سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۷۳
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

دل تورو، بازیگر فیلم جدید الیور استون

همکاری بازیگران مطرح هالیوود با یک کارگردان چیز جدیدی نیست. برخی از بازیگران مطرح سینما تلاش می کنند که با چند کارگردان همکاری خود را ادامه دهند و علت این امر نزدیکی افکار و عقاید بازیگر و کارگردان به یکدیگر است. از سوی دیگر موفقیت یک فیلم باعث خواهد شد که بازیگر پیشنهادات بعدی کارگردان آن فیلم را به راحتی قبول کند. به همین دلیل بازیگران مطرح همواره در تلاش هستند که در فیلم های کارگردانان مطرح بازی کنند حتی اگر آن فیلم از نظر مالی برای آنها چندان سود آور نباشد.

در هالیوود نمونه های مانند این زیادند. همکاری رابرت دونیرو به عنوان بازیگر و مارتین اسکورسیزی به عنوان کارگردان از فیلم خیابان های پائین شهر (1973) منجر به همکاری آنها در هفت فیلم دیگر شد که خلق چند شاهکار سینمایی مانند راننده تاکسی (1976)، گاوخشمگین(1980) و رفقای خوب (1990) به همراه داشت. جیمز کامرون با اصرار بر بازی ارنولد شوارتزنگر در نقش ترمیناتور(1984) باعث شد، وی و شوارتزنگر بعد از آن ترمیناتور 2 : روز داوری(1991) و دروغ های راست (1995) همکاری کردند.

حالا نوبت به الیور استون رسیده که بعد از دو سال که فیلم ناموفق اسنودن را ساخت، بازیگر خود را برای فیلم جدید خود انتخاب کند.

به گزارش واریتی، بنیسیو دِل تورو(Benicio del Toro) قرار است که در فیلم جدید استون بازی کند. "دروغ های مصلحتی" (White Lies) نام فیلم جدید الیور استون است که فیلم های موفقی مانند جوخه (1986) و متولد چهارم جولای (1988) را در کارنامه خود دارد.

کمپانی نایت هاوک کپیتال( Nighthawk Capital Limited) بودجه ساخت این فیلم را تامین می کند. کار ساخت فیلم از بهار آینده آغاز خواهد شد. داستان فیلم در سه نسل از یک خانواده می گذرد. دل تورو در این فیلم نقش فرزند طلاق را به تصویر می کشد و اکنون اشتباهات والدین خود را در ازدواج خود و با پسر مشکل دارش تکرار می کند.

تونل سینما: ماجرای فرار بالرین روس در اولین کارگردانی رالف فاینس

زندگی بالرین مطرح روس بر پرده سینما خواهد امد

در دوران جنگ سرد بین دو ابر قدرت آن زمان یعنی شوروی و آمریکا، این دو کشور علاوه بر رقابت در صحنه سیاست بین الملل در زمینه های دیگری از جمله هنر نیز در رقابت بودند و تلاش می کردند که ایدئولوژی خود را برتر از رقیب جلوه دهند. این موضوع باعث شد که این دو کشور تبدیل به مکانی برای پرورش شماری از بزرگترین هنرمندان تاریخ در رشته های گوناگون شوند و از سوی دیگر تلاش خود را برای جذب نخبگان سایر کشورها به کار می گرفتند.

رودُلف نوریِف(Rudolf Nureyev) یکی از این دسته افراد بود که به دلیل فشارهایی که بر وی در شوروی می آمد به غرب پناهنده شد. از نوریف به عنوان یکی از بزرگترین رقصندگان باله و طراح رقص نا می برند. وی به‌عنوان یکی از مشهور و موفق‌ترین رقصنده‌های باله شناخته شده و لقب "سالار رقص" را در فرهنگ توده به‌دست آورد.

حالا رالف فاینس بازیگر مطرح انگلیسی قصد دارد براساس زندگی نوریِف فیلمی را کارگردانی کند.

به گزارش The Wrap، اولین تجربه کارگردانی خود را براساس زندگی این هنرمند روس تجربه خواهد کرد. این فیلم کلاغ سفید (The White Crow) نام دارد و کمپانی سونی کلاسیک پیکچِرز (Sony Pictures Classics) حقوق ساخت این فیلم را که اقتباسی از رمانی به همین نام و نوشته جولی کاوان(Julie Kavanaugh) است را خریداری کرده است.

کار نوشتن فیلم نامه این فیلم را دیوید هیر (David Hare) برعهده دارد که پیشتر برای نوشتن فیلمنامه ساعت ها (2002) و کتابخوان (2008) نامزد جایزه اسکار شده بود. رالف فاینس ترجیح داده که برای بازی در نقش نوریف از یک بازیگر ناشناخته روس به نام اولگ ایونکو (Oleg Ivenko) استفاده کند. خود رالف فاینس هم در فیلم حضور خواهد داشت و فیلم احتمالا برای پائیز آماده خواهد شد تا شانس بیشتری برای جوایز اسکار داشته باشد.

تونل سینما: ماجرای فرار بالرین روس در اولین کارگردانی رالف فاینس

یک بازیگر دیگر توئیتر را کنار گذاشت

شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام امروزه تبدیل به بخش جدایی ناپذیر اینترنت تبدیل شده اند. در این میان صفحات بازیگران و هنرمندان در این شبکه های اجتماعی از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و این موضوع باعث شده که هواداران این این افراد بدون واسطه نظرات خود را در مورد هنرمند مورد نظر خود و آثارش بیان کنند.

اما این باعث شده که برخی از هنرمندان به دلیل مزاحمت ها و مشکلاتی که از سوی برخی از طرفداران خود ممکن است برای آنها به وجود بیاید صفحات خود را در اختیار مدیررسانه ای خود قرار دهند یا اینکه از این شبکه هیا مجازی بیرون بیایند. رابی رُز اخرین نمونه از این افراد است.

به گزارش واریتی، رابی رز (Ruby Rose) شبکه اجتماعی توئیتر را ترک می کند. علت این کار مزاحمت های مجازی افرادی است که در مورد پیام های وی در توئیتر نظر می گذارند.

این بازیگر مطرح استرالیایی که در فیلم مِگ (The Meg) اثر پرفروش امسال بازی کرده علاوه بر ترک کردن توئیتر، بخش نظرات را در اینستاگرام خود غیرفعال کرده است. علاوه بر مزاحمت افزایش انتقادات از انتخاب وی به عنوان شخصیت اصلی سریال بت وومن (Batwoman) باعث این تصمیم گیری ها شده است. سریال بت وومن قرار است سال آینده به نمایش در بیاید.

تونل سینما: ماجرای فرار بالرین روس در اولین کارگردانی رالف فاینس

گزارش از :محمد حسن گودرزی



منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲