پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۳۰
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۰۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ گفت: عدم مدیریت صحیح و عدم نظارت در موسیقی پاپ این روزها قابل توجه است.

امیرتاجیک در گفت و گو با خبرنگار حوزه موسیقی «دیباچه» درباره وضعیت این روزهای موسیقی پاپ، تأکید کرد: وضعیت این روزهای موسیقی پاپ را اصلا خوب نمی بینم، مدیریت درستی به موسیقی کشور حاکم نیست که این حوزه با برنامه ریزی صحیح پیش رود.

وی ادامه داد: شرایط و ضوابطی باید در این حوزه وجود داشته باشد تا هر خواننده خود را ملزم به رعایت اصول کلی بداند و در نهایت خروجی های قابل قبولی تولید شود.

** هر کس که ذوق هنری دارد، ترانه سرایی می کند!

خواننده آهنگ «پنجمین دیوار» درباره چگونگی ماندگاری آهنگ های موسیقی، اظهار کرد: همه خواننده ها نمی توانند آهنگ های ماندگار تولید کنند، برای اینکه آهنگ ماندگار داشته باشیم، کسانی میتونن کار ماندگار تولید کنند که ذاتا توانایی و شناخت در وجودشان موج میزند و بخوبی ترانه و موسیقی را درک کرده و قدرت تشخیص و انتخاب اثر ماندگار را در خود دارند و نه اینکه صرفا علاقه و ذوق هنری داشته باشند.

تاجیک افزود: اگر مسئوولان فضا را برای فعالیت سالم خوانندگان حرفه ای باز کنند، آهنگ های ماندگار بسیار تولید می شود.

وی به اهمیت شعر در یک آهنگ اشاره کرد و گفت: درحال حاضر هر کس که ذوق ترانه دارد، ترانه سرایی می کند اما اگر وزارت ارشاد میان شاعران قدیمی و کاربلد و افراد دیگر تمایز قائل شود، ترانه های ماندگاری بوجود خواهد آمد.

** مردم ایران در موقعیت بدی هستند!

خواننده آهنگ «زیرآسمان شهر» درباره وضعیت اقتصادی و اجتماعی این روزهای کشور، تصریح کرد: متأسفانه این روزها در وضعیت خوبی قرار نداریم. ایران کشور ثروتمندی است و بسیار جای تعجب دارد که چرا در موقعیتی قرار گرفته ایم که بیشتر مردم نمی توانند از عهده مخارج زندگیشان برآیند.

تاجیک ادامه داد: با درآمدهایی که از منابع کشور بدست می آوریم، می توان دست به تولیدات بسیاری زد و صنعت ها را شکوفا کرد. باید از افرادی که توانمند هستند و خط تولید را به خوبی می شناسند، کمک گرفت تا اقتصاد کشور رونق گیرد.

وی به ضعیف عمل کردن کشور در بخش بازاریابی اشاره کرد و گفت: بازاریابی یکی از مهم ترین بخش های صنعت است که متأسفانه ما نتوانستیم اصولی در این مسیر حرکت کنیم. واردات ما همیشه به جای استفاده از ضابطه براساس رابطه بوده است. اگر واردات هر کالایی در کشور ما براساس کنترل کیفیت انجام شود، اقتصاد ما وضع بهتر خواهد داشت.

خواننده آهنگ «سیب ممنوع» به افزایش برندهای بی کیفیت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: واردکننده های اجناس توانایی شناسایی کالاهای با کیفیت را ندارند به همین دلیل در بیشتر مواقع شاهد واردات بی کیفیت ترین کالاهای جهان به داخل کشور هستیم.

تاجیک خاطر نشان کرد: اگر در بخش واردات، تولید و بازاریابی از افراد توانمند ، ایده پرداز و امین استفاده کنند، اقتصاد کشور به مشکل برنخواهد خورد.

** امیدوارم کنسرت خیابانی وسیله تبلیغ عده ای نباشد!

خواننده آهنگ «تمام می شوم شبی» در پایان درباره برگزاری کنسرت های خیابانی، گفت: کنسرت خیابانی باید برنامه ریزی شده انجام شود نه فقط به دلیل منافع شخصی خود وعده دهیم.

تاجیک ادامه داد: کنسرت های خیابانی در روح و روان مردم تأثیر می گذارد، شادی تنها با جک و طنز بوجود نمی آید موسیقی دل مردم را شاد می کند. اگر خواننده ها بتوانند در فضای بازتری کنسرت اجرا کنند، مردم هم بیشتر استقبال می کنند.

وی به زیباتر شدن فضای شهر با استفاده از کنسرت های خیابانی اشاره کرد و افزود: کنسرت های خیابانی باید وجود داشته باشد، خود من حاضر هستم که اینکار را انجام دهم البته من وقتی وعده ای می دهم حتما آن را عملی می کنم امیدوارم برخی از هنرمندان تنها برای تبلیغ نام خود وعده توخالی ندهند!

گفت و گو از : نازنین میرزایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳