پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
بازیگر نقش بزرگ آقا گفت: دوست ندارم از روی فیلم‌های هالیوودی الگوبرداری کنم. خلاقیت از خود انسان و بازیگر ناشی می‌شود. در کل علاقه دارم خودم باشم نه اینکه از کسی الگوبرداری کنم. تاکنون هرکاری کرده‌ام از مطالعات، تمرینات و کنجکاوی خودم بوده است.

به گزارش دیباچه، علی نصیریان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، درخصوص روند طولانی مدت موفقیت‌هایش در عرصه بازیگری گفت: این بحثی بسیار طولانی است و نمی‌شود آن را در چند کلمه خلاصه کرد اما در همین حد باید بگویم که استمرار تمرین‌ها، کار کردن، تفکر کردن و در خود اندیشیدن باعث موفقیت یک بازیگر خواهد شد.

وی در همین راستا ادامه داد: انتخاب نقش هم یکی از راه‌های موفقیت در بازیگری است. خود من همواره سعی می‌کنم که نقش‌هایی را انتخاب کنم که دارای فراز و نشیب و پیچیدگی ساختار باشند. این نقش‌ها به من این فرصت را داده‌اند که بتوانم خود را با آنها محک زده و توانایی‌هایم را به کار گیرم. شما وقتی در انتخاب دقت نمایید، فیلمسازان هم در انتخاب شما دقت می‌کنند.

علی نصیریان راز موفقیت یک بازیگر را فاش کرد

بازیگر نقش "بزرگ آقا" تبدیل نقش‌های کم به نقش‌های ماندگار را یکی از نبوغ بازیگری خواند و افزود: اینکه یک بازیگر بتواند نقشی کوچک را به بهترین شکل بازی کند به خلاقیتش بستگی دارد. اگر بازیگر بخواهد به سادگی از نقش بگذرد و فقط اجرایش کند بی شک تاثیر گذار نیست اما با تفکر و تمرین سراغ آن نقش برود ممکن است سالها با همان نقش در یادها بماند.

وی هنر را بسیار پیچیده توصیف کرد و اذعان کرد: کار هنر اصلاً آسان نیست و نمی‌توان ساده انگارانه به آن نگاه کرد. ممکن است از دور ببینیم که فلان بازیگر یک نقش را به راحتی بازی می‌کند ولی نمی‌دانید پشت این راحتی چه سختی‌هایی را تحمل کرده است. این راحتی در بازی کردن وقتی به وجود می‌آید که روزها و ماه ها برای رسیدن به آن نقش تلاش شده باشد.

بازیگر سریال "میوه ممنوعه" درخصوص تفاوت بازیگری در سینما و تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: بنیاد اولیه تصویر کردن یک نقش است. حال آن که نقش در سینما، تئاتر و تلویزیون باشد. تنها تفاوت بازی در این سه مدیوم میدان عمل یک بازیگر است که به فاصله، نور، لنز، دوربین، زمان و گریم بستگی دارد. در تئاتر با تماشاگری روبرو هستید که در نقاط مختلف سالن نشسته و شما باید با تک تک نقاط در ارتباط باشید، اتفاقی که در سینما و در مواجهه با دوربین اینگونه نیست.

وی با اشاره به آرزوهای خود در بازیگری تاکید کرد: من خیلی دنبال این نیستم که بخواهم نقش خاصی را بازی کنم و آرزوی این چنینی ندارم. بیشتر تمرکز من روی آن است که نقش پیشنهاد شده را از تمام ابعاد مورد بررسی قرار داده و بهترین خود باشم.

بازیگر نمایش اعتراف با اشاره به استعداد بالای هم نسلان خود ادامه داد: بعضی از دوستان من مثل محمدعلی کشاورز و عزت الله انتظامی متاسفانه به علت مشکلات جسمی از بازیگری فاصله گرفته‌اند وگرنه بدون شک در ارائه بازی همچنان پدر قدرت و از لحاظ روحی آماده هستند. خدا را شکر که من همچنان توان جسمی برای ادامه کار در عرصه بازیگری را دارم اما این را بدانید که این عزیزان از لحاظ بازی بسیار بهتر از من هستند و امیدوارم با بازگشت سلامتی‌شان دوباره بتوانند بازی کنند.

نصیریان با اشاره به منفی بودن الگوبرداری از بازیگران خارجی برای بازیگران جوان خاطرنشان کرد: خود من زیاد فرصت فیلم دیدن ندارم. نمی‌گویم که فیلم دیدن بد است اما خیلی دوست ندارم از روی فیلم‌های هالیوودی الگوبرداری کنم. خلاقیت از خود انسان و بازیگر ناشی می‌شود. در کل علاقه دارم خودم باشم نه اینکه از کسی الگوبرداری کنم. تاکنون هرکاری کرده‌ام از مطالعات، تمرینات و کنجکاوی خودم بوده است.

منبع: میزان
برچسب ها: دیباچه ، علی نصیریان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
کاشکی روزی بازیگر بشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲