جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۰۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
آخر هفته زمان مناسبی برای مطالعه است، لیست پیشنهادی دیباچه را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه دیباچه، آخر هفته زمانی است که خیلی راحت می توان زمان را طوری تنظیم کرد تا به کتاب خواندن بپردازیم در این مطلب سعی بر آن داریم چند کتاب را معرفی کنیم.

نسخه خواندنی دیباچه برای چهارمین هفته مرداد ماه


پدر خوانده

آمریگو بوناسرا در تمام طول زندگی‌اش در آمریکا به نظم و قانون اعتقاد داشت ولی این به نفعش نشده بود. با اینکه مغزش مملو از نفرت و رویای خرید یک اسلحه و کشتن آن دو جوان بود و فکر این کار تا جمجمه‌اش نفوذ کرده بود، به همسر هنوز گیجش رو کرد و گفت: «اون‌ها ما رو به مسخره گرفتند.» زن مکثی کرد و سپس بدون اینکه از عواقب جوابش ترسی به خود راه دهد گفت: «برای اجرای عدالت باید جلوی خان کورلئونه زانو بزنیم.»

فيلمی كه فرانسيس فورد كاپولا براساس رمان پدرخوانده ساخت،  تحسين‌شده‌ترين فيلم تاريخ سينماست كه روایتی نو در سينماي آمريكا به ‌شمار مي‌رود.

اين كتاب به قلم ماريو پوزو نگارش شده است و حبيب الله شهبازی نيز آن را ترجمه كرده است و در ٦٠٠صفحه با قيمت ٣٥هزار تومان در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است لازم به ذكر است كه اين كتاب سه مرتبه به چاپ رسيده است.


گرما و غبار 

در اين كتاب آمده است كه: دو فیلم نامه ی خانم جابوالا جایزه ی اسکار و رمان حاضرش "گرما و غبار" هم جایزه ی بوکر را دریافت کرده است. او سال ها فرهنگ غرب و شرق را تجربه کرده است و نویسنده ای میان فرهنگی به شمار می رود.

 الیوایای خوشگل و سهل گیر، همسر یکی از مأموران دولت بریتانیا در هند است. پنجاه سال بعد زن دیگری به هند می رود تا در یابد الیویا در کجا به خطا رفته است و چرا نام بردنش در محفل خانوادگی ممنوع است. آیا این زن مثل الیویا عمل می کند یا در آینه ی تجربه هایش از سرزمین شگفت هند، درسی ژرف تر و اسرارآمیز تر نهفته است؟

 روت پریور جابوالا نه تنها داستانی عاشقانه نوشته، بلکه پیچیدگی های کشوری جذاب را نمایانده است.


لازم به ذكر است كه اين كتاب توسط مهدي غبرايی در ٢١٦ صفحه  ترجمه شده است و نگارش آن برعهده روت پريور جابوالا بوده است. اين كتاب سه مرتبه به چاپ رسيده است و با قيمت ١٢٥٠٠در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است.


آموندسن

حدسم راجع به خانه‌ی واقع در آموندسن درست بود. من را برای شام برد همان جا. یک روز در راهرو به هم برخوردیم، ظاهراً من را که دید، همان لحظه تصمیم گرفت دعوتم کند به شام. لابد یادش افتاده بود به من قول داده راجع به برنامه‌ی تدریس صحبت کنیم.

آلیس مونرو نویسنده‌ی معروف کانادایی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات سال 2013 و جایزه‌ی ادبی بوکر در سال 2009 است. بعضی از آثار ترجمه‌‌شده‌ی او عبارت‌اند از: گریزپا، رؤیای مادرم و دستمایه‌ها.


اين كتاب به قلم آليس مونرو به نگارش در امده است و بهار اكبريان ترجمه شده است و در ٨٠ صفحه با قيمت ٤٥٠٠ در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است.
برچسب ها: دیباچه ، کتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار