شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در سینمای ایران استعدادهای خوبی وجود دارد اما متأسفانه بستر برای فعالیت مناسب نیست البته ناگفته نماند که هنر سینما در جهان به خوبی درخشیده است.

مریم کاویانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه تلویزیون دیباچه درباره وضعیت این روزهای سینمای ایران، اظهار کرد: خوشبختانهسینما در بخش خصوصی عملکرد مناسبی دارد و هر روز شاهد ارائه آثار خوبی هستیم.

وی ادامه داد: سینمای ما با تمام محدودیت هایش همیشه در جهان مطرح بوده اما برای پیشرفت بیشتر، این هنر باید تولیدات با کیفیتی ارائه کند.

بازیگر فیلم سینمایی «نیمکت» با اشاره به اینکه برای پیشرفت باید تلاشمان را بیشتر کنیم، تأکید کرد: متأسفانه مدتی است که بیشتر فیلم هایی که ساخته می شود در ژانر طنز است و طنز هم نمی تواند در عرصه جهانی مطرح باشد.

کاویانی افزود: نویسنده های ما توانایی نوشتن قصه های اجتماعی جذاب را دارند، سینما زمان دفاع مقدس شرایط بهتری داشت، البته این حرف به معنای این نیست که باید همه موضوعات به جنگ تحمیلی مربوط باشد اما باید به سختی کار کنیم تا نتیجه خوبی هم بدست آوریم.

** تلویزیون همه چیز را سیاه نشان می دهد

بازیگر فیلم سینمایی «مانا» در ادامه درباره کاهش مخاطبان سریال های تلویزیونی، تأکید کرد: در حال حاضر شرایط جامعه به گونه ای است که مشغله و مشکلات بسیار مردم باعث شده تا افراد فرصت تفریح و استراحت نباشند.

کاویانی ادامه داد: برنامه های تلویزیونی برای پر کردن اوقات فراغت مردم ساخته می شود اما مردم در شرایط سختی زندگی می کنند که زمان زیادی برای سرگرمی ندارند، گرفتاری های افراد وقتی برای استراحت باقی نمی گذارد.

وی با اشاره به تکراری بودن موضوع سریال های تلویزیونی، یادآورشد: از سوی دیگر برنامه های تلویزیون تکراری است، مردم می خواهند رویاهای خود را در تصویر تلویزیون تماشا کنند. جالب نیست که در تلویزیون همه موضوعات سیاه و خاکستری است.

** تجربه نقش های بومی برایم جذاب است

بازیگر سریال «پنجمین خورشید» همچنین درباره تجربه بازی در نقش های بومی، گفت: بازی در نقش های بومی برایم شیرین است، نقش های متنوع و لمس زندگی و فرهنگ های مختلف لذت بخش است.

کاویانی افزود:نقش های بومی برای من همیشه جذاب بوده و فکر می کنم به اطلاعات عمومی ذهنم درباره کشورمان اضافه می شود.

** کمبود بودجه باعث کم کاری ام است

بازیگر سریال «دارا و ندار» در پایان درباره کم کاری خود در چند سال گذشته، توضیح داد: علت اصلی کم کاری ام پایین بودن کیفیت آثار است، چند سال سعی کردم با احتیاط کار کنم اما در حال حاضربه چند پروژه جواب مثبت دادم که با مشکلات مالی مواجه شدم.

کاویانی خاطرنشان کرد: مشغول فعالیت با سه پروژه هستم اما بحث بودجه آنقدر ضعیف است که بازیگر را عذاب می دهد، انگیزه را از بین می برد، به جای اینکه احساس خوب را به بازیگر منتقل کنند که برای مردم فعالیت می کند بیشتر متأسف می شویم که چرا انقدر بلاتکلیف هستیم بنابراین در بسیاری از مواقع در خانه نشستن را ترجیح می دهم.

گفت و گو از: نازنین میرزایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار