پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۲۳۱
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶
بازیگر سریال "دنیای شیرین" گفت: متأسفانه این روز‌ها سینمای ایران به شکل سنگینی دچار روابط، دوستی‌ها و بازیگر سرمایه‌گذاران شده است. ما به‌طور واضح می‌بینیم که سینما در دست عده‌ای خاص است و تنها بازیگران معدودی در آن فعالیت می‌کنند.

به گزارش دیباچه، رضا فیاضی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص فعالیت‌های خود طی سال‌های جاری در عرصه هنر گفت: ماه‌هاست برای زندگی به جزیره کیش آمده‌ و از فضای تهران و بازیگری به‌ کلی دور شده‌ام. گاهی پیشنهاداتی برای بازی در تئاتر به من می‌شود، اما به علت تمرینات مداوم و لزوم حضورم در تهران قادر به همکاری با آن‌ها نیستم.

وی در همین راستا افزود:‌ بعد حضورم در جزیره کیش کتاب‌فروشی دایر کرده و به عرضه محصولات فرهنگی مشغول شده ام در کنار آن آموزشگاه بازیگری دارم و در آن به حدود ۱۳۰ هنرجو تدریس بازیگری می‌کنم.

رضا فیاضی: هرکس پول داشته باشد می‌تواند بازیگر شود

بازیگر سریال "زی‌زی‌گولو" در مورد حضور خود در عرصه سینما تأکید کرد: سال گذشته با فیلم "نرگس مست" راهی جشنواره فیلم فجر شدم اما با وجود اینکه فیلمنامه و محتوای این کار بسیار فاخر بود نمی‌دانم چرا مسئولین شورای انتخاب جشنواره این اثر را مناسب حضور در بزرگترین رویداد سینمایی کشور ندانستند.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر فیلم "نرگس مست" که در نوبت اکران قرار دارد امسال در فیلم "کار کثیف" به کارگردانی "خسرو معصومی" کارگردان خوب کشورمان بازی داشتم و به امید خدا با حداقل یک فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حاضر خواهم بود.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره حضور مجدد خود در تلویزیون ادامه داد: به‌تازگی برای بازی در سریال تاریخی و عاشقانه "ایران‌دخت" از سوی "محمدرضا ورزی" دعوت شدم و به امید خدا به‌زودی جلوی دوربین خواهم رفت. این سریال با فضای تاریخی و از نوعی عاشقانه اتفاق بزرگی در عرصه سریال‌سازی خواهد بود. گروه با تمام تلاش در حال ساخت پروژه بوده و امیدواریم که این سریال اواخر آذرماه از شبکه اول سیما روی آنتن برود.

وی درباره نقش خود در سریال ایران‌دخت اذعان کرد: فیلمنامه به‌طور کامل به دست من نرسیده و هنوز آن را تماماً نخوانده‌ام، اما می‌دانم که در این اثر نقش موسیو یک شخصیت فرانسوی را ایفا خواهم کرد.

بازیگر سریال "دنیای شیرین" با گلایه از وضعیت بازیگری در سینمای ایران اضافه کرد: یکی از دلایل خروج من از تهران و حضور در شهر کیش علاوه بر ترافیک و دود زیاد شهر، کم‌کاری و پیشنهادات بسیار کم بود. سینمای امروز متأسفانه به دست برخی اسپانسر بازیگر افتاده و هرکس پول داشته باشد می‌تواند به راحتی بازیگر شود.

وی در همین راستا تأکید کرد: برخی از کارگردانان و فیلمسازان که از قضا ما آن‌ها را استاد هم می‌نامیم به‌جای پول دادن به امثال رضا فیاضی و سایر بازیگران باتجربه و پیشکسوت ترجیح می‌دهند بازیگری را انتخاب کنند که برای آن‌ها و پروژه پول بیاورد و می‌گویند که چه کاری است که به امثال من دستمزد بدهند.

بازیگر فیلم "نرگس مست" با ابراز ناراحتی از برخی اتفاقات در سینما ادامه داد: پیشنهادات بسیار کمرنگ و ناراحت‌کننده شده است برای شخص من اتفاق افتاده که حتی به‌خاطر عدم تحمل بی‌احترامی و برخورد‌های بد قرارداد خود را نیز پاره کرده‌ام، زیرا من نمی‌توانم خیلی از اتفاقات مرسوم در سینمای امروز را تحمل کنم پس ترجیح میدهم از سینما فاصله گرفته و در شهر کیش به کتابفروشی و تدریس مشغول باشم.

فیاضی با تأکید بر وجود رابطه در سینمای ایران خاطرنشان کرد: متأسفانه این روز‌ها سینمای ایران به شکل سنگینی دچار روابط، دوستی‌ها و بازیگر سرمایه‌گذاران شده است. ما به‌طور واضح می‌بینیم که سینما در دست عده‌ای خاص است و تنها بازیگران معدودی در آن فعالیت می‌کنند. باز هم با این وجود شرایط من بد نیست و گه گاه پیشنهاداتی به من می‌شود، اما بسیاری از دوستان و هم‌نسلان من به‌طور کامل از بازیگری دور مانده‌اند و بیکار شده‌اند. امیدوارم وضعیت نابسامان و ناراحت‌کننده سینمای ایران با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست مسئولین فرهنگی هنری بهبود پیدا کند.

منبع: میزان
برچسب ها: دیباچه ، رضا فیاضی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲