پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۴۷۴
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار دیباچه،سریال تلویزیونی «همراز» ساخته سامان مقدم در دومین قسمت از مجموعه  «سی سریال» شبکه چهار پخش و تحلیل می شود. 
شبکه چهار سیما در ماه رمضان امسال با برنامه «سی سریال» سریال‌های منتخب رمضانی تلویزیون از دهه ۸۰ تا امروز را مرور و به صورت منتخب 30سریال را در قالب فیلم سینمایی پخش  و تحلیل می‌کند.
بنابراین گزارش، اولین قسمت از این برنامه تلویزیونی به تهیه کنندگی حسین مروی در روز پنجشنبه  اول ماه مبارک رمضان به روی آنتن می رود و در قسمت اول مروری بر  سریال های ماه رمضانی از سال 70 تاکنون دارد.
هرچند سریال سازی مناسبتی به شکل جدی از ابتدای دهه هشتاد شروع و به رقابتی بین شبکه های سیما تبدیل شد اما بنای اصلی آن در اوایل دهه هفتاد پایه گذاری شد.شروع پخش این سریالها در اوایل دهه هفتاد همزمان با ایام نوروز بود و درواقع سریالها دو مناسبتی بودند،به همین جهت برخی معتقدند اولین سریال مناسبتی ماه رمضان مجموعه همسایه ها به کارگردانی حسن فتحی درسالا72یا به اعتقاد عده ای سریال نیمه پنهان ماه به کارگردانی مجید  جعفری در سال 73 است.اما در اصل سریال مهمان به نویسندگی و کارگردانی خسرو ملکان اولین سریال مناسبتی تاریخ صدا و سیماست.سریالی که همزمان با آغاز سال 70 و پنجم ماه رمضان پخش شد و مورد استقبال مخاطب قرار گرفت .
در اولین قسمت از مجموعه «سی سریال» که پنجشنبه ساعت 17 پخش می شود برخی از این آثار رمضانی دهه هفتاد معرفی و تحلیل می شود. 
در قسمت دوم از مجموعه تلویزیونی که روز جمعه (دوم ماه مبارک رمضان )پخش می شود مجموعه 15 قسمتی «همراز» در قالب یک قسمت پخش و بررسی می شود.
مجموعه «همراز» به کارگردانی سامان مقدم، نویسندگی سعید رحمانی با حضور ابوالفضل پورعرب و آناهیتا نعمتی ساخته و در سال 81 از شبکه سه سیما پخش شد.
داستان همراز درباره دو دزد بود که پول زیادی را می‌دزدند. یکی از آنها پول را در حیاط ساختمان مخروبه‌ای پنهان می‌کند، اما دوستش او را به پلیس لو می‌دهد و به زندان می‌افتد. وقتی که از زندان بیرون می‌آید، به سراغ پولی می‌رود که پنهان کرده بود، اما جای آن ساختمان مخروبه مسجد ساخته شده است. او برای پیدا کردن پول خود را در نقش یک فرد مومن جا می‌زند و به عنوان خادم مسجد مشغول می‌شود
«سی سریال» در مدت زمان 90 دقیقه کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است  و عصرهای ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش می شود.




منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار