جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۵۰۴
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش دیباچه،هرساله رئیس جمهور در ایام ماه مبارک رمضان،با برگزاری افطاری با حضور هنرمندان ضمن دیدار با آنها ،پای درد و دل ان چهره های شاخص می نشیند.

اما اینبار مراسم افطاری تفاوت جالب توجهی پیدا کرده است؛عده ای بازیگران سینما و مجریان صدا و سیما در اقدامی هماهنگ با انتشار تصویری از دعوت نامه رسمی رئیس جمهوری رای صرف افطار در صفحه اینستاگرامی خود این دعوت را رد کردند.

آنها وضعیت بد اقتصادی و شرایط نامناسب زندگی مردم را دلایلی بر نرفتن به مراسم افطاری برشمردند.

هنرمنداني چون،پرويز پرستويي،مهناز افشار،احسان كرمي،پرستو گلستاني،پرستوصالحی،آناهيتا همتي،حميدرضا آذرنگ،سارا بهرامي،بهار ارجمند،مریم بوبانی و .... از جمله چهره هایی بودند كه با دعوت افطار مخالفت كردند. بسياري از اسامي نامبرده شده در سال گذشته از جمله حاميان حسن روحاني بودند.

آنها در این پیام مشترک نوشته اند

"بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاى رييس جمهور

سلام. ضمن سپاس از دعوت حضرتعالى به عرض ميرساند كه با توجه به شرايط بد اقتصادى و روحى مردم كشورمان باور اين حقير بر اين استوار است كه چنين گرد هم آيى هايى كه مستلزم صرف هزينه هاى زياد است (و تعدادشان هم كم نيست)شايد حداقل از نگاه بنده و تعدادى از همكارانم چندان ضرورى نباشد. نيك ميدانم كه هدف شما از اين مهمانى افطار شنيدن حرف ها و بيان مشكلات جامعه هنرى از زبان آنهاست. اما تجربه چند سال اخير نشان داده كه شما حتى بيش از ما به اين مشكلات واقفيد و آنها را به بهانه هاى مختلف بيان ميداريد. اما ظاهرا ما بايد فقط دلخوش باشيم كه شما در كنار ما هستيد و اين مشكلات را ميدانيد و ميگوييد.چرا كه ظاهرا شما هم دنبال گوش شنوايى هستيد كه مشكلات را حل كند و از اين نظر دقيقا مانند ماييد. درخواستهاى ما و ساير اقشار مردم اينروزها چندان تفاوتى با هم ندارد. همه در يك كشتى هستيم و چشم اميد به شجاعت و عمل گرايى ناخدا بسته ايم. باشد كه به صخره نا اميدى برنخوريم كه سخت ترين صخره ها است. در پايان اضافه میکنیم که شايد اگر شما رييس جمهور نبوديد اكنون همين امكان براى ابراز نظر نيز فيلتر شده بود و همين كوچك هم نتيجه راى به شماست.اينها را درك ميكنيم و ممنونيم اما شما هم ما را درك كنيد

 "#مابهافطارى نخواهيم رفت


البته پیام اعتراضی مهناز افشار متفاوت تر و عجیب تر از پیام های سایر بازیگران بود و او با ورود به مسائل دفاع از حقوق زنان از رئیس جمهور خواست یکی از زنان فعال حقوق بشر که در زندان به سر می برد را به افطاری دعوت کند!

آزاده نامداری مجری سابق و جنجال ساز صدا و سیما اما با انتشار پستی طعنه آمیز از اعتراض عده ای بازیگر به دعوت افطاری رئیس جمهور گلایه کرد؛او نوشت :

"درصفحه ي برخي دوستان هنرمندم ديدم كه دعوت افطار رئيس جمهور رو رد كرد بودن،بادلايلي مثل مشكلات معيشتي مردم و ياعمل نكردن به وعدهاي رئيس جمهور قبول دارم ما مطالباتي داريم كه به سرانجام نرسيده وهمه ي ما درد مردم رو ميفهميم ماهم ازمردميم ماهم دردميكشيم وميدونيم بااتفاقات جهاني سال بحراني رودرپيش داريم.آيا دراين بحران بايد كنار هم بايستيم تابحران رو طي كنيم يا دائما حرف از يأس ونشدن بزنيم؟به اين فكر كردين بااين كار چه كساني رو درداخل وخارج كشور خوشحال ميكنيم؟آيا ما دنبال ازهم گسيختگي هستيم؟آيا اسم اين كار سطحي نگري نيست؟شما از دردهاي آشكار وپنهان رئيس جمهور بي خبريد؟ازاين همه تلاش براي ماندن دربرجام،آيا حقشونه بااين رفتارهاي سطحي خستگي رو به تنشون بذاريم؟مردم چشمشون به هنرمنداشونه.من كارمند جايي نيستم،ارتباطي هم با دولت محترم ندارم اما به عنوان يه شهروند تاپايان دوره ي دوم آقاي روحاني از رأيم دفاع ميكنم.چندپاره شدن،ازهم گسيختگي حق مانيست،ما ايراني هستيم و كشورمون رو دوست داريم

در  واکنش به این صحبتهای آزاده نامداری؛مریم بوبانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نوشت:

"چهره شاداب ولبخند رضايت وشغل مطمئن و سفرخارج و حمايت حيرت انگيز از شما را اگر هفتاد ميليون ايراني داشتند،حتماً حق باشما بود بانو! ولي نيست بدجور نيست.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲