصیت های ابرقهرمانی ساخته شده اند رو به افزایش است. علت این امر رویکرد جدید کمپانی های فیلمسازی به ساختن فیلم های ابرقهرمانی است که از حدود یک دهه پیش آغاز شد. این موضوع در کنار آغاز عصر طلایی تلوزیون و سریال های تلوزیونی باعث شده که ساخت سریال هایی با موضوع ابر قهرمانان رونق خاصی بگیرد. سریال هایی مانند The Flash و The Tick از این جمله سریال ها هستند.

حالا اطلاعات تازه ای در رسانه ها منتشر شده مبنی بر اینکه فصل سوم سریال تلوزیونی بی باک (Daredevil) به زودی بر صفحه تلوزیون خواهد آمد.

به گزارش TVLine.com، تیزر جدید فصل سوم سریال بی باک منتشر شده و به نظر می رسد که این سریال در فصل سوم فضای تیره و تار تری داشته باشد.

بی باک براساس شخصیت کمیک بوک مارول، ساخته شده و فصل های اول و دوم آن در سال های 2015 و 2016 به نمایش درآمدند. در این سریال ها چارلی کاکس (Charlie Cox) در نقش شخصیت بی باک ظاهر شده است.

اقتباس سینمایی بی باک در سال 2003 با بازی بِن افلک اکران شد که از نظر هنری و تجاری شکست خورد.انتظار می رود که فصل سوم سریال بی باک در اواخر سال 2018 به نمایش در بیاید.

تونل سینما: از پیش نمایش موفق فیلم ترسناک راهبه تا خبرساز شدن دوباره «پولانسکی»
منبع: دیباچه
برچسب ها: تونل سینما ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲