پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۶۱۲
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

به گزارش دیباچه،هفدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران، شامگاه پنج شنبه 21 تیرماه با حضور جمع کثیری از هنرمندان و سیاسیون در هتل انقلاب برگزار شد.مراسمی که دبیرش «سیدعلی قائم مقامی»سخنگو خانه سینما ومدیرتولید پروژه های مهم سینمایی بود و حواشی های جالبی از جمله مجری گری «مهران رجبی» را بهمراه داشت.

از طیف های مختلف سینمایی گرفته تا نمایندگان مجلس در جبهه های مختلف سیاسی تا حضور فرمانده هوانیروز ، امام جمعه موقت تهران  و خانواده شهیدان شیرودی،کشوری،زین الدین،صیاد شیرازی در هفدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران آمده بودند و شاید برای بسیاری از مهمانان حاضر جای تعجب داشت که در یک مراسم صنفی ،چنین جمعی دور هم جمع شوند؛آنهم در شرایطی که خبر می رسد جشن های مختلف قرار است کوچک برگزار شوند و یا اصلا برگزار نشوند.

«سیروس الوند» پس از تقدیر «یوسف صمد زاده »گفت: طی یک ماه گذشته چند مراسم عزاداری دعوت شدم و امشب اولین جشنی است که برگزار می شود و حضور یافتم.در چهار مراسم از من خواستند صحبت کنم، هرچهار مراسم عزا بود، یا چهلم بود یا سالگرد عباس کیارستمی و...ما ایرانی هستیم و مراسم شادی زیاد داریم، متاسفم شنیدم بسیاری از جشن‌ها یا تعطیل می‌شوند یا کوچک می‌شوند؛ ما به جشن زنده هستیم نه اشک.

امروز سینما در دست10 یا 15نفر است و مابقی بیکار هستند، حال آنکه تعداد زیادی از آنها افراد شایسته، باتجربه و باسواد هستند. این وظیفه مدیران تولید است که آنها را به کار برگردانند.

سپس از «کیومرث پوراحمد» و «مهدی صیاد شیرازی» (فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی) و «علی کشوری» (فرزند شهید خلبان احمد کشوری) دعوت شد تا برای اهدا لوح تقدیر و دیپلم افتخار به سعید سعدی روی صحنه بیایند.

«کیورمث پوراحمد» که همواره نشان داده با کسی شوخی ندارد و به مرد صریح الهجه سینمای ایران معروف است ،اینبار نیز در سخنانی کوتاه گفت:"دمتان گرم که هوای خودتان را دارید و برای سینما جشن می گیرید، مدیران دولتی که به فکر سینما نیستند.

آقای سعدی هم انسانی بسیارپاک و زلال است و همه از همکاری با او لذت می‌برند. آخرین باری که با او همکاری داشتم، فیلم سینمایی «اتوبوس شب» بودکه البته دستمو داغ کردم به سراغ سینمای دفاع مقدس نروم.

در ادامه حجت الاسلام احمد مازنی «رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس» و«علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران و «محمدمهدی احمدی»مشاور وزیر ارشاد و مدیر کل حوزه وزارتی  دعوت شدند تا برای اهداء لوح تقدیر و دیپلم افتخار به ناصر مقدس روی صحنه بیایند.

مازنی مطرح کرد: "شما در جامعه بسیار موثر هستید، کمک کنید کشور در تمامی حوزه ها به آرامش برسد. بخصوص در فضای مجازی، بسیاری از اهالی سیاست در بهترین شرایط فالوورشان شاید به دویست هزار نفر برسند، اما شما اهالی سینما گاهی با چند میلیون فالوور طرف هستید ، کمک کنید در این پیچ تاریخی نقشتان را به خوبی ایفا کنید.

مازنی در ادامه افزود: هنرمندان فاقد نظام صنفی هستند ، ما الویتمان را گذاشته ایم این مشکل حل شود و هنرمندان هم باید مثل دیگر مشاغل در وزارت کار صنف داشته باشند.

در تلاش هستیم تا در مجلس قانون «نظام صنفی هنر» را تصویب کنیم زیرا هنرمندان فاقد این قانون هستند و همین مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است. در حال حاضر هنرمندان مانند کارگران باید از وزارت رفاه به دنبال حقوق خود باشندکه این امر در شان آنها نیست. امیدوارم این قانون هرچه سریعتر توسط مجلس تصویب شود.

در ادامه پوران درخشنده کارگردان سینما، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس ، علی دهکردی و «عادله شیرودی» دختر شهید خلبان شیرودی لوح افتخار و دیپلم افتخار را به عباس درخشنده ( برادر پوران درخشنده ) اهدا کردند.

پوران درخشنده گفت: بسیار خوشحالم که امشب اینجا هستم، ولی از بابت دیگری خیلی خوشحال نیستم. بسیار از فاجعه‌ای که در سنندج روی داد ناراحت هستم.خوشحالم در شرایطی که مصیبت از آسمان، زمین و هر طرف بر سر ما می بارد این مراسم برگزار می شود. این روزها جامعه ما آرامش ندارد و مسایل اقتصادی و مالی شرایط را برای همه سخت کرده است حتی بسیاری از افراد که در این مراسم حضور دارند مدت ها است که بیکار هستند.متاسفانه این روزها مسائل اقتصادی و بیکاری گریبان ما و مردم ما را گرفته است. بسیاری از فیلمسازان کشور نمی‌توانند فیلم بسازند. بسیاری دیگر می‌سازند و فرصت اکران پیدا نمی‌کنند. صحبت‌های آقای مازنی برایم بسیار آرامش‌بخش بود. همین که نمایندگان مجلس به فکر هنرمندان هستند، امیدبخش است.

برادرم معمولا مدیر تولید فیلم های من بوده و همیشه در زمینه پایین آمدن هزینه تولید تلاش کرده است.

«مصطفی کواکبیان» دیگر نماینده ای که همواره با رک گویی های خود مورد توجه رسانه ها بوده با فریادهای همیشگی اش بیان کرد: "شما مدیران تولید باید به این مساله توجه کنید که جایگاه بسیار مهمی در سینما دارید و میزان الحراره جامعه هستید. شما تولیدکنندگان سینما باید دست به دست هم دهید تا انحصار در صدا و سیما را بشکنید و ما هم در مجلس پشت سر شما هستیم.

این اختلاس ها و این رقم های نجومی و سرکیسه کردن مردم را در فیلم های خود نشان دهید تا آبروی آنها برود.

در ادامه با حضور «محمدرضا باهنر»،«سید محمود دعایی» و «بهروز افخمی» دیپلم افتخار و لوح تقدیر به وحید مشاری برای فیلم «بمب؛یک عاشقانه» اهدا شد.

برای تقدیر از «عبدالله شهباززاده»مدیر تولید فیلم«به وقت شام»،سردار «ابوالفضل شکارچی»معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ،«افشین حبیب زاده»،عضو شورای اسلامی شهر تهران،«لیلا زین الدین» فرزند شهید «مهدی زین الدین» و «رسول صدرعاملی» به روی صحنه آمدند.

رسول صدرعاملی نیز در این مراسم گفت: بعد از روزهای سخت تولید فیلم خودم و فرزندم، بسیار خوشحالم که در این جمع حضور پیدا می‌کنم. مدیران تولید قلب تپنده تولید سینمای ایران هستند. گلایه نکنیم که چرا دولت کمک فیلمسازان نمی‌کند. به نظرم سینمایی که در آن فعالیت می‌کنیم را باید خودمان بسازیم.

در پایان مراسم،«علی قائم مقامی» و حجت الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» و امیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوا نیروز برای تقدیر و اهدا دیپلم افتخار به «طاهر امانی» برای تولید فیلم «سرو زیر آب»روی صحنه آمدند.

«ابوترابی» در این مراسم گفت: سینمای ایران بعد از انقلاب درخشید و فیلم های دفاع مقدس را می توان نماد دفاع مقدس دانست زیرا محتوای این آثار ارزشمند هنری از دفاع مقدس سرچشمه می گرفت. شهدای عالی قدر شخصیت های متفاوتی داشتند که در فیلم های دفاع مقدس ظهور پیدا کردند و همین مساله این آثار رابا فیلم های هالیوودی که درباره جنگ ساخته شده اند متفاوت می کند. دنیا به این فکر است که فیلم های خوبی از فرار از زندان در طول جنگ ها نشان دهند اما اسرای ایران فرار نمی کردند بلکه مبارزه می کردند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳