جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۵۹۲
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۷

خوانندگان زن بی صدا سالن‌های اجرا را پر می‌کنند

کنسرت گروه « مهر عاطفه» هشتم تیر، در تالار وحدت به سرپرستی و خوانندگی«عاطفه سادات موسوی» برگزار شد. رخساره رستمی، (نوازنده عود)، نگین سریر(نوازنده پیانو)،نیلوفر ابراهیمی( نوازنده فلوت)،عسل ملک زاده،( نوازنده پرکاشن)، نیوشابریمانی(رهبر ارکستر و نوازنده کمانچه)، مینو قاسم پور،(نوازنده قانون)، ندا بهزاد،(نوازنده درامز) و ناهید احمدزاده تهیه کننده اعضای این گروه هنری را تشکیل می‌دهند که در کنسرت روز گذشته با اجرای قطعاتی نوستالژیک به روی صحنه تالار وحدت رفتند.

عاطفه سادات موسوی، سرپرست و خواننده گروه مهر عاطفه در گفتگو با دیباچه در خصوص این اجرا گفت: در این اجرا سعی کردیم قطعات ماندگاری نظیر"امیدجانم"، "بردی از یادم" و... را بازخوانی کنیم تا حس نوستالژیک داشته باشد و نکته مهم دیگری که در انتخاب 15 قطعه اجرایی مدنظر داشتیم این بود که همه قطعات به نوعی حس امید را در دل بانوان زنده کند تا شاید بتوانیم در وجود زنان بر خلاف باورهای منفی موجود دربرخی از لایه‌های جامعه نسبت به توانایی‌های آنان این موضوع را اثبات کنیم که زنان قهرمانند و در هر شرایطی موفق خواهند بود.

دعوت از زنان کارتن خواب دیروز، کارآفرین امروز

این خواننده زن افزود: همیشه گفته‌ام زنان قهرمانند و بر این عقیده پافشاری دارم در واقع این شعار کنسرت ما بود و یکی از اتفاقات خوب این کنسرت دعوت از زنان کارتن خوابی بود که امروز از مشکلات خود سرافراز بیرون آمده‌اند، دانشجو هستند و یا خیاطی یاد گرفته ،عروسک می‌سازند و.... قهرمان زن از دید من همین زنان هستند که از گرداب مشکلات خود را بیرون کشیده‌اند و من با افتخار از این عزیزان دعوت کردم و در کنار این افراد از عزیزانی چون شهره لرستانی و فاطمه دانشوردعوت شد.

نبود پنجره‌ای برای عرضه هنر بانوان خواننده

وی در خصوص وضعیت موسیقی بانوان در کشور گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات ما خوانندگان زن که ریشه در قوانین کشور دارد ممنوعیت انتشار آلبوم است، البته من همیشه به قوانین احترام میگذارم و معتقد هستم در هرکشوری که زندگی می‌کنیم باید به قوانین آن احترام بگذاریم. اما واضح است که در مقایسه با هنرمندان مرد، ما زنان فرصت کمتری برای ارائه هنرمان داریم؛ بطور نمونه وقتی آلبومی از هنرمندی پخش می‌شود، شنونده با صدای خواننده ارتباط بیشتری برقرار می‌کند و مسلم است که برای شنیدن صدای او بصورت زنده به کنسرتش می‌رود. در مورد ما خانم‌ها شرایط سخت تر است زیرا علاوه بر نوبت گرفتن در تالار وحدت که به سادگی امکان پذیر نیست مجبور هستیم تماشگرانی را به تماشای اجراهایمان بکشانیم که از قبل صدایی از ما نشنیده‌اند.

خوانندگان زن ناموفق در جذب اسپانسر

این هنرمند زن در ادامه افزود: یکی دیگر از مشکلات که ریشه در همین مشکل دارد کمبود و نبود اسپانسر برای برگزاری کنسرت‌ها است. وضع برای هنرمندان مرد متفاوت است زیرا صدای آنها شنیده می‌شود اما در مورد زنان معمولا چون بی صدا کار می‌کنند طبیعی است که اسپانسرها هم در سرمایه گذاری برای آنها تردید کنند.معمولا اسپانسرها قبل از سرمایه گذاری برای یک خواننده از اومی‌پرسند مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه میزان مخاطب دارید و زمانی که صدایی از ما شنیده نشده است مردم از کجا مخاطب ما بشوند .

اجرا در وقت نامناسب

علاوه براین مشکلات یکی از مشکلات ما خوانندگان زن این است که معمولا اجراهای ما در ساعات ظهر برگزار می‌شود و این درست زمانی است که به لحاظ پزشکی زمان مناسبی برای خواندن نیست و ما باید یاد بگیریم در این زمان نامناسب چگونه بهترین اجرا را ارائه دهیم. از طرفی برگزاری کنسرت در روز جمعه در ساعات ظهر ممکن است برای اغلب زنان که در این ساعات معمولا در کنار همسر و فرزندان هستند امکان پذیر نباشد.

دست بانوان حامی را می‌بوسم

سرپرست گروه مهر عاطفه در انتها ضمن تشکر از بانوانی که با حضور در کنسرت هشت تیر از او و اعضای گروهش حمایت کردند اظهار کرد: از همه عزیزانی که صدای من را نشیده اما به کنسرتم آمدند مجدد تشکر می‌کنم ودستشان را می‌بوسم؛ از خدا می‌خواهم کمترین حقی که از موسیقی زنان دریغ شده است به آنان برگرداند . به نظر من موسیقی زنان موسیقی خاموشی در کشورما است و امیدوارم روزی شرایط آواز زنان بهتر شود.

گفت و گواز : اعظم صفایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار