شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۸  |  Saturday, 23 March 2019

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

آلبوم موسیقی «استادِ فرار» اثری از «امیر خاکی» توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر شد.

به گزارش دیباچه،آلبوم موسیقی بی‌کلام «استادِ فرار» به آهنگسازی «امیر خاکی»؛ اثر انتقادی در سبک فیوژن با حال ‌و هوای ریتم‌های لاتین، فانک و راک، توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفت. نسخه دیجیتال این اثر شنیداری، در سایت شرکت موسیقی «ایران گام» به آدرس اینترنتی http://yon.ir/MrNGL موجود است.

قطعات اجرا شده در این اثر موسیقایی به ترتیب عبارتند از: «تحلیل پالت» به مدت: 5:56، «منطق رؤیا» به مدت: 4:12، «فرایند رشد» به مدت: 5:27، «دوباره» به مدت: 4:25، «میراث پلشت» به مدت: 6:04، «نجوای نیمه شب» به مدت: 4:40، «شاخه‌های نور» به مدت: 5:12، «به‌شدت آزرده» به مدت: 4:21، «رنگین کمان ماهی» به مدت: 4:52، «تو» به مدت: 6:54 و همچنین «استادِ فرار» به مدت: 5:27.

در آلبوم موسیقی بی‌کلام «استادِ فرار»؛ «امیر کامران مجرد» تنظیم، ضبط، تولید و نوازندگی گیتار باس، بیس، ریتم گیتار قطعه «تو»، «امیر خاکی» گیتار و کیبورد و همچنین «علی نوریان» با ساز درامز به هنرنمایی پرداخته‌اند.

«امیر خاکی» آهنگساز آلبوم «استادِ فرار» در یادداشت کوتاهی در مورد این اثر موسیقیایی نوشته است: عنوان «استادِ فرار» که از میان خِیلوسِیل عناونین گوناگون، برای این آلبوم برگزیده شده است، ناقد آثاری است که با زمان خویش، نبالیده‌اند. آثاری که سر به سوی گذشته گردانده‌اند و بی‌اعتنا به شتابی که تمام ارکان هستمند جهان را در برگرفته است، پافشارانه از مُرده انتظار بیداری می‌کشند. اگر اثر هنری را به‌واسطه ساز و کارش در زیست جامعه، موجودی بینگاریم که به راه و روند مخاطبان خویش سمت و سو می‌بخشد. ناگزیر از زمان است چرا که اثر هنری پیوندی ناگسستنی با زمان دارد. چرا که اثر هنری فرزند زمانه خویش است. «استادِ فرار» تلاشی بی‌ادعاست. تلاشی که پیش آگاهانه در جستجوی راهی نو و شیوه‌های نوین برای دستیابی به عاطفه و اندیشه مخاطب است، راهی که از خیرِ عافیت‌طلبی واپس‌گرایانه می‌گذرد و جسارت پاگذاشتن به زمینی ناآشنا را ترجیح می‌دهد تا ردّ پایش چون راهبری برای نسل تازه‌خواه امروزی باقی بماند.

در این اثر، «تامی پلوسو» میکس و مسترینگ دیجیتال، میکس استودیو میامی آمریکا، «رامین مظاهری» ضبط درامز، «یاسمین سبطی» عکاس و همچنین «مسعود جزایی» و «حامد حکیمی» گرافیک آن را برعهده داشته‌اند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دولت و کارفرمایان در مقابل افزایش حقوق کارگران مقاومت می کنند!
«نادر قاضی پور» عضو فراکسیون کارگری مجلس در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:

دولت و کارفرمایان در مقابل افزایش حقوق کارگران مقاومت می کنند!

۱۵:۵۴  -  ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
من هیچوقت مدیر اتوکشیده ای نبودم !
گفت و گو تصویری و جنجالی دیباچه با حسین مسافر آستانه

من هیچوقت مدیر اتوکشیده ای نبودم !

۱۴:۲۶  -  ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
آهنگی شایسته قهرمانی از جنس راکی | بشنوید
نگاهی به یکی از مشهورترین قطعات موسیقی تاریخ سینما

آهنگی شایسته قهرمانی از جنس راکی | بشنوید

۱۱:۴۱  -  ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
کارگردانان زن سینمای ایران غیرممکن ها  را ممکن کردند |  در جامعه ای ضد زن زندگی می کنیم!
تهمینه میلانی در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد:

کارگردانان زن سینمای ایران غیرممکن ها را ممکن کردند | در جامعه ای ضد زن زندگی می کنیم!

۱۳:۴۰  -  ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
برگزیدگانی متفاوت از گذشته!
نکاتی از اسکار امسال که بیش از همه جلب نظر کرد

برگزیدگانی متفاوت از گذشته!

۰۹:۵۹  -  ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
درخشش خارجی زبان ها در اسکار امسال
نگاهی به نکات جالب اسکار 2019 از دریچه دیباچه

درخشش خارجی زبان ها در اسکار امسال

۰۹:۳۶  -  ۰۱ اسفند ۱۳۹۷