شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۸۷۰
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
کارگردان فیلم «پاتو کفش من نکن» در گفتگو با دیباچه
حسین فرحبخش کارگردان فیلم پرحاشیه «پاتو کفش من نکن» که با محدویت سنی +12 به روی پرده سینما رفته است، اعمال رده بندی سنی و دسته بندی آثار سینمایی ایرانی را بر این اساس، سلیقه ای و غیر قانونی دانست.

فیلم سینمایی «پاتو کفش من نکن» ساخته حسین فرحبخش یکی از آثار پرحاشیه ای است که چون فیلمهای دیگر این کارگردان با محدودیت و حاشیه های فراوان اکران شده، اما با این حال فروش قابل قبولی داشته و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «پا تو کفش من نکن» که با وجود داشتن پروانه نمایش از شورای صنفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای اکران با حاشیه هایی مبنی بر ممیزی برخی سکانس ها و تدوین مجدد فیلم همراه شده بود در نهایت با ایجاد محدودیت سنی به روی پرده سینماها رفت.

حسین فرحبخش کارگردان فیلم «پاتو کفش من نکن» درباره وجود قانون محدودیت سنی برخی فیلمها و دسته بندی آثار سینمایی بر اساس رده سنی به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: اساسأ چنین قانونی وجود ندارد و تعریفی برای این نوع دسته بندی ها در نظر گرفته نشده و شرایط مکتوبی در اینباره تصویب نشده است.

حسین فرحبخش: ممیزی وزارت ارشاد قانونی نیست بلکه سلیقه ای است!

حسین فرحبخش در ادامه گفت: زمانی که هر شخص غیر متخصص و غیر مسئول درامور ممیزی وزارت ارشاد دخالت می کند نتیجه آن اجرای قوانینی است که هیچ سندیتی ندارند؛ به این ترتیب می توان گفت ممیزی وزارت ارشاد قانونی نیست و جالب اینجاست زمانی که به ممیزی و سانسور اعتراض می کنیم می گویند قانون را قبول ندارید!

حسین فرحبخش گفت: به نظرم در ایران همه رده های سنی از پنج ساله تا پیرمرد 80 ساله می توانند فیلمم را ببیند و ممنوعیتی برای دیدن آن وجود ندارد؛ اما در نهایت با این عنوان که دیدن آن به کودکان زیر 12 سال توصیه نمی شود اجازه اکران یافته است.

فرحبخش در پایان گفت: با همه این کاستی ها وزارت ارشاد را فصل الخطاب می دانیم اما توقع داریم نسبت به این اعمال نظرهای شخصی و غیر مسئولانه قرار نگیرد و مستقل عمل کند!

گفتنی است فیلم سینمایی «پاتو کفش من نکن» به تهیه کنندگی عبداالله علیخانی با بازی سحر قریشی، یوسف تیموری، بهنوش بختیاری، علی صادقی، سیروس گرجستانی و رضا ناجی در سینماهای کشور به روی پرده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار