پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷  |  Thursday, 13 December 2018

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

آلبوم موسیقی «استادِ فرار» اثری از «امیر خاکی» توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر شد.

به گزارش دیباچه،آلبوم موسیقی بی‌کلام «استادِ فرار» به آهنگسازی «امیر خاکی»؛ اثر انتقادی در سبک فیوژن با حال ‌و هوای ریتم‌های لاتین، فانک و راک، توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفت. نسخه دیجیتال این اثر شنیداری، در سایت شرکت موسیقی «ایران گام» به آدرس اینترنتی http://yon.ir/MrNGL موجود است.

قطعات اجرا شده در این اثر موسیقایی به ترتیب عبارتند از: «تحلیل پالت» به مدت: 5:56، «منطق رؤیا» به مدت: 4:12، «فرایند رشد» به مدت: 5:27، «دوباره» به مدت: 4:25، «میراث پلشت» به مدت: 6:04، «نجوای نیمه شب» به مدت: 4:40، «شاخه‌های نور» به مدت: 5:12، «به‌شدت آزرده» به مدت: 4:21، «رنگین کمان ماهی» به مدت: 4:52، «تو» به مدت: 6:54 و همچنین «استادِ فرار» به مدت: 5:27.

در آلبوم موسیقی بی‌کلام «استادِ فرار»؛ «امیر کامران مجرد» تنظیم، ضبط، تولید و نوازندگی گیتار باس، بیس، ریتم گیتار قطعه «تو»، «امیر خاکی» گیتار و کیبورد و همچنین «علی نوریان» با ساز درامز به هنرنمایی پرداخته‌اند.

«امیر خاکی» آهنگساز آلبوم «استادِ فرار» در یادداشت کوتاهی در مورد این اثر موسیقیایی نوشته است: عنوان «استادِ فرار» که از میان خِیلوسِیل عناونین گوناگون، برای این آلبوم برگزیده شده است، ناقد آثاری است که با زمان خویش، نبالیده‌اند. آثاری که سر به سوی گذشته گردانده‌اند و بی‌اعتنا به شتابی که تمام ارکان هستمند جهان را در برگرفته است، پافشارانه از مُرده انتظار بیداری می‌کشند. اگر اثر هنری را به‌واسطه ساز و کارش در زیست جامعه، موجودی بینگاریم که به راه و روند مخاطبان خویش سمت و سو می‌بخشد. ناگزیر از زمان است چرا که اثر هنری پیوندی ناگسستنی با زمان دارد. چرا که اثر هنری فرزند زمانه خویش است. «استادِ فرار» تلاشی بی‌ادعاست. تلاشی که پیش آگاهانه در جستجوی راهی نو و شیوه‌های نوین برای دستیابی به عاطفه و اندیشه مخاطب است، راهی که از خیرِ عافیت‌طلبی واپس‌گرایانه می‌گذرد و جسارت پاگذاشتن به زمینی ناآشنا را ترجیح می‌دهد تا ردّ پایش چون راهبری برای نسل تازه‌خواه امروزی باقی بماند.

در این اثر، «تامی پلوسو» میکس و مسترینگ دیجیتال، میکس استودیو میامی آمریکا، «رامین مظاهری» ضبط درامز، «یاسمین سبطی» عکاس و همچنین «مسعود جزایی» و «حامد حکیمی» گرافیک آن را برعهده داشته‌اند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
از پشت پرده مطرح کردن تبدیل سازمان به وزارتخانه تا خطرات تغییر در اساسنامه !
گفت و گو دیباچه با قائم مقام سازمان میرات فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری

از پشت پرده مطرح کردن تبدیل سازمان به وزارتخانه تا خطرات تغییر در اساسنامه !

۱۰:۵۲  -  ۱۵ آذر ۱۳۹۷
خواستند من و به خاک سیاه بنشونن | من محکم تر از این حرفاهستم!
ویدئو| گفت و گو صریح دیباچه با سیامک صفری،بازیگری برای تمام فصول!

خواستند من و به خاک سیاه بنشونن | من محکم تر از این حرفاهستم!

۱۶:۰۵  -  ۱۳ آذر ۱۳۹۷
دهه شصت و اوج درخشش کمدین ها
پرونده معرفی برترین فیلم های کُمدی سینمای پس از انقلاب ایران (بخش دوم)

دهه شصت و اوج درخشش کمدین ها

۱۵:۴۴  -  ۱۲ آذر ۱۳۹۷
گردشگر مذهبی باعث رونق گردشگری سلامت، تفریحی، ساحلی و خرید و ...شده است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در گفتگوی اختصاصی با دیباچه:

گردشگر مذهبی باعث رونق گردشگری سلامت، تفریحی، ساحلی و خرید و ...شده است

۰۹:۴۵  -  ۱۱ آذر ۱۳۹۷
از پشت پرده  ویدئو جنجالی پیروز حناچی تا برنامه های عقب افتاده شهرداری تهران!
گفت و گو اختصاصی دیباچه با حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران

از پشت پرده ویدئو جنجالی پیروز حناچی تا برنامه های عقب افتاده شهرداری تهران!

۱۱:۱۱  -  ۳۰ آبان ۱۳۹۷
پنهان کردید، مردم همچنان تراریخته می‌خورند! | ملون و پرتقال تامسون اصلاح نژاد شده اند|...
پرفسور علی کرمی در گفتگوی اختصاصی با دیباچه مطرح کرد:

پنهان کردید، مردم همچنان تراریخته می‌خورند! | ملون و پرتقال تامسون اصلاح نژاد شده اند|...

۱۰:۵۵  -  ۲۸ آبان ۱۳۹۷