پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : بازسازی کردن فیلم های سینمایی قدیمی موضوعی نیست که تازگی داشته باشد. هر ساله تعدادی از فیلم های قدیمی از سوی کمپانی های فیلم سازی بازسازی شده و به نمایش در آیند. با این حال در مورد بازسازی کردن فیلم های قدیمی سینما نظارات مختلفی وجود دارد اما چیزی که مشخص است بازسازی فیلم هایی که به قدر کافی معروف و موفق بوده اند کار چندان راحتی نیست و دنیای سینما شاهد این بوده تلاش هایی که برای بازسازی فیلم های مطرح و کلاسیک انجام شده که گاهی مواقع به اندازه فیلم اصلی خوب بوده یا در برخی از موارد از فیلم اصلی بهتر شده اند.

نمونه های موفقی از بازسازی فیلم های کلاسیک وجود دارد که از جمله انها می توان به قطار 3.10 دقیقه به یوما (2007) اشاره کرد که بازسازی فیلمی به همین نام در سال 1957 بود که به اندازه فیلم اصلی موفق از آب در آمد.با این همه بیشتر مواقع بازسازی های کلاسیک های موفق نتایج بسیار تاسف باری داشته اند. که نمونه های ان بسیارند که از جمله آنها می توان به روانی محصول 1998 اشاره کرد که بازسازی ضعیفی از شاهکار آلفرد هیچکاک به همین نام در سال 1960 بود.

اکران فیلم پاپیون (Papillon) به کارگردانی مایکل نوئر (Michael Noer) که بازسازی اثر موفقی به همین نام و محصول 1973 است از روز 24 آگوست در 544 سالن سینما آغاز شده اما فروش تجاری و نقد های آن چندان موفقیت آمیز نبوده است.

به گزارش IndieWire، بازسازی فیلم موفق پاپیون علیرغم داشتن نکات مثبت نتوانسته که تماشاگران به خود جذب کند و به نظر هم نمی رسد که با تغییر زمان اکران می توانست خوب عمل کند.

پاپیون (2018)، اولین بار در سپتامبر 2017 در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درامد و از سه روز پیش در سینماهای امریکا اکران شد. با این حال پیش از اکران عمومی، پاپیون در ماه های ژوئن و مِی در جشنواره های مونتکلر (Montclair) در آمریکا و ادینبورو در اسکاتلند هم به نمایش در آمده بود. در نسخه جدید چارلی هونام (Charlie Hunnam) در نقش پاپیون و رامی مالک (Rami Malek) در نقش دِگا ظاهر شده اند.

فیلم در اولین هفته اکران خود در آمریکا در حدود 1.2 میلیون دلار فروش داشته و با توجه به فروش خود در سایر کشور ها مانند ایتالیا، فروش جهانی فیلم هم 1.3 میلیون دلار بوده که فروش کلی فیلم را به 2.5 میلیون دلار رسانده است. نقد های منتقدان هم نشان از این داشته که علیرغم بازی های خوب بازیگران، فیلم از رسیدن به جایگاه فیلم اصلی بازمانده است.

تونل سینما: از اکران ناموفق بازسازی پاپیون تا سرنوشت سریال بازی تاج و تخت

برنده دوربین طلایی جشنوراه کَن، نماینده بلژیک در اسکار

یکی از بخش هایی که در جوایز اسکار بسیار مورد توجه بینندگان و منتقدان سینما به شمار می رود، اسکار بخش بهترین فیلم خارجی زبان است. این بخش باعث شده که مراسم اعطای جوایز آکادمی از حالت یک مراسم مخصوص فیلم های آمریکایی خارج شود و این مراسم را در سطح بین المللی برساند.

هر ساله با نزدیک شدن به فصل پائیز رفته رفته کشورهای مختلف نمایندگان خود را که شانس بیشتری دارند برای شرکت در این بخش معرفی می کنند. به همین دلیل برندگان جشنواره های مختلف مانند کَن، تورنتو و ونیز شانس بیشتری برای معرفی از سوی کشورهای متبوع خود به آکادمی اسکار پیدا می کنند.

به گزارش واریتی، فیلم "دختر" (Girl) که توانست در جشنواره کَن امسال برنده جایزه دوربین طلایی شود، به عنوان نماینده بلژیک در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار امسال انتخاب شد. "دختر" اولین فیلم لوکاس ژونت (Lukas Dhont) کارگردان این فیلم است. "دختر" علاوه بر کَن در جشنواره فیلم تورنتو در کانادا هم مورد توجه قرار گرفته و NETFELIX حق پخش این فیلم را خریداری کرده است.

پیش از بلژیک، کشورهای بلاروس، استونی، ژاپن، لیتوانی، رومانی، اسلواکی، سوئیس، ترکیه، ونزوئلا و بریتانیا هم نمایندگان خود را برای شرکت در مراسم اسکار امسال معرفی کرده اند. سال گذشته نماینده شیلی به نام " یک زن شگفت‌انگیز" جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد.

تونل سینما: از اکران ناموفق بازسازی پاپیون تا سرنوشت سریال بازی تاج و تخت

سال آینده: نمایش آخرین فصل سریال تاج تخت

بسیاری از منتقدان رسانه ای از دوران کنونی به عنوان عصرطلایی تلوزیون نام برده اند. تعدد سریال های جذاب تلوزیونی و پدیده اینترنت که به مردم امکان تماشای آنلاین را در هر کجای جهان داده باعث شده که سرمایه گذاری های بزرگی بر روی سریال های تلوزیونی انجام شود و مردم شاهد تعداد زیادی سریال در موضوعات متنوع باشند. در این میان برخی از سریال ها با استقبال عجیبی از سوی مردم دنیا رو به رو می شود.

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یکی از همین پدیده های سریال های تلوزیونی است که حالا اخباری در مورد فصل جدید آن به رسانه ها رسیده و به نظر می رسد که بازهم باید منتظر درخشش این سریال تلوزیونی شبکه HBO باشیم.

به گزارش Slash Film، علیرغم اینکه از ابتدای امسال مشخص بود که ساخت فصل جدید سریال بازی تاج و تخت نامعلوم است اما به نظر می رسد که علاقه مندان این سریال باید تا سال آینده برای فصل 8 این سریال صبر کنند.

آنطور که اعلام شده، این آخرین فصل از سریال بازی تاج و تخت خواهد بود و نکته دیگر در مورد این سریال که مشخص شده این است که این فصل کوتاه تر از فصل قبلی است. تاریخ پخش این سریال هنوز به طور دقیق اعلام نشده اما به نظر می رسد که شبکه HBO قصد دارد آن را برای تابستان پخش کند.

تونل سینما: از اکران ناموفق بازسازی پاپیون تا سرنوشت سریال بازی تاج و تخت
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار