پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

خواننده موسیقی پاپ گفت: موسیقی پاپ این روزها در مسیر مناسبی حرکت می کند و خوانندگان به خوبی می توانند نیاز موسیقایی مردم را برطرف کنند.

نیما علامه در گفت و گو با خبرنگار حوزه موسیقی دیباچه درباره وضعیت این روزهای موسیقی پاپ، تأکید کرد: درحال حاضر با افزایش تعداد خوانندگان، تنوع آثار در این سبک موسیقی بسیار بیشتر از گذشته شده است.

وی ادامه داد: سلیقه مردم متفاوت است اما امروز خوانندگان می توانند پاسخگوی نیاز مردم باشند.

خواننده آهنگ «یه جای دور» افزود: بسیاری از خوانندگان علاوه برخوانندگی شعر و تنظیم آهنگ ها را هم انجام می دهند که این موضوع نشاندهنده انگیزه بیشتر هنرمندان این حوزه است.

** برخی تنها برای سودمالی بیشتر آهنگ می سازند

علامه در ادامه درباره چگونگی ماندگاری آثار پاپ، گفت: اگر خوانندگان بدون در نظر گرفتن سود مالی دست به تولید آهنگ ها بزنند، بی شک شاهد آثار ماندگارتری خواهیم بود.

وی افزود: آهنگ های بسیاری تولید می شود که در کوتاه مدت به واسطه تبلیغات مورد پسند مردم قرار می گیرد اما عمرطولانی ندارد و جاودانه نمی شود، آهنگی بر دل می نشیند که از دل تولید کننده برآمده باشد.

خواننده آهنگ «پدر» یادآور شد: وقتی یک خواننده  با تمام احساسش یک آهنگ را بخواند و برایش وقت بگذارد، ضمیر ناخودآگاه مردم هم این آهنگ را می پسندد.

«علامه» به شهرت طلبی و پول دوستی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: عده ای برای بدست آوردن نام و همچنین پول بیشتر آهنگ هایی تولید می کنند که فقط در کوتاه مدت استفاده می شود اما وقتی افراد با دلشان فعالیت کنند پول و نام نیک به سمت فرد می آید.

** گرانی های امروز حق مردم ایران نیست!

خواننده آّهنگ «آخرین دیدار» همچنین درباره شرایط اقتصادی و اجتماعی این روزهای کشور اظهار کرد: اوضاع این روزها بسیار آشفته است مردم نمی توانند مانند سابق امرار معاش کنند.

علامه ادامه داد:مردم ایران در سال های گذشته سختی های بسیاری کشیده اند. هشت سال جنگ تحمیلی و مشکلات بعد از جنگ را از سرگذرانده اند به همین دلیل امروز باید در رفاه باشند اما متاسفانه هموطنانم درشرایط بسیار بدی زندگی می کنند.

وی به پدران و مادران بازنشسته کشور اشاره کرد و گفت: افرادی که سی سال از عمر خودشان را در نهادهای مختلف صرف خدمت به مردم کرده اند شرایط فعلی و گرانی های امروز حقشان نیست. آنها باید این روزها درشادی و رفاه باشند.

خواننده آهنگ «مرز محکم» یادآور شد: درست است که قسمت عمده این مشکلات به بی فکری مسئولان برمی گردد اما با حمایت مردم از یکدیگر بی شک اوضاع بسیار بهتر از قبل می شود.

علامه به نارضایتی بیشتر مردم ایران از اوضاع نابسمان اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه اگر مسوولان ذره ای به وظایفشان عمل می کردند الان مردم راحتر زندگی می کردند. درحال حاضر عده بسیاری حتی نمی توانند از پس ساده ترین مخارج یعنی حتی خوراک و مسکن برآیند که این موضوع یک فاجعه است. امیدوارم اوضاع روبه بهبود پیش رود وبرکت مملکت بیشتر شود تا انسانها حالشان خوب شود.

** فکر نمی کنم اجازه کنسرت های خیابانی داده شود!

خواننده آهنگ «بی تو» در پایان درباره اعلام آمادگی خوانندگان برای برگزاری کنسرت های خیابانی گفت: حال مردم با این اتفاق بسیار بهتر می شود. این کنسرت ها می تواند مقداری از حواس مردم را از مشکلات اقتصادی روزمره به خود اختصاص دهد و حتی برای لحظاتی باعث شادی مردم شود که فکر می کنم اتفاق بزرگی است.

علامه خاطر نشان کرد: همیشه مردم در کنسرت ها بلیت خریده اند و به فکر هنرمندان بوده اند اما بسیار زیباست که در این روزها هنرمندان هم برای خوشحالی مردم قدم بردارند و به مردم نزدیک شوند اما فکر نمی کنم مجوزی برای اینکار صادرشود!

گفت و گو از: نازنین میرزایی



منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳