شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۱۰
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی:جشنواره فیلم لوکارنو که یکی از بزرگترین جشنواره های سینمایی در دوران ما است در طول حیات خود شاهد حضور چهره های معروف صنعت سینما بوده است. اما شاید این نکته جالب باشد که در شرایطی که بزرگداشت یک هنرپیشه در این جشنواره برگزار می شود، آن هنرپیشه با فیلمی کوتاه به کارگردانی خود در این جشنوراه حضور پیدا کند. اسم این کار پیشرفت باشد یا شانس، موضوع جالبی برای علاقه مندان سینما به شمار می رود.

در سال های اخیر میزان بازسازی های سینمایی به مرحله ای رسیده است که به ندرت می توان اثری پیدا کرد که ایده ای ارجینال را با خود به همراه داشته باشد اما گه کاه آثاری پیدا می شوند که در کمال ناباوری می توانند توجهات را به خود جلب کنند. خاطره فیلم اره (Saw) که در سال 2004 بر پرده سینما ها ظاهر شد یکی از این نمونه ها است. حالا به نظر می رسد که در دوران رونق سینمای وحشت ،فیلمسازان بسیاری برای ساخت فیلم هایی با داستان های تازه این ژانر را مناسب می بینند.

بازسازی و دوباره سازی آثار سینمایی فی النفسه چیز بدی نیست اما این موضوع که هنرپیشه ای در کار انتخاب بازیگران هم نقش داشته باشد موضوعی است که به ندرت در سینمای حرفه ای جهان رخ می دهد. با این همه گه گاه شاهد این امر در سینمای جهان هستیم که علت های مختلفی می تواند داشته باشد. با دیباچه همراه باشید:

بی خواب در لوکارنو

جشنواره لوکانو که در سوئیس در حال برگزاری است شاهد حضور یکی از معروفترین هنرپیشگان آمریکایی در این جشنوراه است. البته نه به عنوان بازیگر یک فیلم و یا داور این جشنواره، بلکه به عنوان تهیه کننده و کارگردان.

به گزارش واریتی، مگ رایان هنرپیشه آمریکایی که بیش از همه به دلیل بازی در فیلم هایی مانند بی خواب در سیاتل Sleepless in Seattle)) در سال 1993 و شما نامه داری You've Got Mail)) در سال 1998 در دهه 90 میلادی مشهور بود، امسال در جشنوراه فیلم لوکارنو به عنوان کارگردان و تهیه کننده یک فیلم کوتاه شرکت خواهد کرد.

این فیلم کوتاه نیم ساعته که (The Obsolescents) نام دارد براساس ایده خود رایان ساخته شده و نویسندگی آن را آندرو گاتلیب Andrew Gottlieb)) برعهده داشته است. این فیلم مضمونی کمدی در مورد میانسالی دارد. قرار است با توجه به فروش این ایده توسط رایان به NBC، براساس این فیلم کوتاه سریالی در این شبکه ساخته شود.

علاوه براین در جشنوراه لوکارنو امسال هم از مگ رایان تقدیر خواهد شد و دو فیلم بی خواب در سایتل و در حال بُرش (In the Cut) محصول 2003 از وی اکران خواهد شد. جشنواره فیلم لوکارنو از یکم آگوست آغاز شده و تا یازدهم همین ماه ادامه دارد.

تونل سینما: «جان سخت» بدون بازی بروس ویلیس! |اخبار کوتاه از سینمای جهان به روایت دیباچه

چراغ سبز پارامونت برای ملاقات با جیمی

کمپانی پارامونت موافقت خود را برای ساخت یک فیلم ترسناک اعلام کرد.

به گزارش اِسلش فیلم، در سال های اخیر پادکست های مربوط به جرم و جنایت از استقبال خاصی برخوردار شده اند، ولی به نظر می رسد که فیلم جدید کمپانی پارامونت این وضعیت را تغییر دهد.

فیلم جدید کمپانی پارامونت که با جیمی ملاقات کن (Meet Jimmy) نام دارد براساس فیلم کوتاهی از کارگردان هلندی به نام دیوید یان برونزگیست (David-Jan Bronsgeest) ساخته شده است. نویسندگی این فیلم را هم تیم کومِن (Tim Koomen) برعهده دارد. پارامونت حقوق ساخت این فیلم را خریداری کرده است.

این فیلم در مورد پادکست های مربوط به جنایات واقعی است و به نظر می رسد فضایی شبیه به فیلم های تحسین شده کابوس در خیابان اِلم (A Nightmare on Elm Street) و حلقه (The Ring) دارد. تا کنون تنها تکه فیلم های کوتاهی از این پروژه بیرون آمده است.

تونل سینما: «جان سخت» بدون بازی بروس ویلیس! |اخبار کوتاه از سینمای جهان به روایت دیباچه

جان سخت سال اولی می شود

قسمت جدید جان سخت ساخته می شود.

به گزارش مووی وِب، برخلاف انتظار قسمت جدید سری فیلم های جان سخت که با نام جان سخت سال اولی Die Hard Year One)) ساخته می شود. یک پیش درآمد یا بازسازی مجدد نیست. ساخت این پروژه از چند سال مطرح بوده اما روند ساخته شدن این فیلم به کندی پیش می رفته است. حالا لِن وایزمن Len Wiseman)) جزئیات بیشتری در مورد این پروژه که قسمت ششم این سری فیلم های اکشن است را منتشر کرده است.

نکته جالب توجه این است که بروس ویلیس خود در نقش جان مک کلین (شخصیت اصلی فیلم) ظاهر نخواهد شد اما خود ویلیس کار انتخاب هنرپیشه این نقش را برعهده خواهد داشت. موضوعی که با توجه به اظهارات کارگردان معلوم نیست که در قرارداد ویلیس آمده است یا خیر. این موضوع در مورد نقش همسر مک کلین نیز صادق است. در قسمت های اول و دوم این سری فیلم ها بینی بدلیا (Bonnie Bedelia) در این نقش بازی می کرد.

این سری فیلم ها از سال 1988 آغاز شد و به نظر می رسد که بزودی سی امین سالگرد خود را جشن خواهند گرفت.

تونل سینما: «جان سخت» بدون بازی بروس ویلیس! |اخبار کوتاه از سینمای جهان به روایت دیباچه
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار