جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
در نشست خبری یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران مطرح شد:
نشست خبری یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران صبح امروز 21 مردادماه در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. در این نشست درباره چگونگی برگزاری جشن امسال و تفاوت های آن با دوره های پیش صحبت شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، نشست رسانه ای یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، صبح امروز 21 مردادماه در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

از جشن منتقدان و نویسندگان امسال بخش های اضافه حذف شده اند/آثار در کمال سلامت داوری شده اند

جعفر گودرزی دبیر جشن، جواد طوسی رییس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان، علی باقری طراح پوستر جشن و همچنین اسماعیل میهن دوست، کامران ملکی، سیاوش حقیقی، میثم میرزایی در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای نشست، جعفر گودرزی، دبیر یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ضمن خوش آمد گویی به اهالی رسانه، گفت: من مطبوعاتی و همکار شما هستم؛ هرچند به اقتضای سن نمی توانم مانند شما فعال باشم و بنا به درخواست دوستان دبیری جشن را بعهده گرفتم.

جعفر گودرزی گفت: جشن امسال را با شکوه برگزار خواهیم کرد، هرچند دوستان مسئول در سالهای پیش نیز جشن را خوب برگزار کردند.

گودرزی ادامه داد : در سینمای ایران اخبار فروش مهم است و ارزش فرهنگی آثار کمتر دیده می شود و ما در جشن امسال می خواهیم به این وجه از آثار سینمایی بپردازیم و چنین هدفی داریم.

وی گفت: امسال جشن یازدهم، بیست و شش مرداد ماه برگزار خواهد شد و درخلال آن از بزرگان جمشید هاشم پور، گوهر خیراندیش، جمال امید و فرید مصطفوی تقدیر خواهد شد؛ به اضافه اینکه بخش مهم دیگری نیز خواهیم داشت که در آن به علی معلم می پردازیم و نکوداشتی برای اوست.

جعفر گودرزی درباره تفاوت های جشن منتقدان امسال با سالهای پیش گفت: در جشن امسال فیلمهای کوتاه و مستند نخواهیم داشت زیرا در سالهای گذشته هیئت انتخاب به دلیل کثرت فیلمها موفق به دیدن این گونه آثار نمی شدند و در نتیجه این فیلمها از دور مسابقه خارج می شدند؛ لذا تصمیم بر این شد که این دو دسته فیلم از جشن حذف شوند و در بخش های دیگری و در زمانی دیگر با هم رقابت کنند و مورد داوری قرار گیرند.

جعفری گفت: در جشن امسال، بانک رفاه اسپانسر برنامه است، البته سازمان سینمایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز جشن امسال را همراهی خواهند کرد. همچنین شرکت «آیو» به صورت اینترنتی جشن امسال را پخش خواهد کرد و مخاطبانی که در جشن نیستند می توانند این مراسم را به صورت زنده ببینند.

در ادامه نشست، جواد طوسی رییس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان ضمن ضرورت دانستن استقلال جشن گفت: این جشن می تواند آرای مستقل خود را داشته باشد که تلاش زیادی در این زمینه انجام شده است.

طوسی با اشاره به اینکه در حال گذراندن دوره گذار هستیم، گفت: جشن امسال با سالهای پیش متفاوت است و این را در روز جشن خواهید دید.

جواد طوسی ادامه داد: مهمترمین مسئله این است که جشن امسال را با آبرو برگزار کنیم که در این راه، «خانه سینما» با ما تعامل خوبی داشته است و امیدواریم سازمان سینمایی نیز در این عرصه ما را حمایت کند.

علی علائی نیز درباره جشن امسال گفت: سال پیش پس از آنکه از جشن و همکاران خداحافظی کردم به دوستان گفتم هروقت کمک بخواهید هستم.

علائی گفت: ششمین سال است که جشن به صورت آکادمیک برگزار می شود. همه اعضای انجمن منتقدان در رأی گیر ها سهیم هستند و حضور دارند و البته آنهایی که فیلمها را ندیده اند در این بخش حضور نخواهند داشت.

علی علائی بااشاره به اینکه 352 اثر ارزیابی شده اند، گفت: در جشن امسال برخی از بخش ها مانند صدا حذف شده اند و در 13 رشته جایزه خواهیم داشت.

اسماعیل دوست یکی دیگر از مسئولان حاضر در نشست نیز گفت: در این جشن بازرس هستم و طبق وظایفی که طبق آیین نامه به من ارائه شده عمل خواهم کرد.

جعفر گودرزی دبیر جشن منتقدان امسال در ادامه گفت: همه تلاشمان این بوده تا داوری ها در این جشن کاملا تخصصی برگزار شود و دوشنبه کاندیداها معرفی می شوند.

در ادامه نشست از پوستر جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران رونمایی شد و پس از آن باقری طراح آن گفت: طراحی پوستر برای جشنی که همه اعضای آن منتقد هستند کار سختی است؛ بنابراین تلاشم این بوده که از کلیشه های مرسوم دوری کنم و البته امیدوارم بخش پوستر و عکس نیز به جشن منتقدان و نویسندگان اضافه شود.

باقری طراح این پوستر گفت: پوستر زدن برای این صنف کار بسیار سختی است و من سعی کردم برای طراحی پوستر از المان های تکراری استفاده نکنم. امیدوارم بخش پوستر نیز در داوری های این جشن اضافه شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲