پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۴۰۱
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
به گزارش دیباچه،موتور جستجوگر «گوگل» در سالروز 86 سالگی «عمرشریف»هنرمند فقید مصری، لوگوی روزانه خود را به او اختصاص داد و یاد این بازیگر محبوب را در سراسر جهان گرامی داشت.

عمر شریف بازیگر شهیر مصری که بیش از همه برای بازی در نقش« دکتر ژیواگو » شناخته  شده است امروز ۱۰ آوریل ۸۶ ساله می‌شد. او که کارش را در سرزمین مادری‌اش از نوجوانی شروع کرد بعد وارد عرصه بین‌المللی و موفق شد تا جایزه گلدن گلوب ۱۹۶۲ را برای بازی در فیلم «لورنس عربستان» فیلمی از دیوید لین کسب کند.

«شریف» با بازی در فیلم حماسی «لورنس عربستان» شهرتی جهانی یافت. این فیلم نخستین فیلم انگلیسی زبان وی بود. او که نقش مقابل پیتر اوتول بریتانیایی را بازی می‌کرد، نامزدی اسکار را برای بازی در این فیلم به دست آورد.

وی سپس برای بازی در نقش اصلی فیلم «دکتر ژیواگو» در برابر جولی کریستی جلوی دوربین رفت و جایزه گلدن گلوب را به دست آورد. او سپس در نقش همسر فانی برایس بازی کرد و با باربارا استرایسند در فیلم «دختر شوخ» همبازی شد.

اما چند چیزی که احتمالا درباره وی نمی‌دانستید عبارت است از:

- شریف با ایان دوری خواننده انگلیسی کتک‌کاری کرده بود و این از آنجا ناشی شد که این خواننده سرشناس سعی کرد در رستوان و وقتی وی با یکی از دوستانش سر میز شام بود، به وی بی‌احترامی کند. پاسخی که این خواننده دریافت کرد مشتی از عمر شریف بود. این موضوع در بیوگرافی وی به قلم ریچارد بالز ذکر شده است. با این حال این تنها باری نبود که شریف دست به چنین کاری زد و او با یک پلیس فرانسوی نیز کتک‌کاری کرد و خودش معتقد بود با این کار به قهرمان فرانسوی‌ها بدل شده است.

- وی از طرفداران جدی کلوپ فوتبال هال سیتی بود و آنقدر طرفدار این تیم فوتبال بود که سال ۲۰۱۰ از دانشگاه این شهر یک درجه افتخاری دریافت کرد.

- این بازیگر هزاران کارت پستال پیشنهاد ازدواج در یک هفته دریافت کرد. در هفته افتتاحیه فیلم «دکتر ژیواگو» این بازیگر آنقدر با استقبال روبه رو شد که در یک هفته ۳ هزار پاکت مبنی بر پیشنهاد  ازدواج دریافت کرد. عمر شریف که در یک خانواده مسیحی به دنیا آمده بود ، پس از ورود به سینمای مصر با یکی از ستارگان وقت سینمای مصر به نام فاتن حمامه آشنا شد و برای ازدواج با وی که مسلمان بود، به اسلام گروید و نامش را به عمر شریف تغییر داد. حاصل این ازدواج طارق شریف است که سال ۱۹۵۷ به دنیا آمد.

- زمانی که در کالج ویکتوریا در اسکندریه تحصیل می‌کرد با یوسف شاهین و ادوارد سعید هم‌شاگردی بود. پس از این که در رشتهٔ ریاضی و فیزیک از دانشگاه قاهره فارغ‌التحصیل شد به مدت ۵ سال در شغل پدر که تجارت چوب بود مشغول به کار و پس از آن برای آموختن بازیگری وارد آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک لندن شد. شریف به زبان‌های انگلیسی، عربی، یونانی، ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسوی تسلط داشت و در فیلم‌ها اغلب نقش یک خارجی را بازی می‌کرد.



منبع :ایندیپندنت


منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲