پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۲۳۲
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶
نویسنده هشت و نیم دقیقه گفت: ترجیح این است که برای کارگردانی ماداگاسکار اول به سراغ کسی برویم که بیشتر کارگردان باشد تا بازیگر. در عین حال ممکن است هر بستری فراهم شود که رضا عطاران به عنوان کارگردان انتخاب شود.

به گزارش دیباچه، بابک کایدان، فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون درباره آخرین وضعیت آثار خود گفت: این روزها نگارش قسمت های پایانی "پاهای بی قرار" به تهیه کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی منوچهر هادی را برعهده دارم که در حال تولید برای شبکه پنج است.

این فیلمنامه نویس درباره روند تولید "پاهای بی قرار" توضیح داد: این سریال ۳ فاز دارد، فاز اول و سوم آن زمان حال و فاز دوم زمان گذشته را بیان می کند و به نوعی این فاز تاریخی است و بیست روز تا یک ماه دیگر این فاز به پایان می رسد اما در حال حاضر در ورامین فیلمبرداری می شود.

بابک کایدان از احتمال کارگردانی «ماداگاسکار» توسط رضا عطاران خبر داد

کایدان درباره اثر دیگر خود نیز اظهار کرد: نام این سریال "دل" است و قرار است تهیه کننده خبرها به شکل رسمی اعلام کند .

وی افزود: منتظر اکران فیلم های "آینه بغل" و "تگزاس" هستم که به گفته مسعود اطیابی، قرار است عید نوروز اکران شود. اگر آینه بغل آذر ماه اکران شود تقریباً دو اثر سینمایی پشت سر هم در اکران خواهم داشت.

کایدان درباره پیش بینی اکران فیلم های "آینه بغل" و "تگزاس" تصریح کرد: این آثار کمدی هستند، فضاهای شادی دارند، تنوع بصری وجود دارد و هم هنرپیشه های حرفه ای در آن بازی کرده اند، پیش بینی ام این است که با استقبال عمومی مواجه می شود. اما این که تا چه میزان بفروشد به مسائلی چون فصل اکران، شرایط عمومی جامعه، حال و هوای مردم بر می گردد. اکران فیلم بعد از دو هفته رضایت داشته باشد، تبلیغات دهان به دهان شروع می شود و تاثیرگزار در فروش است. یک اثر کمدی اجتماعی است و مسائل اقتصادی مردم را بیان می کند و اثر دیگر کمدی و اکشن است که در برزیل کار شده و تنوع و نو آوری در خود دارد. امیدوارم به دل مردم بنشیند و فکر می کنم این اتفاق بیفتد.

کایدان درباره ساخت سری دوم من سالوادور نیستم، اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم قسمت دوم این فیلم ساخته نمی شود و تهیه کنندگان این اثر آینه بغل را ساختند. شاید تا دو سال دیگر قسمت دوم ساخته شود اما در حال حاضر امکان ساختن قسمت دوم من سالوادور نیستم، وجود ندارد.

این فیلمنامه نویس از همکاری جدیدش با منصور سهراب پور خبر داد و گفت: "ماداگاسکار" پروژه ای است که قرار است در خارج از کشور کار شود، کشور هدف مشخص نشده و به دنبال کارگردان هستیم تا با توافقات فی مابین در ماه های آینده کلید بخورد. اما اگر این اتفاق نیفتد در فصل بهار تولید «ماداگاسکار» شروع می شود.

کایدان در ادامه تصریح کرد: قرار بر این بود که منوچهر هادی کارگردانی این اثر را انجام دهند اما به دلیل تولید سریال "پاهای بی قرار" بعید است که این کارگردان «ماداگاسکار» را بسازد، مگر این که تولید کار به زمانی برسد که وقتش خالی شود و این کارگردان بتواند این فیلم را بسازد.

این فیلمنامه نویس درباره انتخاب کارگردان "ماداگاسکار" اظهار کرد: هنوز گزینه ای قطعی نشده است اما کارگردانی که در فضای کمدی تخصص داشته باشد را انتخاب می کنیم.

کایدان در ادامه با توضیحات گفته شده در مورد انتخاب کارگردان کمدی از جمله رضا عطاران برای اثر جدیدش تصریح کرد: این تصمیمی است که بر عهده تهیه کننده قرار دارد. هر چند که با هم همفکری می کنیم ولی او باید تصمیم بگیرد که آیا به سراغ کارگردانی برویم که خودش بازیگر طنز بوده یا نه اما ترجیح این است که اول به سراغ کسی برویم که بیشتر کارگردان باشد تا بازیگر. در عین حال ممکن است هر بستری فراهم شود که رضا عطاران به عنوان کارگردان انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که بتوانیم به گزینه ای برسیم که هم با قصه ارتباط برقرار کرده و کار را دوست داشته باشد و در عین حال توانایی ساخت یک فیلم در خارج از ایران را داشته باشد.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲