جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
به گزارش دیباچه
مراسم اختتامیه طرح قرآنی «بشارت ۱۴۵۱» روز پیش 10 شهریورماه با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، عبدالعلی علی‌عسکری رییس رسانه ملی، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و جمعی از مسئولان و مدیران در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه دیباچه، مراسم اختتامیه طرح قرآنی «بشارت ۱۴۵۱» روز پیش 10 شهریورماه با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، عبدالعلی علی‌عسکری رییس رسانه ملی، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و جمعی از مسئولان و مدیران صدا و سیما و نهادهای قرآنی در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

مراسم اختتامیه طرح قرآنی «بشارت 1451» برگزار شد

در ابتدای این مراسم، آیت الله محمدی گلپایگانی گفت: عید قربان یادآور، خاطره بزرگ قهرمان توحید حضرت ابراهیم (ع) است.

آیت الله محمدی گلپایگانی گفت: بابت برگزاری این برنامه که به یاری رییس سازمان صدا و سیما و مسئولان در این روز عزیز برگزار شد به شما تبریک می گویم.

آیت‌الله گلپایگانی ادامه داد: تدارک اختتامیه طرح «بشارت ۱۴۵۱» کار زیبایی است و برگزاری آن را در آستانه «هفته ولایت» به فال نیک می‌گیریم؛ آن هم در بارگاه بزرگ مرد زمان و بزرگواری که عمری به دنبال یک هدف بود و آن، جلب رضایت حق بود.

آیت‌الله گلپایگانی گفت: امام خمینی (ره) در برابر دشمنان مثل کوه می‌ ایستاد و زمانی که مسائل عاطفی پیش می‌آمد، انسانی لطیف بود. 

او گفت: امام خمینی (ره) جز خدا از کسی نمی‌ترسیدند و در مقابل مردم، متواضع، مهربان و غمخوار بود و به برکت وجود رهبری و قرآن، هم‌اکنون بیش از ۱۵ میلیون نفر ظرف ۳ ماه طرفدار قرآن شدند که این افتخار بزرگی است و من اطمینان دارم روح حضرت امام (ره) و پشتوانه ولایت عصر (عج)، نگهدار این حرکت خواهد بود.

در ادامه مراسم عبدالعلی علی‌عسکری، رییس سازمان صدا و سیما گفت: خدا را شکر که امروز طرح «بشارت ۱۴۵۱» به نتیجه رسیده که بابتش از زحمات مدیران و مسئولان مؤسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی که برای این برنامه تلاش کردند، ممنونم

رییس سازمان صدا و سیما گفت: امروز با تلاش رسانه ملی، ۱۵ میلیون نفر از طریق رادیو و تلویزیون با این برنامه ارتباط برقرار کرده اند و ۵ میلیون نفر هم از طریق فضای مجازی با این طرح مرتبط شدند.

علی عسکری در ادامه سخنانش گفت: امیدوارم آنهایی که با قرآن انس دارند در این چند ماه با سوره‌های «مُلک» و «واقعه» ارتباط برقرار کرده باشند.

علی‌عسکری افزود: یادمان باشد قرآن معجزه الهی است که برای هدایت انسان هاست و امیدوارم ما را تکان دهد تا اصلاح شده و در مسیر امواج الهی قرار بگیریم؛ زیرا قرآن، ما را به پایدارترین مفاهیم هدایت می‌کند.

علی عسکری گفت: تمام مفاهیمی که جوامع بشری به آن نیاز دارند در قرآن هست و قرآن برای حیات انسان، جامعه و خانواده ضروری است و به همین خاطر است که نخست ‌وزیر اسبق انگلیس می گفت: «تا قرآن میان مسلمانان وجود دارد، آنها از ما برترند و نمی‌توانیم سلطه خود را بر آنها گسترش دهیم» و این یعنی قرآن سد بزرگ آهنین در برابر مطامع مستکبران است.

مراسم اختتامیه طرح قرآنی «بشارت 1451» برگزار شد

رییس سازمان صدا و سیما گفت: ما در معرض جنگی بی‌ امانیم و در این جنگ، آنهایی که می‌توانند در برابر استکبار بایستند، همان اهالی قرآن هستند؛ یعنی آنهایی که اهل قرآن، عترت و ولایتند.

علی عسکری ادامه داد: زمانی که اجازه نمی دهیم قطعه ای از خاک ملت ایران به دست دشمن بیفتد؛ قطعاً می‌توانیم در جنگ رسانه‌ ای امروز نیز که بسیار پیچیده‌ است، موفق باشیم و موفقیت ما، امتیاز بزرگی برای کل منطقه و جهان خواهد بود.

در پایان محمد حسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر شورای معارف سیما نیز در پایان گفت: طرح «بشارت ۱۴۵۱» با مشارکت بیش از ۵۰ موسسه و مرکز فرهنگی و نهادهای لشگری و کشوری، آغاز شد و دلیل برگزاری اختتامیه در این مکان این این است که می خواستیم با روح پرفتوح امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب، همچنین امام عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کنیم.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهید سید محمد حسینی و امین شیرازی تجلیل و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار