جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷  |  Friday, 19 October 2018

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

آلبوم موسیقی «استادِ فرار» اثری از «امیر خاکی» توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر شد.

به گزارش دیباچه،آلبوم موسیقی بی‌کلام «استادِ فرار» به آهنگسازی «امیر خاکی»؛ اثر انتقادی در سبک فیوژن با حال ‌و هوای ریتم‌های لاتین، فانک و راک، توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفت. نسخه دیجیتال این اثر شنیداری، در سایت شرکت موسیقی «ایران گام» به آدرس اینترنتی http://yon.ir/MrNGL موجود است.

قطعات اجرا شده در این اثر موسیقایی به ترتیب عبارتند از: «تحلیل پالت» به مدت: 5:56، «منطق رؤیا» به مدت: 4:12، «فرایند رشد» به مدت: 5:27، «دوباره» به مدت: 4:25، «میراث پلشت» به مدت: 6:04، «نجوای نیمه شب» به مدت: 4:40، «شاخه‌های نور» به مدت: 5:12، «به‌شدت آزرده» به مدت: 4:21، «رنگین کمان ماهی» به مدت: 4:52، «تو» به مدت: 6:54 و همچنین «استادِ فرار» به مدت: 5:27.

در آلبوم موسیقی بی‌کلام «استادِ فرار»؛ «امیر کامران مجرد» تنظیم، ضبط، تولید و نوازندگی گیتار باس، بیس، ریتم گیتار قطعه «تو»، «امیر خاکی» گیتار و کیبورد و همچنین «علی نوریان» با ساز درامز به هنرنمایی پرداخته‌اند.

«امیر خاکی» آهنگساز آلبوم «استادِ فرار» در یادداشت کوتاهی در مورد این اثر موسیقیایی نوشته است: عنوان «استادِ فرار» که از میان خِیلوسِیل عناونین گوناگون، برای این آلبوم برگزیده شده است، ناقد آثاری است که با زمان خویش، نبالیده‌اند. آثاری که سر به سوی گذشته گردانده‌اند و بی‌اعتنا به شتابی که تمام ارکان هستمند جهان را در برگرفته است، پافشارانه از مُرده انتظار بیداری می‌کشند. اگر اثر هنری را به‌واسطه ساز و کارش در زیست جامعه، موجودی بینگاریم که به راه و روند مخاطبان خویش سمت و سو می‌بخشد. ناگزیر از زمان است چرا که اثر هنری پیوندی ناگسستنی با زمان دارد. چرا که اثر هنری فرزند زمانه خویش است. «استادِ فرار» تلاشی بی‌ادعاست. تلاشی که پیش آگاهانه در جستجوی راهی نو و شیوه‌های نوین برای دستیابی به عاطفه و اندیشه مخاطب است، راهی که از خیرِ عافیت‌طلبی واپس‌گرایانه می‌گذرد و جسارت پاگذاشتن به زمینی ناآشنا را ترجیح می‌دهد تا ردّ پایش چون راهبری برای نسل تازه‌خواه امروزی باقی بماند.

در این اثر، «تامی پلوسو» میکس و مسترینگ دیجیتال، میکس استودیو میامی آمریکا، «رامین مظاهری» ضبط درامز، «یاسمین سبطی» عکاس و همچنین «مسعود جزایی» و «حامد حکیمی» گرافیک آن را برعهده داشته‌اند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
معضلی به نام انتشار برای نویسندگان/کودکان محروم،حق انتخاب ندارند!
گپ دیباچه با نویسنده و نمایشنامه نویس مشهور کودک و نوجوان

معضلی به نام انتشار برای نویسندگان/کودکان محروم،حق انتخاب ندارند!

۱۰:۴۰  -  ۱۷ مهر ۱۳۹۷
مهیار علیزاده:کلام نقشی در ماندگاری آثار ندارد| اسم « خواننده» شایسته برخی نیست
گپ اختصاصی دیباچه با آهنگساز نامی کشور

مهیار علیزاده:کلام نقشی در ماندگاری آثار ندارد| اسم « خواننده» شایسته برخی نیست

۱۰:۱۴  -  ۱۷ مهر ۱۳۹۷
بهزاد عمرانی : اسپانسرها دنبال لقمه آماده جویدن هستند
گپ اختصاصی دیباچه با خواننده گروه بمرانی

بهزاد عمرانی : اسپانسرها دنبال لقمه آماده جویدن هستند

۱۱:۱۲  -  ۱۵ مهر ۱۳۹۷
هزینه های درمانی به جای کمر بیماری، کمر بیماران را می‌شکند!
مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:

هزینه های درمانی به جای کمر بیماری، کمر بیماران را می‌شکند!

۱۳:۰۰  -  ۱۲ مهر ۱۳۹۷
پربازدیدها
آخرین اخبار