جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

«هومن حاجی‌عبداللهی»؛ هنرپیشه، مجری تلویزیون، صداپیشه و دوبلور ایرانی، این روزها در نمایش «تناسخ 3 تا 35 تومن» با نویسندگی و کارگردانی «امیرعلی نبویان» به ایفای نقش می‌پردازد. او درباره دلیل حضورش در این نمایش، گفت: 15 سال بود که در تئاتر حضور نداشتم و در این دوران متن‌های بسیار زیادی را خوانده بودم اما همه را رد کرده بودم اما «تناسخ 3 تا 35 تومن» تنها متنی بود که به دستم رسید و بعد از خواندن 10 صفحه آن، تماس گرفتم و اعلام کردم که در این نمایش بازی خواهم کرد. تمام کارهایم را تعطیل کردم تا بتوانم بعد از مدت‌ها در تئاتری که دوست دارم و فکر می‌کنم کار خوبی است، حضور پیدا کنم.

این هنرمند عرصه تئاتر و تصویر درباره تعاملش با امیرعلی نبویان؛ کارگردان اثر و میزان دخل‌وتصرفش در اثر، گفت: متن به‌قدری قوی بود که من چندان جایی برای بداهه‌پردازی نمی‌دیدم. تنها نکات بسیار ریزی که اغلب در شیوه بازی تعریف می‌شد و یک‌سری بازی‌سازی‌هایی که از خود متن وام‌گرفته شده بود را با هماهنگی با امیرعلی نبویان به نقشم افزودم.

حاج‌عبداللهی در این نمایش نقش چاپاری در دوره قاجار را بازی می‌کند که 125 سال است منتظر بازگشت به زمین در کالبدی دیگر است و درنهایت به شکل موجودی دیگر به زمین بازمی‌گردد. او درباره دشواری‌های درآوردن این دو نقش متفاوت، گفت: صفر از جان خود در راه هدفی که برای خود تعریف کرده است، می‌گذرد اما این هدف، کاملا عبث بوده است اما موجود دیگر، می‌دانست چه می‌کند و می‌خواست به تعالی برسد که به تعالی می‌رسد. من هر دو شخصیت را دوست دارم و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنم. برای درک بهتر این موضوع، یک مثل قدیمی را تعریف می‌کنم. پدر و پسری با هم می‌رفتند، پدر به پسر می‌گوید: «یک سیگار روشن کن، بکشیم.» پدر سیگار را از پسر می‌گیرد و به او پس می‌دهد. وقتی پسر می‌خواهد سیگار را بگیرد، پدر به او می‌گوید: «خودتی که از دست خودت سیگار می‌کشی!»

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار