جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۶۹۵
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

رئیس اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: به تمام مغازه داران اعلام کردیم جنس داخل مغازه را نفروشند.

مهدیه بهارمست: این روزها کسبه فروشگاهای لوازم خانگی خیابان جمهوری و«سه راه امین حضور» خالی از اجناس درشت و ضروری است، مشتری هم باشد جنسی برای فروش ندارند، با ممنوعیت ورود کالا و بالا رفتن روزانه قیمت دلار کسی دل و دماغ خرید و فروش را ندارد، مگر دخترانی که برای جهیزیه خود به سمت این خیابان ها راهی می شوند، که اکثریت با دست خالی برمی‌گردند؛طبق مشاهداتی که داشتم اکثر نمایندگی های مجاز برندهای معروف که تک و توک باز هستند،اعلام می کنند که طبق وظیفه باید باز باشیم اما اگر یخچال یا لباس شویی می خواهید باید فعلا قیدش را بزنید و به اصطلاح دنبال جنس هایی باشید که از «بانه» می آیند.

قیمت های یخچالی که تا 2 ما پیش 10 میلیون بود حال با 17 میلیون هم نمی فروشند و بر سر در نمایندگی‌های لوازم خانگی تابلو « جنسی برای فروش نداریم» جا خوش کرده است.

امسال را با شعار حمایت از تولید کالای ایرانی آغاز کردیم ولیکن تولیدی صورت نگرفته است چون در بیشتر موارد مواد اولیه آن جنس را نداریم! در همین خصوص« محمد طحان پور» رئیس اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه اجتماعی دیباچه گفت: وقتی تولید داخلی وجود ندارد، کالا هم در بازار نیست، قیمت لوازم خانگی در بازار مشخص است ولی فروشنده لوازم خانگی جمهوری نباید مغازه خود را خالی کند چون دیگر مغازه دار توان خرید کالا را ندارد و باید داخل مغازه خالی بنشیند، آبروی مغازه دار آبروی صنف است.

مغازه دار جنسش را نفروشد!

طحان پور افزود: مغازه دار حق ندارد کالای مغازه‌اش را بفروشد، مردم اگر نیاز به آن کالا داشته باشند باید به تولید داخلی اعتراض کنند که چرا یخچال تولید نمی‌شود، باید رفت سراغ تولیدکننده نه مغازه‌داری که کالای مغازه‌اش تمام سرمایه، آبرو و زندگی او است. زیرا اگر الان تمام کالای مغازه‌اش را بفروشد چه زمانی دوباره کالا بخرد و جایگزین کند؟ با کدام قیمت دلار؟ مغازه‌دار اگر جنس‌اش تمام شود می گویند ورشکست شده است، ما هم به تمام مغازه داران اعلام کردیم جنس داخل مغازه را نفروشند، ولی غیر از این اگر کسی خارج از مغازه لوازم خانگی انبار کرده باشد به ما اطلاع دهند، سریعا آن انبار را خالی می‌کنیم و جنس را هم برای مردم میفرستیم.

انباری‌های نمایندگی‌ها خالی از کالا است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: تا قبل از این آشفتگی اقتصادی هر فروشگاه یک انباری داشت ولی در حال حاضر انباری دیگر وجود ندارد.

وی افزود: قبلا جنس به سفارش روز را از کارخونه‌ها میبردند و تحویل درب منزل خریداران می کردند، مردم هر روزه یک حرفی میزنند، مردم راجع به خودروها گفته بودند که 100 هزارتا خودرو مزدا وارد شده که در عرض یه دقیقه معلوم شد 263 تا خودرو بوده است که یک عدد از آن هم ارزی نبود مردم شایعه زیاد می‌سازند، من اگر نمایشگاه‌دار بودم جنس داخل مغازه‌ام را نمیفروختم چون آن آبرو و حیثیت من است، اگر از همان جنس دوتا داشته باشم بله مردم حق دارند، الان با این وضع اقتصادی با نصف سرمایه هم نمیتوانند آن جنس را وارد کنند.

سکه و دلار در بالشت مردم

طحان پور گفت: من از شما سوالی دارم آیا افرادی در 3 ماه اخیر سکه را به قیمت یک میلیون و پانصد هزارتومان خریدند الان حاضر هستند همان سکه را به بنده 3میلیون بفروشند؟ همین مردمی که میپرسند چرا بازار جمهوری جنس نمیفروشد الان حاضر نیستند سکه‌ای را که از قبل خریدند و در خانه خود نگه‌داری می‌کنند به قیمت 2 ماه پیش بفروشند، سکه برای چه در خانه نگه داشتند؟ مگر نیازی دارند؟ توقع دارند کسی که تمام سرمایه خود را در مغازه خود ریخته آتش بزند به مال‌اش؟

ضرر خرید و فروش گریبانگیر مغازه‌دار است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: چه کسی می‌گوید مغازه‌دار جنس پارسال با دلار ارزون خریده؟ این‌ها شایعه پراکنی است، بنده فردا صبح می‌گویم مغازه‌دار جنس را بفروشد به قیمت 10 میلیون تومان اما آیا همان جنس را میتواند مجددا با همان قیمت بخرد، کمتر که هیچ و در نماشگاه خود بگذارد؟ دقیقا یک ساعت بعد از فروش همان جنس با قیمت 10 میلیون و صد هزار تومان بفروش میرسد، مغازه‌دار سودی نمی‌کند بلکه ضرر هم می‌کند، چون وقتی میفروشد دیگر تمام است و نمیتواند جایگزین همان کالا را بکند، زمانی کسی سود می‌کند که الان سکه خریدند 2 میلیون تومان و میفروشند 2 میلیون و 50 هزار تومان ولی وقتی همون سکه را الان 4 میلیون تومان باید خرید دیگر سودی ندارد.

وی افزود: امروز بنده در ستاد تنظیم بازار در جلسه هئیت دولت حضور داشتم، در تمامی فروشگاهای بزرگ هم جنس نیست، حتی دیجی کالا هم جنس ندارد ،مردم فقط خیابان جمهوری را میبینند، تولید داخلی نیست و بنابراین جنس به فروشگاها نخواهند داد.

طحان پور از کالایی که تا قبل از عید بصورت اقساط داشت در بین مردم بفروش میرسید گفت: تمام کالاهایی وارداتی نظیر سامسونگ و ال جی بصورت اقساطی در تمام فروشگاها قابل خریدند بود ولی تقاضا وجود نداشت، آقای دولت وقتی جلوی واردات را میگیرد حالا باید چوبش را هم بخورد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی از تامین بازار بدست تولید کننده داخلی گفت: آقایانی که گفتند مرزها را بببندید ما بازار را تامین می‌کنیم، همین امروز در جلسه وامانده بودند، تا زمانی که مواد اولیه برای تولید کنندگان مهیا نشود وضع همینگونه است.

وی افزود: واردات را که ممنوع کردند این بلا سر مردم آمد، کسانی که شعار حمایت از تولید داخلی میدادند حالا باید جواب دهند، تولید داخل هم دارد سوءاستفاده می‌کند و تولید نمی‌کند، امروز آمار دادند تولید داخل در سه ماهه اخیر 60 درصد کاهش داشته است، باید جلوی کاهش تولید را بگیرند نه اینکه مغازه‌دار را محکوم کنند. مملکت شعار است، هرکسی یک تریبون دارد و شعار میدهد، آقای احمد توکلی شیرین زبانی کرد، الان باید جوابگو باشد.

پایگاه خبری «دیباچه» آمادگی دارد تا بر اساس رسالت خبری خود و جهت رعایت عدالت،میزبان افراد یا سازمان هایی باشد که در این گزارش اسمشان آمده و حرفشان را منعکس کند. 


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲