پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۶۴۱
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
مدیر شبکه پنج سیما درباره‌ی کیفیت فیلنامه‌ها اظهار کرد: زمانی که تولید مجموعه‌های تلویزیونی به سطح مناسبی برسد، شتاب تولید کمتر می‌شود و بر روی فیلمنامه تمرکز بیشتری خواهد شد.

به گزارش دیباچه، مجید زین‌العابدین با اشاره به افزایش تعداد سریال‌های شبکه پنج سیما بیان کرد:‌ معاون سیما مقرر کرده‌اند که چهار شبکه هر شب سریال داشته باشند. در گذشته سیاست صداوسیما مبنی بر تولید و پخش دو سریال برای هر شب بود اما در حال حاضر به چهار سریال رسیده است. بنابراین متناسب با این سیاست گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما هم فعال شد، طرح‌هایی به دست ما رسید و همچنین کارهایی که در گروه توقف تولید بودند به گردش افتادند. خوشبختانه مجموعه‌های تلویزیونی خوبی در حال تولید است.

مدیر شبکه پنج سیما: مجموعه‌های تلویزیونی خوبی در حال تولید است

او ادامه داد: امیدوارم زمان پخش سریال‌ها نیز بازخورد خوبی داشته باشیم به دلیل اینکه در این پروژه‌ها تهیه‌کنندگان، کارگردانان، بازیگران و عوامل پشت صحنه‌ که سرشناس هستند کار می‌کنند. در حال حاضر ما در شبکه پنج با کارگردانانی مانند سعید سلطانی، مسعود آب‌پرور، منوچهر هادی، بهرام بهرامیان و فریدون جیرانی همکاری داریم و زمانی که این نام‌های بزرگ را کنار هم می‌گذاریم نشان می‌دهد که مسیر تولید درست طراحی شده است.

مدیر شبکه پنج سیما با اشاره به بازخورد سریال‌هایی که از این شبکه در حال پخش است، بیان کرد: نظرسنجی رسمی مرکز تحقیقات در حال حاضر به دست من نرسیده اما بازخوردها مناسب بوده‌ است. ما از طریق بازخوردهای میدانی و صداوسیما که از طریق مسیر ارتباطی پیامک و شماره‌های داخلی شبکه است به این بازخورد دست پیدا کرده‌ایم. البته دو سریالی که از شبکه پنج سیما در حال پخش است از لحاظ محتوا با هم فرق دارند. «در جست‌وجوی آرامش» یک کار اجتماعی و جدی و «لژیونر» کاری طنز است اما بازخوردهای خوبی داشتند.

او با اشاره به بودجه سریال‌های شبکه «پنج» سیما گفت:‌ خوشبختانه از نظر بودجه در حوزه کار نمایشی مشکلی نداریم و عوامل کار نیز تا به حال درباره بودجه گلایه‌ای نکرده‌اند. معاونت سیما به طور متمرکز این بودجه را تأمین می‌کند و از طریق سیمافیلم در اختیار گروه‌های فیلم و سریال قرار داده می‌شود.

زین العابدین با بیان اینکه مسأله کیفیت فیلمنامه‌ها در کوتاه مدت قابل حل نیست، بیان کرد: مسأله مدیریت فیلمنامه کوتاه مدت نیست. ما می‌توانیم به طور مقطعی روی فیلمنامه‌ای متمرکز شویم و سطح کار را بالا ببریم. اما نکته‌ای که معاون سیما در گذشته درباره ضعف فیلمنامه‌ها گفته بودند ناظر بر این است که نهضت بزرگی در عرصه فیلمنامه ایجاد شود و سطح فیلمنامه‌های ما به طور کلی ارتقاء پیدا کند. ما برای بهبود فیلمنامه‌ها به پژوهشگر، نویسنده چیره دست، مدیریت مناسب در زمان کافی احتیاج داریم.

او افزود: مسأله فیلمنامه را نمی‌توان در کوتاه مدت پیش برد. زمانی که تولیدات ما به سطح مناسبی برسد شتاب تولید کمتر می‌شود و بر روی فیلمنامه تمرکز بیشتری خواهد شد؛ البته این حرف به این معنی نیست که در حال حاضر سریال‌های ما بدون کیفیت هستند. اکنون هم حساسیت‌های لازم در سریال‌ها وجود دارد اما زمانی که تولید سریال به یک سطح منطقی برسد کیفی‌سازی را بیشتر پیش خواهیم برد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲