پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۳۴
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی: رفته رفته با طی کردن از نیمی از سال در حال نزدیک شدن به فصل موسوم به فصل جوایز نزدیک می شویم. جشنواره هایی مانند لوکارنو و ونیز از جمله جشنواره های مطرحی هستند که به نوعی آغاز گر فصل جوایز و شناختن برترین های سال هستند. فصلی که با جشنوراه فیلم کن در فرانسه آغاز و با مراسم اعطای جوایز اسکار در فوریه پایان می یابد. باید منتظر شد و دید که برندگان جشنوراه های مهم امسال چه فیلم هایی خواهند بود و آیا شاهد نمایش فیلم های بهتری نسبت به سال گذشته خواهیم بود یا خیر.

دنیای سینما همواره شاهد حضور بازیگران در پشت صحنه و بر روی صندلی کارگردانی بوده است. از اورسون ولز که کار بازیگری و کارگردانی شاهکار مسلم تاریخ سینما، همشهری کِین (1941) را انجام داد تا بازیگران دیگر مانند جورج کلونی، جودی فاستر، آل پاچینو و سیلوستر استالونه همه نشان داده اند که بازیگران سینما معمولا کارگردانان خوبی هم خواهند شد. با این همه بیشتر اوقات بازیگران تلاش می کنند که تمرکز خود را بر روی یکی از این دو بخش از ساخت فیلم بگذارند و گاهی شاهد ترک بازیگری یا کارگردانی از سوی این افراد خواهیم بود.

شاید زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا اصطلاح اخبار جعلی را وارد دنیای رسانه کرد هچوقت فکر نمی کرد که این اصطلاح به سرعت فراگیر شود و هر روز جعلی بودن یک خبر در دنیای رسانه منتشر شود. با این همه گستردگی دنیای رسانه امروزه باعث شده که برخی از اوقات اخبار جعلی مرگ افراد در زمانی که خود زنده هستند منتشر شوند و گاها خود افراد خبر مرگ خود را بخوانند ! با دیباچه همراه باشید.

فیلم کارگردان بریتانیایی پایان بخش جشنواره فیلم ونیز

فیلم اختتامیه جشنوراه فیلم ونیز مشخص شد.

به گزارش اسکرین دیلی، درایون (Driven) آخرین فیلم کارگردان بریتانیایی، نیک هام (Nick Hamm) به عنوان فیلم اختتامیه هفتادوپنجمین جشنوراه فیلم ونیز در ایتالیا انتخاب شد. نیک هام پیش از این فیلم تحسین شده سَفَر (The Journey) را در سال 2016 کارگردانی کرد.

این فیلم که براساس ماجرای واقعی ساخته شده، داستان همکاری جان دولورین (John DeLorean) و جیم هافمن (Jim Hoffman) را در راه ساختن و به موفقیت رساندن کمپانی دولورین موتور (DeLorean’s motor) را روایت می کند. لی پِیس (Lee Pace) در نقش دولورین و جیسون سودیکیس (Jason Sudeikis) هم در نقش جیم هافمن ایفای نقش می کنند.

هفتاد و پنجمین دورهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم ونیز از تاریخ از ۲۹ آگوست در شهر ونیز ایتالیا آغاز شده و تا ۸ سپتامبر ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت. کارگردان مکزیکی گی‌یرمو دل تورو به عنوان رئیس هیئت داوران این جشنواره انتخاب شده و نخستین مرد به کارگردانی دیمین شزل فیلم افتتاحیهٔ این جشنواره است.

جشنواره سینمایی ونیز، لقب قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا با خود دارد و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان بشمار می‌آید. جشنواره فیلم ونیز نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی چون کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان به ‌شمار می‌آید.

خداحافظی بازیگر بوچ کسیدی و ساندنس کید از دنیای بازیگری

بازیگر و کارگردان مطرح آمریکایی اعلام کرد که از دنیای بازیگری خداحافظی می کند.

به گزارش CNBC، رابرت ردفورد که در کارنامه بازیگری خود آثار ماندگاری مانند بوچ کسیدی و ساندنس کید (۱۹۶۹)،نیش (۱۹۷۳)،همه مردان رئیس جمهور (۱۹۷۶) و پیشنهاد بی شرمانه (1993) را در کارنامه خود دارد، اعلام کرد که بعد از اکران فیلم پیرمرد و اسلحه (The Old Man & the Gun) از دنیای بازیگری خداحافظی می کند.

ردفورد 82 ساله در مصاحبه ای که با اینترتیمنت ویکلی داشت گفت: هرگز نمی گویم هرگز. اما به این نتیجه رسیدم که بازیگری را کنار بگذارم چرا که این کاری است که از 21 سالگی انجام دادم. بعد خود را بازنشست خواهم کرد.

فیلم پیرمرد و اسلحه (The Old Man & the Gun) داستان زندگی واقعی فارست تاکر مجرم معروف را به تصویر می کشد که در فرار از زندان استاد بود. رد فورد در این فیلم در نقش وی ظاهر می شود. کیسی افلک، سیسی اسپیک و دنی گلور دیگر بازیگران این فیلم که رگه هایی از کمدی را هم با خود دارند هستند. کارگردانی فیلم را دیوید لوری (David Lowery) برعهده دارد. این فیلم روز 28 سپتامبر اکران خواهد شد.

شایعه اینترنتی بازیگر مبتلا به پارکینسون را مرده اعلام کرد

فوت بازیگر مطرح مبتلا به پارکینسون تکذیب شد.

به گزارش People.com، مایکل جی فاکس بازیگر آثار مشهوری مانند بازگشت به آینده شایعات مربوط به مرگ خود را تکذیب کرد. فاکس به دلیل شدت گرفتن بیماری پارکینسون خود از بازی در فیلم های سینمایی کناره گیری کرده بود.

این شایعه روز یکشنبه و به دنبال انتشار خبری جعلی در سایتی جعلی مشابه یاهو باعث بروز جنجال شده بود. در این خبر امده بود که فاکس 52 ساله براثر ذات الریه در گذشته است.

این هنرپیشه در ۳۰ سالگی متوجه شد که به بیماری پارکینسون مبتلا شده است اما ۷ سال همچنان به بازیگری ادامه داد و بیماری اش را از همه به غیر از نزدیکانش پنهان کرد اما در سال ۱۹۹۸ میلادی تصمیم گرفت رازش را فاش کند . آخرین فیلم سینمایی وی Interstate 60 در سال 2002 بود. وی همچنین کار صدا پیشگی را در فیلم استوارت کوچک برعهده داشت.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲