جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۷

«بهاره رهنما» از نوشتن یک نمایشنامه که بازنویسی یک کار قدیمی ست و فعالیت در یک پروژه سینمایی با عنوان «پاستاریونی» به کارگردانی «سهیل موفق» و همچنین آلبوم صوتی «تمام شد» با شعر و صدای خود و موسیقی و تنظیم «اردوان طاهری» و دیگر فعالیت های خود خبر داد.

این نویسنده و بازیگرتوانمند سینما و تئاترکه این روزها هم مانند همیشه پرکار است در گفتگویی با خبرنگار دیباچه در خصوص فعالیتهای اخیرش گفت: به تازگی نمایشنامه‌ای نوشته‌ واپیزود دوم آن را بازنویسی کردم، درواقع این یک کار قدیمی است که بازنویسی شده است؛ در این کاربا «نسیم ادبی» همکاری دارم که از هشتم تیر تا اواخر این ماه هر شنبه در تماشاخانه "شانو" اکران می‌شود.

در واقع در این اجرا به نوعی تصمیم گرفتم سنت شنبه‌های تئاتر را که خودم از اولین‌های آن هستم را دوباره راه اندازی کنم تا همکاران هم بتوانند کارهای همدیگر را ببینند ،این نمایش اجرایی از کارهای تک نفره من است. فصل بهار را با نمایش "چشمها" شروع کردیم و تابستان را هم با کار" تابستان فراموشی" آغاز میکنیم. کارگردان و نویسنده این کار خودم هستم.

نمایش "دورهمی زن باران" هم که قرار بود در فصل تابستان اجرا شود به دلیل درگیری بازیگران این نمایش در پروژه های دیگر به تعویق افتاد، اغلب بازیگران این کارهمان بازیگران نمایش "دورهمی زن شکسپیر" هستند که به امید خدا در فصل پائیز بعد از محرم و صفر به اجرا درخواهد آمد . علاوه بر این نمایش اخیرا هم درنمایش "بلافیگورا" به کارگردانی سعید دشتی بازی داشتم که این کار هم از 26 تیر تا اول مرداد ماه در شهرهای رشت و انزلی اجرا خواهد داشت.

این هنرمند پرتلاش در خصوص فعالیت‌های اخیرش در عرصه شعر و نویسندگی گفت: جدیدترین کاری که در این حیطه از من وارد بازار شده است، آلبوم صوتی اشعارم باعنوان "تمام شد" است. صدا و شعر این کاراز من و موسیقی و تنظیم صدا از دکتر «اردوان طاهری» است و"آوای باربد" این کار را تهیه کرده است. اولین بار است که تمام ماحصل مالی یک کار حتی دانلود آن درسایتهای دانلود "ریتم نو" و"بیپ تیونز" به نفع زنان سرطانی سرپرست خانوار است.

«بهاره رهنما» ضمن تأکید به نقش هنرمندان در تشویق مردم به شرکت در کارهای خیر اظهار کرد: به این دلیل که مردم و خصوصا جوانان همیشه کارها و فعالیتهای هنرمندان محبوب خود را دنبال می‌کنند،معرفی فعالیتهای ‌مربوط به امور خیریه توسط این هنرمندان کمک زیادی به تشویق طرفداران آنها برای انجام این قبیل کارها می‌کند. بر خلاف افراد معمولی که اغلب به دلیل مَنش ایرانی سعی در مخفی کردن کارهای خیر خود دارند، افراد معروف بهتر است جهت تشویق طرفداران خود به انجام این کارها فعالیتهای خود را معرفی کنند تا رونق مراکز خیریه روز به روز بیشتر شود.

گفت و گو اختصاصی دیباچه با بهاره رهنما|اجرای نمایش دورهمی زن باران به تعویق افتاد| افرادمعروف فعالیتهایشان را معرفی کنند!

این هنرمند که به تازگی آخرین جایزه‌ خود را در راستای «آرمان پنجم» برای فعالیت در حقوق زنان و دختران ایرانی از طرف یونیسف دریافت کرده است درباره جدیدترین فعالیتهای اجتماعی خود در دفاع از حقوق زنان عنوان کرد:از ماه رمضان در دفاع از حقوق «زنان زندانی جرائم غیرعمد» کمپینی راه اندازی کردیم ومن به عنوان سفیر این انجمن به همراه کمال تبریزی از همه مردم ایران دعوت می‌کنم در این امر خیر شرکت کنند تا بتوانیم مادران زیادی را به زندگی برگردانیم..شماره حساب این کمپین بر روی صفحه توئیتر و اینستاگرام من هست . ضمن اینکه علاقمندان به شرکت در این کار خیراگر در اینترنت عنوان «کمپین زنان زندانی جرائم غیر عمد» را جستجوکنند کاملا به اطلاعات آن دسترسی پیدا می‌کنند وتأکید می‌کنم شماره حساب این کمپین به لحاظ شخصی مورد تأیید من است و مردم با خیالی آسوده در این کار خیر شرکت کنند.

وی درانتها در خصوص آخرین کتاب خود که به بازار عرضه شده است گفت: آخرین کتاب من نمایشنامه‌ای تحت عنوان"پای به جاده زدن"است که 14 شخصیت دارد و نمایش" دورهمی زن باران" برگرفته از همین نمایشنامه است که برای صحنه انتخاب شده است اما نمایشنامه‌ای که از نشر نگاه چاپ شده است با نام " پای به جاده زدن " است که در فاصله کمی به چاپ سوم رسیده است.

گفتنی است ،این بازیگر در ادامه کارهای پرمشغله خود،این روزها مشغول بازی در پروژه بلند سینمایی "پاستاریونی" به کارگردانی سهیل موفق است.

گفت وگو از : اعظم صفایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار