جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش دیباچه،صبح امروز 16 اردیبهشت 97، مراسم بدرقه «ناصر چشم آذر» آهنگساز برجسته کشورمان با حضور چهره های هنری و مردم در تالار وحدت برگزار شد.

محمد سریر از آهنگسازان بنام موسیقی در ابتدای این مراسم گفت:باعث تأسف و تأثر بسیار است با هنرمندی خلاق و از اعضای توانمند موسیقی ایران که طی پنج دهه آثار بسیاری را به جامعه تقدیم کرد، خداحافظی کنیم.در آثار چشم آذر عشق جاری است،ساز او همیشه در کنارش بود و صدای ضمیرش را می‌رساند و نغمه‌های او همیشه متفاوت و جالب بود. از او و پیام‌هایی که برای نسل‌های بعد گذاشت یاد می‌کنیم که در آینده نغمه‌های عشق بسرایند.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در ادامه گفت:

فقدان ناصر چشم آذر حیرت‌آور و ناباورانه است که واقعا زبان یارای بیان ندارد. او سراسر شور و انگیزه بود،همیشه هر جا که می‌آمد با خودش شور و نشاط می‌آورد. هنرمندان جوان‌به او نگاه می‌کردند و انگیزه می‌گرفتند.

وقت رفتن این استاد موسیقی نبود اما چه کنیم ناصر ناباورانه ما را ترک کرد و به لقای معشوق رسید. او یکی از استوانه‌های خانه موسیقی بود.

حمید حامی خواننده ای که دوستی و رفاقت عمیقی با مرحوم چشم آذر داشت در سخنانی کوتاه گفت: به دلیل این اتفاق ضربان قلب من بالا رفته است. من دیگر قهرمانی در زندگی ندارم،من پیش از از دست دادن ناصر چشم آذر،بابک بیات و پدرم را از دست داده ام و با رفتن خالق باران عشق دیگر قهرمانی در زندگی ام ندارم.

شاهد احمدلو بازیگر و کارگردان سینمای ایران و برادر همسر زنده یاد ناصرچشم آذر با گریه پشت تریبون رفت و گفت: هر وقت با ناصر از مردم صحبت می کردیم، او می گفت «نگو مردم، بگو یاران باران عشق». ناصر رفیق جوانی من بود، ناصر دنیای من بود و من با ملودی های او بود که عاشق سینما شدم. او این مملکت را رها نکرد و در ایران ماند.

یک هفته قبل از مرگ ناصر، او به یک برنامه تلویزیونی دعوت شد ،مثل همیشه خوش تیپ منزل را به سمت تلویزیون ترک کرد و ما هم منتظر بودیم که تا تصویر او را ببینیم اما بعد از ۴۰ دقیقه برگشت و وقتی از او پرسیدیم چه شد، گفت «هنگام ورود گفتند که ممنوع الورود هستم». به هر حال امیدوارم پرواز ناصر عزیزم آینه ای باشد برای سیاستمداران و مدیرانی که قدرش را ندانستند.

یک بار با همدیگر در قطعه هنرمندان قدم می‌زدیم.به من گفت یک روز من را هم به این قطعه می‌آورند،مرگ حق است اما اگر سر خاک من آمدیدگریه نکنید و به جای آن بگویید «پی‌.او. پی»

منوچهر اسماعیلی استاد دوبله ایران گفت:سلام به ناصر چشم آذر، سلام به اسطوره موسیقی، به راستی که او متعلق به همه ایرانیان است. او ثروت بی پایانی است که به همه خانواده ملت ایران تعلق دارد و اکنون که از میان ما رفت همه ما با رفتنش غمزده شدیم همه ما امروز داغدار مرگ ناصر هستیم. او دوست بسیار خوب من بود که هفته ای دو بار به من زنگ می زد و از کارهایش به من می گفت؛روحت شاد ناصر جان، تو تنها نیستی، ما همه با تو هستیم.پ

در ادامه همسر و دختر ناصر چشم آذر که به سختی به روی سن آمده بودند در سخنان کوتاهی از حق استاد موسیقی ایران گفتند،شیرین احمدلو گفت:تسلیت می‌گویم، خیلی متأسفم. او همه عشق، عمر و لحظه‌های من بود. سعی کردم قدرش را بدانم. خوشحالم که از او رعنا را دارم.

رعنا چشم‌آذر نیز گفت: بابا دوستت دارم، حقت را می‌گیرم.

پوری بنایی نیز در این مراسم گفت: من با ناصر خیلی خاطره‌های خوب دارم. ما از آمریکا با هم به ایران برگشتیم، به او گفتم جایش در ایران است. جوان‌ها به تو احتیاج دارند. امیدوارم از او و امثالش بیشتر قدردانی کنند. متأسفم او به تلویزیون رفته و راهش ندادند. ای کاش نمی‌رفت، حیف او بود.

اشکان خطیبی در ادامه ضمن ابراز تاسف از مرگ ناصر چشم آذر افزود: ناصر را ما کشتیم، این ما بودیم که با او بی مهری کردیم و کمکی نکردیم. او انگیزه عجیبی داشت که همواره این بی مهری ها را تحمل می کرد.

در ادامه مراسم ، آرش قنادی،امیر قنادی و کیارش پوزشی اعضای گروه موسیقی «سون» بخشی کوتاهی از قطعه «دوسِت دارم» را اجرا کردند که به گفته خودشان قطعه مورد علاقه ناصرچشم‌آذر بود.

بیژن بیرنگ دوست قدیمی ناصر چشم آذر در پایان مراسم گفت: ما در نوجوانی هر دو آکاردئون می‌نواختیم اما من کجا و او کجا.اگر ۴۰ سال گذشته را مرور کنیم، زمانی را می‌بینیم که یک آهنگساز م برای اینکه سازش را جابه‌جا کند باید مانند سلاح، مجوز حمل می‌گرفت.

به طور قطع موسیقی بخش غریب، مظلوم و صدمه دیده این مملکت است که هنوز تکلیف‌اش معلوم نیست و به تبع هنوز تکلیف موسیقیدانان مشخص نیست. هنوز هنرمندان برای مجوز اینکه در جشنواره‌ای که به آن دعوت شدند حضور پیدا کنند رنج می‌کشند.

بارها تن هنرمندان لرزیده که نکند خانه نشین شوند. یادمان باشد هیچ هنرمندی متعلق به خودش نیست بلکه متعلق به همه کسانی است که قرار است موسیقی او را بشنوند. خانواده هنرمندان نیز در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

بیرنگ رعنا روی سن گفت پدر حقت را می‌گیرم؛ وقتی پایین آمد از او درباره این جمله پرسیدم، به من پاسخ داد پدرش به او گفته«حقم را بگیر». به نظرم او با استعدادی که در موسیقی دارد حق پدرش را بیشتر از پدرش خواهد گرفت.

مراسم یادبود ناصر چشم‌آذر سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم (ص) برگزار خواهد شد.

ایرج حسابی ، پوری بنایی،حمید حامی،فریدون آسرایی،رضا بنفشه‌خواه، بیژن کامکار، همایون اسعدیان، ستار اورکی، محمدرضا عقیلی، ،بیتافرهی، غلامحسین شاه‌علی، محمد سریر، فرهاد هراتی، بیتا فرهی، بابک چمن‌آرا، علی ثابت‌نیا، شهرام صارمی، رسول ترابی، بابک صحرایی، مهراج محمدی، حمیدرضا نوربخش، سامان احتشامی، خشایار اعتمادی، حسن رضایی، منوچهر اسماعیلی، بیژن بیرنگ، محمد فرشته نژاد، حبیب اسماعیلی، باربد بیات و... در این مراسم حضور داشتند.

.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲