پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۱۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

اعظم صفایی : علی لهراسبی،خواننده پاپ که با خوانندگی برای تیتراژ سریال‌های تلویزیونی، به شهرت رسید، این روزها مشغول ضبط آلبوم جدیدش است؛به گفته این هنرمند آلبوم تازه او سورپرایز ویژه‌ای برای هوادارانش به همراه دارد.

شروع فصل جدیدی از کارهای من

این خواننده پاپ، در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی دیباچه درخصوص فعالیت‌های اخیر خود گفت: بعد از چند سال، اقدام به ضبط آلبوم جدیدی کرده‌ام؛ درواقع درگیر این آلبوم و ضبط ویدئو کلیپ‌ها هستم و احتمالا یک یا دو کار پیش از محرم پخش خواهد شد. توضیح زیادی راجع به این آلبوم نمی‌توانم بدهم، به این دلیل که دوست دارم سورپرایزی برای هوادارانم باشد؛ تنها به ذکر این نکته بسنده می‌کنم که قرار است مردم، کار جدیدی از من بشنوند؛ این آلبوم ترکیبی از کارهای قبلی من و موزیک جدید و امروزی است وفکر می‌کنم با وقت زیادی که برای آن گذاشته‌ام،نتیجه خوبی به همراه داشته و با استقبال هوادارانم همراه خواهد شد. از این به بعد فصل جدیدی در کارهای من آغاز می‌شود که با قطعه جدیدی که منتشر می‌کنم شروع خواهد شد.

درباره تصمیمم برای برگزاری کنسرت هم باید بگویم، درحال حاضرتا پیش از محرم وصفر، قصد برپایی کنسرت ندارم چرا که درگیر این آلبوم و کارهای آن هستم؛پس از محرم به امید خدا کنسرتی در تهران خواهم داشت.

وقتی تبلیغات در معروفیت اثر مهم تر از کیفیت است

وی درخصوص وضعیت اخیر موسیقی پاپ در کشور اظهار داشت: درحال حاضر موزیک پاپ خیلی کار محور نیست و بیشتر تبلیغات محور است. کمپانی‌هایی که فعالیت بالایی در این زمینه دارند،با فورمول‌های تبلیغاتی قادر به معروفیت دادن به یک موزیک هستند که البته هزینه هنگفتی دارد. امروز مانند قبل نیست که یک کار خوب، تنها ماندگار وشنیده شود بلکه یک موزیک معمولی با تبلیغات بسیار، معروف می‌شود به گونه‌ای که بر سرزبان مردم می‌افتد. بازی موزیک در ایران عوض شده است و درحال حاضر کیفیت نقش زیادی ندارد و نه اینکه به طور کلی مهم نباشد بلکه در رده بعدی قرار می‌گیرد. پروسه تبلیغاتی که یک کار برای معروف شدن طی می‌کند،نقش مهمی ایفا می‌کند وقاعدتا این امر بر روی کیفیت و تولید موزیک خوب تأثیر می‌گذارد.

اثری ماندگار است که با کمترین بودجه تبلیغاتی معروف شود

لهراسبی افزود: امروز مردم عادی هم اگر بر روی این موضوع، یعنی دلیل معروفیت یک موزیک فکر کنند، این پرسش در ذهنشان شکل می‌گیرد که "چرا یک آهنگ که قابلیت ماندگاری وکیفیت بالایی ندارد،معروف می‌شود"! البته ما توقع نداریم که مردم عادی یک موزیک را تحلیل کنند، اما با کمی تمرکز و توجه متوجه این قضیه می‌شوند. یک سری از آهنگها از قبل و بعد از انقلاب ماندگار شدند و زمانی که به دلیل ماندگاری این آهنگ‌ها فکر می‌کنیم،هزار و یک دلیل برای این موضوع پیدا می‌شود. اما برخی از آهنگ‌های امروزی هستند که بر سرزبان مردم افتاده‌ و معروف شده‌اند اما دلیلی برای معروفیت آنها نمی‌توان پیدا کرد؛ تنها همان پروسه تبلیغاتی است که همه جا در فضای مجازی وسایر فضاها،این آثار را معروف کرده و بر سر زبان مردم انداخته است درحالیکه بهترین کار،کاری است که بدون استفاده از کمترین بودجه تبلیغاتی، ارزش دیده شدن را داشته باشد و ماندگار شود اما امروز جای همه چیز عوض شده و نمی‌دانم این وضعیت تا به کی پایدار خواهد بود.

خواننده تیتراژ سریال «دلنوازان» با بیان این موضوع که از مردم نمیتوان توقع داشت که تحلیل گر موسیقی باشند،عنوان کرد: موسیقی برای اغلب مردم،سرگرمی است. بسیاری از افراد در انتخاب موسیقی به آمار دانلود آهنگها و داغ ترین موزیکها در فضای مجازی توجه می‌کنند و این موزیکها را که بیشترین پروسه تبلیغاتی را دارند، دانلود و گوش می‌کنند. حتی گاهی برایشان اهمیت ندارد که فلان آهنگ را کدام خواننده خوانده است. درواقع امروز مسائل مالی در میزان معروفیت آهنگ‌ها اهمیت پیدا کرده است. من به طور قاطع می‌گویم، امروز هیچ شاخصه جدی برای ماندگار شدن یک اثر وجود ندارد و تنها پروسه تبلیغاتی درمعروف شدن آثار، اهمیت دارد.

هجوم به خوانندگان تازه کار

وی در خصوص معضل"پلی بک" در اجراهای زنده گفت: این کار قطعا کار درستی نیست اما به عقیده من این گونه هم درست نیست که همه به یکباره به خواننده‌ای که عده‌ای دوستش داشتند،هجوم بیاورند. شاید در آن اجرای خاص روز خوبی نداشته است. بسیاری از خواننده‌های معروف دنیا ممکن است در یک یا دو آهنگ این کار را کرده باشند، اما از طرفی دیگر، در برخی از اجراها تنها با یک گیتار می‌خوانند و سالن را منفجر می‌کنند. از این رو ما هم باید قدرت تهاجم خود را کنترل کنیم؛ به هرحال این خواننده ‌ها،تازه کار هستند و اگر نقصی هم وجود دارد باید به حساب اولین اجراهای آنها گذاشته شود؛ قصد دفاع و تأیید ندارم، اما این حجم از هجوم به یک خواننده، کار صحیحی نیست.

کنسرت رایگان برگزار کرده ام

لهراسبی در انتها ضمن ابراز تأسف از شرایط اقتصادی نامساعد در کشور اظهار کرد:ابراز تمایل خوانندگان برای برپایی کنسرت رایگان، اقدام فوق العاده‌ای است. چندی پیش،ویدئویی در اینستاگرام از برپایی کنسرتی رایگان در گرگان منتشر کردم که اجرایی بی نظیر و یکی از بهترین اجراهای من در طول فعالیت کاری‌ام بود. حدود شانزده هزار نفر برای تماشای این کنسرت آمده بودند و اگر مجدد این امکان برای من فراهم شود،حتما استقبال می‌کنم.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳