شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۸۴۳
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
بازیگر نمایش «صبح یه روز لعنتی» در گفتگو با دیباچه
پژمان عبدی یکی از بازیگران نمایش «صبح یه روز لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی حسن باستانی، از ویژگی های این نمایش و جزئیات نقشش گفت.

نمایش «صبح یک روز لعنتی» یکی از نمایش هایی است که این روزها در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به روی صحنه است و حسن باستانی کارگردان آن است و بازیگرانی چون مارال فرجاد، لیلا برخورداری، پژمان عبدی و حمیدرضا فلاحی در آن ایفای نقش می کنند.

پژمان عبدی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر که در نمایش «صبح یه روز لعنتی» نقش سرباز را ایفا می کند درباره ویژگی های کارگردانی حسن باستانی و چگونگی همکاری اش با او به خبرنگار تئاتر دیباچه گفت: حسن باستانی از آن دسته کارگردان هایی است که دست بازیگر را در رسیدن به نقش باز می گذارد و از ایده ها و پیشنهادات بازیگران و عواملش در جهت بهتر و کامل تر شدن نمایش، استقبال می کند.

پژمان عبدی:حسن باستانی برای رسیدن به نقش دستم را باز گذاشت/ با فضای «گروتسک» غریبه نیستم

پژمان عبدی افزود: با توجه به اینکه نقش سرباز ویژگی های خاص خود را داشت حسن باستانی اختیار کاملی در ارائه نقش به من داد و تا حدود زیادی در اجرای میزانسن ها دست مرا باز گذاشت؛ البته از آنجایی که زمان تمرینات ما زیاد نبود ایشان کلیت اثر و طرح ها و نظرات مورد نظر را در ذهن داشتند و من نیز به عنوان بازیگر با ارائه پیشنهادهایم در کامل کردن اثر سهیم بودم.

پژمان عبدی درباره سبک و سیاق نمایش «صبح یک روز لعنتی» و تجربه حضورش در چنین اثری گفت: فضای کمدی از نوع «گروتسک» را قبلأ در نمایش «کلاه آهنی ها» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خودم تجربه کرده ام و با این نوع کار بیگانه نبودم؛ به اضافه اینکه  نمایش «خرمهره» به کارگردانی محسن قصابیان  نیز فضایی گروتسک داشت که اتفاقا در آن اثر نیز نقش سرباز داشتم که با احتساب نقشم در کلاه آهنی ها سه بار نقش سرباز را بازی کرده ام!

عبدی در پاسخ به این سوال که چقدر در ایفای متفاوت نقش سرباز تلاش کرده است گفت: سه سربازی که در سه نمایش ایفا کرده ام تفاوت ها و شباهت هایی داشتند  و من به عنوان بازیگر خصوصیات اخلاقی هرکدام از آنها را در راستای نقش برجسته کردم.

پژمان عبدی در توضیحات بیشتر گفت: نکته مهمی که سعی کردم آن را رعایت کنم درجه و میزان فانتزی این سه اثر بود که به نظرم اطلاع از این موضوع می توانست بر نوع بازی ام تأثیر بگذارد.

پژمان عبدی توضیح داد: در میان سه نمایشی که در آنها نقش سرباز ایفا کرده ام «صبح یه روز لعنتی» به رئالیست نزدیک تر و «خرمهره» از واقعیت دور بود و وجه فانتزی پررنگی داشت؛ در حالی که در نمایش «کلاه آهنی ها» فضا از گروتسک به رئالیسم تغییر می کرد و این رفت و آمد تا به آخر ادامه داشت که تلاشم این بوده با تشخیص درست فضای هرکدام از آثار بر نوع بازی هایم تأثیر بگذارم، حال اینکه میزان موفقیتم چه اندازه بوده است سوالی است که مخاطب می تواند به آن پاسخ دهد.

پژمان عبدی در پایان گفت: شباهت ظاهری نقش ها باعث شده بود درابتدا برای حضورم در نمایش «صبح یک روز لعنتی» تردید داشتم اما با توجه به پیشینه ای که از حسن باستانی سراغ داشتم و با توجه به حضور بازیگران و عوامل کاربلد در نمایشش به دودلی پایان دادم و بازی در صبح یک روز لعنتی را پذیرفتم.

نمایش «صبح یک روز لعنتی» اثری است به نویسندگی و کارگردانی حسن باستانی با بازی رویا افشار، لیلا برخورداری، مارال فرجاد، حمیدرضا فلاحی، پژمان عبدی، احمد صمیمی که هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت 20:30 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به روی صحنه می رود و اجرای آن تا 31 مردادماه ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار