سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۶۲۱
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

«حسین زمان» با اشاره به اینکه گرفتن مجوزم جدی ترین کاری است که درشرایط کنونی به دنبال آن هستم گفت: اگر بتوانم مجوزم را بگیرم می توانم مجددا آلبوم را ضبط کنم ویا اجرای زنده داشته باشم.

خواننده قطعه «مسافر» در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی «دیباچه» تصریح کرد: نزدیک به 16 سال است که من مجوز وزارت وفرهنگ وارشاد اسلامی ندارم واخیرا معاونت هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قول های مساعدی به بنده داده است.

وی افزود: من برای گرفتن مجوزم به کسی التماس نمی کنم ودلیل آن هم این است که این مجوز حق من است. اگر بتوانم این مجوز را بگیرم فعالیت هایم شکل دیگری پیدا خواهد کرد واگر نتوانم این مجوز را بگیرم همانند 4 یا 5 سال اخیر با هزینه شخصی خودم سالی یک یا دو کار تولید خواهم کرد.

«زمان» اضافه کرد:در شرایط کنونی نزدیک به 3 تا 4 ترانه در دست تهیه دارم که این ترانه ها مراحل آخر را طی می کنند که درصورت اخذ مجوز آنها را منتشر خواهم کرد واگر مجوزی اخذ نشد مانند روال گذشته این ترانه ها را درفضای مجازی انتشارودراختیار مخاطبان خودم قرار می دهم

این خواننده با اشاره به اینکه واقعیت تلخ این است که امورات هنری در اختیار بی هنرها قرار گرفته اضافه کرد:بزرگترین لطمه ای که هنر خورده است از همین آدمهای بی هنری بوده است که در راس کار قرار داشتند وازهنر چیزی نمی دانستند.

وی افزود: در گذشته از بین هنرهای محبوب در جامعه متاسفانه موسیقی مظلوم تر از بقیه بوده است زیرا نظرات درباره موسیقی ریشه مذهبی هم پیدا کردوبعضا با موسیقی مخالفت کردند وجبهه های متعددی درباره موسیقی گرفته شد تا جایی که جایگاه موسیقی را تنزل دادند. 

زمان گفت: در زمان دولت دهم ظاهر قضیه به این صورت بود که به اهالی موسیقی آزادی دادند ولی به نظر من این آزادی از ته دل نبود وبه نوعی می خواستند ظاهر قضیه را حفظ کنند تا جایی که برنامه ریزی وسازماندهی بودن این داستان کاملا مشهود بود وحتی بعضی از نهادها که ربطی به موسیقی ندارنددرامورخوانندگان موسیقیدانان دخالت کردند وتا حدودی هم موفق شدند.

وی تاکید کرد:من حتی یادم می آید که یکی از همین آقایان به من می گفت که اگر ما بخواهیم موسیقی را از بین ببریم توسط خود اهالی موسیقی این کار را می کنیم که متاسفانه این تفکر شکل گرفت واجرایی شد ونتیجه آن را امروز می بینیم.

«زمان» اضافه کرد: موسیقی ای که امروز در کشورشاهد آن هستیم نشات گرفته از یک هنر آزاد نیست بلکه نشات گرفته از تفکری است که به ظاهر می خواهد هنر موسیقی را آزاد نشان دهد ولی در باطن افسار به رشد درست ومنطقی هنرموسیقی دریک مملکت می زند.

این خواننده پاپ، با اشاره به اینکه نباید از اوضاع وخیم اقتصادی در جامعه غافل شویم گفت: با توجه به اینکه بلیت کنسرت های موسیقی در کشور حساب وکتاب ندارد ودلال های موسیقی افسار کار را در اختیار گرفته اند شاهد ظلم به حق مردم هستیم وشاهد قیمت های 150 تا 170 هزار تومان برای هر نفر به منظور حضور در یک کنسرت هستیم ودر واقع برای یک خانواده 4 نفره سخت است که برای یک شب کنسرت حدود600 هزار تومان بپردازند.

زمان با انتقاد از نوع موسیقی هایی که به بازار عرضه می شوند اضافه کرد:متاسفانه موسیقی های عرضه شده به بازار نه تنها تنوع ندارند بلکه نمی توانند در صورت استمرار نظرمردم را به خود جلب کنند.

این موسیقیدان تصریح کرد:متاسفانه شاهد یک انفجار یا اتفاقی برنامه ریزی شده در کشور هستیم به طوری که توسط یک برنامه تلویزیونی تبلیغات یک خواننده خاص مطرح می شود واین خواننده طی یک سال کارهای خود را در رسانه ملی به نمایش می گذارد وبعدش هم دیگر خبری ازش نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:موضوع بی ریشه بودن کارهای موسیقی که امروز در جامعه عرضه می شود بسیار مهم است.چرا کارهای دهه 40 یا 50 شمسی علاوه بر اینکه در ذهن من که آن زمان نوجوان بوده ام باقی مانده است بلکه خیلی از جوانهای امروز که آن دوران را ندیده اند آن کارها را دوست دارند.به راحتی می توان متوجه شد که آن کارها ریشه داشتند وبا زحمات وتلاش تولید می شدند ولی امروز می بینیم که در طول یکسال یک خواننده نزدیک به 100 کار به بازار عرضه می کند واین خواننده تبدیل به یک تولید کننده می شود وهنر برای وی دیگر معنی ومفهوم خاصی ندارد وآثار این خواننده هم به لحاظ هنری ماندگار نیست که وقوع این اتفاق موجب می شود تا مردم از موسیقی دلزده شده ورغبتی نسبت به آن نشان ندهند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲