سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

 نازنین میرزایی: اعتراض محسن چاوشی برای عدم دریافت مجوز به گوش مسئولان هم رسید اما آنها هم به درست شدن اصلاحیه ها و ندادن مجوز پافشاری کردند.

محسن چاوشی با انتشارنخستین آلبوم خود بنام «نفرین» در سال 1383 به عنوان یکی از محبوب ترین خوانندگان در میان مردم شناخته شد. صدای خاص و آهنگ های تأثیرگذارش او را در میان انبوه طرفداران ماندگار کرد.

این خواننده که از همان سال شروع فعالیت هنری اش با حواشی و مشکلاتی مانند دریافت نکردن شش ساله مجوز برای انتشار آلبوم های خود با وزارت ارشاد درگیر بود، بازهم با پخش آلبوم بدون مجوز خود خبرساز شد.

** «ابراهیم» در فضای مجازی دست به دست شد

چاوشی از 9 ماه گذشته نوید انتشار آلبوم جدید خود به نام «ابراهیم» را به طرفدارانش داده بود و هرازگاهی در صفحه اینستاگرام خود خبرهایی از تهیه و تولید این آلبوم را منتشر می کرد تا اینکه در چند روز گذشته با انتشار یک پست مبنی براینکه برای دریافت مجوز زمان بسیاری صرف شده و به منظور احترام به طرفدارانش تصمیم گرفته که آلبوم جدیدش را حتی بدون مجوز منتشر کند، خشم خود را نسبت به وقفه طولانی مدت دریافت مجوز نشان داد.

او در این پست اینستاگرامی خود اعلام کرد که تا تاریخ 20 مرداد ماه مانند 9 ماه گذشته منتظر مجوز برای آلبوم «ابراهیم» می ماند در غیر این صورت با احترام و رعایت حقوق مولفین و مصنفین پخش خواهد کرد.

از سوی دیگر روز گذشته با پخش قسمتی از آلبوم خود نشان داد که در عمل کردن به صحبت هایش و همچنین انتشار این آلبوم کاملا راسخ است که البته ناگفته نماند این موضوع با حمایت برخی از هنرمندان از جلمه رضا رشیدپور مجری تلویزیون همراه بود.

احتمال می رود که چاوشی در روزهای آینده این اثر را حتی بدون صدور مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روانه بازار موسیقی کند.

** سرانجام شایعات به واقعیت تبدیل می شود؟

اعتراض محسن چاوشی برای عدم دریافت مجوز به گوش مسئوولان هم رسید اما آنها هم به درست شدن اصلاحیه ها و ندادن مجوز پافشاری کردند.

این خواننده مطرح در روزهای اخیر بازهم با انتشار متنی اعتراض خود را درباره مشکلاتش با وزارت ارشاد مطرح کرد و نوشت: «وقتی خونه ات کوچیک شد، عوضش کن. وقتی محله ات خسته ات کرد، عوضش کن. وقتی شهر، کشورت خفه ات کرد عوضش کن»

** دلیل صادر نشدن مجوز آلبوم ابراهیم نامعلوم ماند

در ادامه این رویدادها، علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز مجبور شد تا درباره حواشی بوجود آمده برای محسن چاوشی پاسخگوی خبرنگاران باشد.

ترابی در این نشست از گپ و گفت دوستانه و خوردن بستی با چاوشی حرف زد و تأکید کرد که برای سه قطعه از این آلبوم مجوز صادر کرده اما بازهم حرفی مبنی بر قطعی بودن صدور کلی مجوز برای آلبوم «ابراهیم» به میان نیامد و با این سخن که در نهایت اگر کلمات آن دو قطعه اصلاح نشود نمی‌توانیم مجوز دهیم، این بحث به پایان رسید.

از سوی دیگر این مدیر وزارت ارشاد دلیل مشخصی را برای عدم صدور مجوز به آلبوم ابراهیم بیان نکرد و گفت: «فکر می کنم حساسیت ها در ترانه های موسیقی بیش از حد شده است. البته تا روزی که در کشورمان برای تولید آلبوم و کنسرت موسیقی باید مجوز دریافت کنیم پس باید قوانین را بپذیریم.»

درگیری خوانندگان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع تازه ای نیست و قبل تر هم همواره شاهد ندادن مجوز به برخی اشعار و صداها بوده ایم که متأسفانه این گونه تضادها با مهاجرت هنرمندان از ایران به کشورهای دیگر پایان یافته است.

اتفاقات اخیر و پست های جنجالی محسن چاوشی شایعه سازان را فعال تر از قبل کرده است. این روزها بیشتر طرفداران این خواننده منتظرند تا بدانند سرانجام این شایعات به واقعیت تبدیل می شود؟


دانلود با کیفیت 720

دانلود با کیفیت 480



منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲