شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۶۰۳
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۷
به گزارش دیباچه،عضو شورای عالی خانه موسیقی کشور با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کارهای خیلی زیادی در دست دارم گفت: متاسفانه هنوز زمینه لازم به منظورپخش یا ضبط کارهای در دست خودم را ندارم.

«هوشنگ کامکار» درگفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی دیباچه، با اشاره به کمک  برادرانش برای  تهیه وضبط کارهای خود گفت: همین سی دی «هیچ درهیچ»که به بازار عرضه کردم به لطف وکمک بردارهایم بود.

وی افزود: در شرایط کنونی کشور،فعالیت برای من وجوانان علاقمند به موسیقی بدون هزینه امکان پذیرنیست؛ بنده یک سی دی کامل روی اشعار مختلف شاعران را در دست تهیه دارم واز طرف دیگر درحال تولید سی دی کامل دیگری هم برای ارکستر سنفونیک هستم.

کامکاربا بیان اینکه در حال حاضر کسی به دنبال تولید اثردرموسیقی ایران نیست افزود: بسیاری از شرکت ها واسپانسرها به دنبال پول هستند، به طوری که آنها می خواهند اثری که روانه بازار می شود بلافاصله برگشت مالی داشته باشد تا زودتر به خانه وماشین برسند.

این آهنگسازبرجسته کشوربا انتقاد از عدم حمایت نهادها وسازمانهای مختلف از موسیقی ایرانی که هویت وحرفی برای گفتن دارد افزود: موسیقی یعنی عادت کردن وگوش کردن به اثر هنری که متاسفانه در شرایط کنونی این عادت را از مردم گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه اگر نگاهی به سایت ها وتلویزیون های داخل کشور کنیم متوجه می شویم که همه به دنبال یک نوع موسیقی پاپ بی هویت،بی تکنیک وبی ارزش هستند افزود: البته من اعتقاد ندارم که موسیقی پاپ خوب نیست ولی برای هر نوع موسیقی همانطور که تکنیک وزیبایی وجود دارد بدی وناهمگونی هم وجود دارد.

«کامکار» با بیان اینکه رادیو وتلویزیون کشور هیچ گونه تبلیغی برای موسیقی خوب انجام نمی دهند گفت:من شنیده ام بعضی خواننده های پاپ کشور پول به صدا وسیما می دهند که آثارشان از سوی رسانه ملی پخش شود تا مردم هم روز این گونه موسیقی را گوش دهند وآن خواننده معروف شود.

وی افزود:در حقیقت رسانه ملی با گرفتن پول و ایجاد تبلیغات صدای خوانندگان را در ذهن مردم جا می اندازند.

کامکار در ادامه با انتقاد از قطعه موسیقی که برای تیم ملی فوتبال ایران درجام جهانی ساخته شد گفت: با این همه هزینه ای که شد شاهد ساخت یک اثر مزخرف وبی هویت بودیم به طوری که این اثر درعرض 4 روز ساخته شد.

کامکار این سوال را مطرح کرد که واقعا امکان دارد در عرض 4 روز یک اثر با هویت ملی وبا تکنینک ساخته شود وبعد در کشوری مانند روسیه که مهد موسیقی جهان است اجرا کنیم؟

این آهنگساز افزود: پس ازاجرای قطعه  جام جهانی برای تیم ملی ایران در روسیه، رییس ارکسترسمفونیک این کشور گفت:"ارکسترسمفونیک ایران هزاران سال از موسیقی اروپا عقب تراست وبهتر است ایرانی ها موسیقی سنتی خودشان را ادامه دهند.".

وی اضافه کرد: برای چه باید چنین اتفاقی در کشور روسیه برای هنر موسیقی ایران رخ دهد وقتی ما می توانیم آثار بهتری را خلق کنیم

کامکار با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جوان های با استعدادی در حوزه موسیقی کشور داریم تصریح کرد:متاسفانه کسی از این جوانان حمایت نمی کند واین جوانان هم نمی توانند آثار خود روانه بازار کنند.

وی گفت:من کامکار که 40 سال در موسیقی ایران فعالیت می کنم وقتی لنگ پول برای ضبط کارهایم هستم آن وقت از جوانی که به تازگی می خواهد کارش را شروع کند چه توقعی دارید؟

کامکار با بیان اینکه رسانه های حوزه موسیقی در کشور بیشتر به نوع سازهای موجود در یک کنسرت توجه دارند گفت:این رسانه ها به هیچ وجه ممکن به اصل اثر نمی پردازند و به تعریف وتمجید ازبعضی موسیقی دانان بدون توجه وآگاهی درست درباره اثر آنها می پردازند.

وی ازگفتن الفاظ رکیک در بعضی از آثار موسیقی انتقاد کرد وگفت: این گونه آثارهیچ ارزشی برای موسیقی ایران ندارند وفقط موسیقی با هویت ایرانی را زیر سوال می برند.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار