جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۶۰۶
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
گفتگو با کارگردان فیلم «اورسن ولز صحبت می کند» درباره تقلیل اکران های فیلمش
مستند«اورسن ولز صحبت می‌کند»به کارگردانی نیما قلی‌زادگان از امروز 25 شهریورماه در سینمای «هنر و تجربه» اکران می‌شود؛ اما تعداد اکران های آن کمتر از دیگر فیلمهای این گروه سینمایی است. نیما قلی زادگان در اینباره توضیح داد.

فیلم «اورسن ولز صحبت می کند»، مستندی درباره کارگردان «همشهری کین» است که نیما قلی زادگان کارگردان آن است.

نسخه نهایی و کامل این فیلم برای اولین بار سال گذشته در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روی پرده رفت و حال قرار است از امروز، 25 شهریورماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» به روی پرده سینماها برود و این در حالی است که به گفته کارگردان ممکن است تعداد اکران های این فیلم از یک چهارم هم کمتر باشد.

نیما قلی زادگان: کم شدن اکران های فیلمم ربطی به اختلافات اسعدیان با علم الهدی ندارد

نیما قلی زادگان درباره تقلیل اکران های فیلمش به خبرنگار سینمایی دیباچه، گفت: دلیل این اتفاق تعداد زیاد فیلمهای متقاضی اکران است و اگر منطقی نگاه کنم به فیلمسازان دیگر نیز حق می دهم که فیلمشان در سینمای «هنر و تجربه» اکران شود و البته اینکه به نظرم تمرکز سینمای «هنر و تجربه» بر روی آثار سینمایی  است و فیلمهای مستند در مرتبه بعدی قرار دارند.

قلی زادگان درباره تعداد دقیق اکران های فیلمش نیز گفت: باید دید میزان استقبال مخاطبان از فیلم چقدر است زیرا این موضوع بر تعداد اکران های فیلم تأثیر دارد؛ اما با توجه به ترافیک کاری و تعداد زیاد متقاضیان بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد.

نیما قلی زادگان ادامه داد: طبق صحبت هایی که با مسئولان سینمای «هنر و تجربه» داشته ام شاید اکران فیلم «اورسن ولز صحبت می کند» تا یکسال ادامه پیدا کند اما در دوره های کوتاه مدت به روی پرده خواهد رفت.

نیما قلی زادگان: کم شدن اکران های فیلمم ربطی به اختلافات اسعدیان با علم الهدی ندارد

نیما قلی زادگان درباره شنیده هایی مبنی بر اینکه که نریشن خوانی همایون اسعدیان تحت تأثیر اختلاف قبلی او با با امیرحسین علم الهدی، مدیر گروه سینمایی «هنر و تجربه» یکی از دلایل کم شدن اکران های فیلمش است، گفت: این موضوع هیچ ربطی به ماجرای کم شدن اکران ها ندارد زیرا مستند ـاورسن ولز صحبت می کند» در همان زمان که سینمای «هنر و تجربه» در حال شکل گیری بود، پس از پروسه ای 3 ساله تولید شد؛ در نتیجه تعداد اکران های فیلم ربطی به اختلافات موجود ندارد و تنها دلیل آن تعداد زیاد فیلمهاست.

گفتنی است فیلم «اورسون ولز صحبت می‌کند» درباره کارگردان شهیر آمریکایی و خالق «همشهری کین» ساخته شده و یک شناخت تازه از این چهره را به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

از دیگر عوامل این مستند می توان به تدوین: سیاوش کرد جان، نیما قلی‌زادگان، بابک حیدری، صداگذاری: ایرج شهزادی، تهیه‌کننده:نیما قلی‌زادگان و مهدی لطیفی اشاره کرد.

اکران فیلم سینمایی «اورسون ولز صحبت می‌کند» ساخته نیما قلی‌زادگان امروز شنبه 25 شهریور، آغاز و مراسم افتتاحیه با حضور جمعی از سینماگران امشب ساعت 20:00 در باغ فردوس برگزار می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار