پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سید امیر سیدزاده در گفتگو با دیباچه
فیلم «مادر قلب اتمی»، یکی از آثاری است که به تازگی به شبکه نمایش خانگی آمده، اما کارگردان آن علی احمدزاده به نحوه توزیع آن اعتراض داشته و آنرا ناعادلانه دانسته است. سید امیر سیدزاده تهیه کننده این فیلم درباره این اعتراض و دیگر حاشیه های آن از جمله شکایتش از سارقان اینترنتی فیلمش توضیح داد.

فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» ساخته علی احمدزاده یکی از آثاری است که پس از ساخت تا اکران با حاشیه های بسیاری همراه بوده است.

 این فیلم که در سال 1393 تولید شد، پس از 3 سال توقیف با اعمال اصلاحاتی پروانه نمایش گرفت و اواخر خردادماه امسال به صورت محدود روی پرده سینماها رفت و پس از سه هفته و در پی نامه تعدادی از نمایندگان مجلس از سینماهای دیگر نیز برداشته شد و تلاش عوامل فیلم برای بازگشت این اثر به سالن‌های نمایش بی نتیجه ماند.

سید امیر سیدزاده: تعطیل کردن دفترم در اعتراض به فضای فعلی سینماست/ فیلم به درستی در شبکه نمایش خانگی توزیع شده و 200 هزار نسخه فروخته است/اعتراض باید با آگاهی همراه باشد!

حال این فیلم بیش از ده روز است که به شبکه نمایش خانگی آمده و یک روز پس از آن علی احمدزاده نسبت به نوع توزیع این فیلم اعتراض کرده و آن را ناعادلانه دانسته بود! و اتفاق دیگر اینکه سید امیر سید زاده در روز 28 شهریورماه از شکایتش بر علیه سایت های غیرقانونی خبرداده بود، تا در نهایت از طریق پلیس فتا از دانلود رایگان و غیر قانونی فیلم جلوگیری کند.

سید امیر سید زاده، درباره چگونگی روند شکایتش به دادگاه جرائم رایانه ای و نتیجه تحقیقات پلیس «فتا»، به خبرنگار سینمایی دیباچه، گفت: با اینکه موضوع را از طریق قانونی دنبال کردم، اما به نتیجه مثبتی نرسیدم جز اینکه در چند روز اول سایت های خاطی فیلتر شدند.

سیدزاده با تأکید بر اینکه عدم وجود قانون کپی رایت یکی از دلایل سواستفاده سارقان فرهنگی است، ادامه داد: در نهایت به دلیل کثرت سایت های متخلف، تلاش بی نتیجه ماند و شکایت ما راه به جایی نبرد!

سید امیر سیدزاده، درباره نوع انتشارفیلم «مادر قلب اتمی» در شبکه خانگی و اعتراض کارگردان این فیلم به نحوه توزیع آن گفت: بهتر آن است پیش از هر نوع اعتراض نسبت به موضوع تحقیق کنیم تا با آگاهی درباره آن سخن بگویم؛ زیرا هیچ اتفاق ناعادلانه ای نیفتاده و فیلم با برنامه ریزی در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.

سیدزاده گفت: فیلم «مادر قلب اتمی» به مقدار تیراژی که در شبکه نمایش خانگی به آن اختصاص داده شده، فروخته است و زمانی که 200 هزار نسخه در یک نوبت به فروش می رسد، یعنی اینکه روال توزیع و انتشار درست بوده است.

سید امیر سیدزاده که پیش تر از تعطیلی دفتر سینمایی اش خبر داده بود، درباره این اتفاق نیز گفت: تعطیل کردن دفتر سینمایی ام در اعتراض به فضای فعلی سینماست؛ زیرا ماهیانه 20 میلیون تومان هزینه داشت و با سیاست های موجود فعلی کسب و خرج چنین مبلغی امکان پذیر نیست و از آنجایی که به جز «مادر قلب اتمی» یکی دو فیلم دیگر نیز در نوبت اکران داریم، ترجیح دادم دفتر را تعطیل کنم و فعلأ به ساخت سالی یک فیلم اکتفا کنم.

سید امیر سید زاده در پایان درباره فعالیت های دیگرش در عرصه سینما گفت: فعلأ پروژه ای را در دست تولید ندارم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲