پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۶۸۳
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : در تابستانی که به عنوان یکی از گرمترین تابستان های ثبت شده در تاریخ، توان و گاهی جان برخی از افراد را گرفته به نظر می رسد که دنیای سینما و دوستداران آن اهمیتی به این وضعیت نداده اند و دمای بازار سینما در بسیاری از نقاط جهان بالاتر از هوای تابستان است. این وضعیت تا جایی پیش رفته که برخی سینماهای جهان از پاسخگویی به سیل علاقه مندان و مشتاقان در مانده شده اند و شاید از امروز برای جلوگیری از تکرار وضعیت امسال تمهیدی بیاندیشند. تمهیداتی که ممکن است در سال های آینده بر نوع سینما رفتن مردم جهان نیز تاثیرگذار باشد.

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که سینمای امروز آمریکا به نوعی تلاش کرده که دغدغه ها و دیدگاه های اجتماعی مردم آمریکا را بیش از پیش برجسته کند و شاید در زمانی که رئیس جمهور این کشور دم از دیوار کشی و جلوگیری از ورود افراد تنها به خاطر تعلق داشتن به یک دین می زند، صنعت رسانه و سرگرمی این کشور بی اعتنا به این صحبت ها فیلم ها و سریال های خود را هر چه بیشتر با تنوع فرهنگی و نژادی به مردم این کشور عرضه می کند. فروش میلیاردی " پلنگ سیاه" که در ابتدای سال جاری میلادی بر پرده سینماهای جهان آمد نشان داد که فیلمی با شخصیت اصلی سیاه پوست هم می تواند تحسین مردم و همچنین منتقدان را برانگیزد. روندی که به نظر می رسد با توجه به موفقیت این فیلم ادامه خواهد داشت.

شاید نکته دیگری که در این هفته به چشم آمد، صدرنشینی یک دنباله دیگر در جدول پرفروش های سینما بود. ماموریت غیر ممکن که حالا تبدیل به جیمز باند هزاره جدید شده،نشان داد که قدرت ستاره ای تام کروز حتی در میانه 50 سالگی همچنان در دنیای سینما می تازد و شکست تجاری و هنری فیلمی مانند "مومیایی" هم نتوانسته جذابیت این ستاره کهنه کار دنیای سینما را کمرنگ کند. با توجه به فروش فوق العاده به نظر می رسد که باید بازهم شاهد هنرنمایی های شخصیت "ایتان هانت" در دنیای سینما و ممکن کردن ماموریت های غیر ممکن دیگری باشیم.

موج گرما جلوی دوستداران سینما کم آورد

هجوم علاقه مندان سینما سایت های فروش بلیط را در بریتانیا از کار انداخت.

به گزارش پلیموث هرالد (plymouthherald) در زمانی که موج گرما نیمکره شمالی را درمی نوردد، سینماهای بریتانیا با هجوم علاقه مندان هنر هفتم داغ شده اند. این امر باعث شد که در اولین روز بارانی تابستان در بریتانیا، سایت سینماهای زنجیره ای ووئه (Vue) به دلیل ترافیک بالای بازدید کنندگان از کار بیفتند.

انتظار می رود که صد ها هزار نفر در سراسر کشور به دیدن بلاک باستر های امسال بنشینند. اما روز گذشته و ساعت 11 صبح افراد برای وارد شدن به سایت ووئه برای رزرو بلیط فیلم ها، در حدود 20 دقیقه معطل شدند. این سینما در نهایت با انتشار یادداشتی در سایت اعلام کرد که به دلیل شلوغ شدن بیش از حد سایت، بازدیدکنندگان را در صف قرار می دهد.

یک بازدید کننده از این سایت می گوید: روز یکشنبه ساعت 11.15 صبح وقتی به سایت سر زدم در حدود 18 دقیقه برای وارد شدن به سایت و رزرو بلیط فیلم ها معطل شدم. در حدود 16 هزار نفر در صف بودند.

سایت سینماهای زنجیره ای اودئون (Odeon) هم با مشکل مشابه ای رو به رو شدند.

تونل سینما|وقتی گرمای سینما بر گرمای هوا می چربد|از قهرمان پروژه جدید دیزنی تا به رخ کشیدن موفقیت تام کروز در میانه 50سالگی


شاهدخت آفریقایی قهرمان پروژه جدید دیزنی

شاهدخت آفریقایی موضوع پروژه بعدی کمپانی دیزنی خواهد بود.

به گزارش NBC 2، آنطور که در خبر ها آمده، فیلم بلند سادی (Sadé) در مورد شاهدخت جوانی خواهد بود که تلاش می کند مردم قلمرو خود را به وسیله قدرت های جادویی که تازه کشف کرده نجات دهد.

ریک فامویوآ (Rick Famuyiwa) کارگردان فیلم دوپ (Dope)، تهیه کنندگی این فیلم را برعهده خواهد داشت. اولا شوکونبی (Ola Shokunbi) و لیندسی رید پالمر (Lindsey Reed Palmer) که ایده ساخت این فیلم را داده اند هم قرار است کار نوشتن فیلمنامه را برعهده داشته باشند.

استودیو دیزنی در بهمن ماه، فیلم تحسین شده و فروش پلنگ سیاه (Black Panther) را به نمایش در آورده بود که 1.3 میلیارد دلار فروش جهانی داشت.

براساس گزارش UCLA، آمریکایی ها تمایل دارند که فیلم ها و برنامه های تلوزیونی را ببینند که دارای تنوع نژادی هستند. فیلم هایی که در حدود 21 تا 30 درصد از نقش های آنها را اقلیت های نژادی بازی می کنند بیشترین بازگشت سرمایه را از نظر فروش به دست می آورند.

ده سال قبل نیز انیمیشن دیزنی با عنوان شاهزاده خانم و قورباغه (The Princess and the Frog) برای اولین بار یک شخصیت سیاه پوست را به عنوان قهرمان داشت، اکران شد. شخصیت تیانا در این فیلم به عنوان نهمین شاهزاده خانم مخلوق دیزنی در کنار زیبای خفته ، سیندرلا و سفید برفی قرار گرفت.

تونل سینما|وقتی گرمای سینما بر گرمای هوا می چربد|از قهرمان پروژه جدید دیزنی تا به رخ کشیدن موفقیت تام کروز در میانه 50سالگی


رکورد شکنی قسمت جدید ماموریت غیرممکن

جدید ترین قسمت از سری فیلم های ماموریت: غیرممکن در صدر جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکا تا روز یکشنبه قرار گرفت.

به گزارش دیباچه،از سوی دیگر فیلم ماموریت: غیرممکن فال آوت (Mission: Impossible - Fallout) محصول کمپانی پارامونت که ششمین قسمت از این سری به شمار می رود تبدیل به دومین افتتاحیه پرفروش دوران بازیگری تام کروز نیز به شمار می رود. این فیلم که روز جمعه به اکران عمومی در امریکا درآمد موفق شد با فروش 61.5 میلیون دلاری خود در صدر جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکا قرار بگیرد. هزینه ساخت این اکشن در حدود 178 میلیون دلار بوده است. فیلم جنگ دنیا ها که در سال 2005 اکران شد با 64.8 میلیون دلار پر فروش ترین افتتاحیه یک فیلم با شرکت تام کروز به شمار می رود.

فیلم علاوه بر اینکه در آمریکا پر فروش بود در کره جنوبی هم رکورد شکست.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، فیلم جدید تام کروز در کره جنوبی بیش از 3 میلیون بیننده به دیدن این فیلم در سینماهای این کشور رفتند. این فیلم که از روز چهارشنبه در کره جنوبی اکران شد بیشترین بیننده را تاکنون برای یک فیلم شکست. رکورد قبلی مربوط به فیلم مرد عنکبوتی در سال 2017بود.

تونل سینما|وقتی گرمای سینما بر گرمای هوا می چربد|از قهرمان پروژه جدید دیزنی تا به رخ کشیدن موفقیت تام کروز در میانه 50سالگی
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲